Skip to main content

The Medium - wszystkie osiągnięcia i trofea

Osiągnięcia i trofea w wersji na PC i Xbox Series X/S.

Na niniejszej stronie znajdziesz listę wszystkich osiągnięć i trofeów w The Medium. Przy każdym z nich zamieściliśmy informację o czynnościach, które należy wykonać, by je odblokować. W grze do zdobycia jest ich łącznie 39.


#1 Ostatnie pożegnanie - Odeślij duszę Jacka. Zdobędziesz je po ukończeniu sekcji przygotuj Jacka do jego ostatniej podróży.

#2 Witamy w Niwie - Dotrzyj do hotelu. Odblokuje się automatycznie jak tylko dojdziesz do hotelu Niwa, w trakcie etapu droga do Hotelu Niwa.

#3 Wesoła duszyczka - Poznaj Smutkę. Jest to osiągnięcie związane z fabułą - odblokowuje się automatycznie po przejściu przez Hotel Niwa i pierwszym spotkaniu ze Smutką.

#4 Zobacz, ucieknij, przeżyj - Przetrwaj spotkanie z potworem. Kolejne trofeum powiązane ze ścieżką fabularną, które odblokuje się po tym, jak uciekniesz potworowi.

#5 Dzieciożerca - doświadcz pierwszej wizji Tomasza. Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie w momencie ukończenia sekcji w domu Ryszarda.

#6 Bez przebaczenia - odeślij Dzieciożercę. Tak jak trofeum #5, to także zdobędziesz po ukończeniu pierwszego poziomu, w którym kierujesz Tomaszem zamiast Marianne.

#7 Pośród popiołów - Odszukaj czerwony dom. Jest to kolejne osiągnięcie fabularne, którego nie da się pominąć. Zdobędziesz je w trakcie sekcji znajdź czerwony dom.

#8 Ogar - Doświadcz drugiej wizji Tomasza. To trofeum zdobędziesz w trakcie sekcji druga wizja Tomasza, gdy po raz kolejny zamiast Marianne sterujesz Tomaszem.

#9 Nieskruszony - Odeślij Ogara. To trofeum ma takie same wymagania, jak #8 - odblokujesz je automatycznie po ukończeniu drugiego poziomu jako Tomasz.

#10 Pakt - Odkryj tajemnicę spalonego domu. Kolejne osiągnięcie ściśle związane z fabułą gry. Odblokuje się automatycznie w momencie przejścia sekcji o sekretach domu Tomasza.

#11 Mroczne wody - Wydostań się z przepompowni. To trofeum z kolei otrzymasz, gdy przejdziesz przepompownię w czerwonym domu i dotrzesz do pomieszczeń mieszkalnych.

#12 Lustereczko, przenieś w świecie - Złóż rozbite lustro. Przedostatnie, związane z fabułą zadanie w grze. Otrzymasz je jak tylko złożysz zbite lustro w trakcie przemierzania pomieszczeń mieszkalnych.

#13 Czasem nie da się uratować wszystkich - Ukończ grę. By je otrzymać musisz po prostu ukończyć grę - nie ma tutaj żadnych dodatkowych wymagań.

#14 Widząca - Używaj widzenia przez co najmniej 15 minut. Trofeum, które najpewniej odblokujesz już podczas początkowych sekcji. Zajrzyj do rozdziału widzenie - jak podświetlać obiekty by dowiedzieć się jak korzystać z trybu widzenia.

#15 Echa przeszłości - Odnajdź pierwsze echo. Echo to jedna z grup znajdziek w grze. Nawet jeśli nie interesuje cię polowanie na sekrety, w trakcie fabuły musisz aktywować kilka z nich, nie da się ich pominąć.

#16 Wołanie dusz - Odnajdź wszystkie echa w trakcie jednego przejścia gry. Zajrzyj na stronę poświęconą echom przeszłości, by poznać lokalizację ich wszystkich.

#17 Fragmenty układanki - Złóż okruch wspomnienia. Osiągnięcie dotyczące kolejnej grupy sekretów otrzymasz w trakcie wykonywania zadań fabularnych - kilka okruchów wspomnień jest obowiązkowych, nie da się ich pominąć.

#18 Punkty widzenia - Złóż wszystkie okruchy wspomnienia w trakcie jednego przejścia gry. W rozdziale okruchy wspomnień przedstawiamy lokalizację i sposób aktywacji wszystkich znajdziek z tej grupy.

#19 Światło przewodnie - Odszukaj pierwszą stronę dziennika mentora. Jak w przypadku większości znajdziek, kilka notatek z dziennika mentora zdobędziesz w ramach wykonywania zadań, niezależnie od tego, czy szukasz sekretów czy nie.

#20 Pożerający mrok - Odszukaj wszystkie strony z dziennika Ryszarda w trakcie jednego przejścia gry. Zajrzyj na stronę o wszystkich stronach dziennika mentora by poznać ich lokalizację i sposób zdobycia.

#21 Niebezpieczna metoda - Odszukaj pierwszą notatkę zatroskanego mężczyzny.

#22 Nieznany rezultat - Odszukaj wszystkie notatki Tomasza w trakcie jednego przejścia gry. Jest to najliczniejsza grupa znajdziek i bardzo łatwo przegapić któryś element. By temu zapobiec, zajrzyj na stronę notatki zatroskanego mężczyzny gdzie znajdziesz ich pełną listę.

#23 Pozdrowienia z Niwy - Odszukaj jedną z pocztówek nadzorcy. Na pierwszą pocztówkę w grze natrafisz na drodze do hotelu Niwa .

#24 Niewypowiedziane słowa - Odszukaj wszystkie pocztówki Franka w trakcie jednego przejścia gry. Jedne z najlepiej ukrytych sekretów w grze. Na stronie wszystkie pocztówki nadzorcy prezentujemy ich listę wraz ze sposobami na zdobycie.

#25 Zwęszony trop - Odszukaj echo tajemniczego rozmówcy. Kolejne osiągnięcie, które zdobędziesz wykonując zadania. Kilka znajdujących się w grze ech przeszłości jest ściśle powiązane ze ścieżką fabularną, nie sposób więc nie otrzymać tego trofeum.

#26 Tropiąc cień - Odszukaj wszystkie echa Henryka w trakcie jednego przejścia gry. Znajdźki z tej grupy bardzo łatwo jest zlokalizować - w ich pobliżu usłyszysz dźwięk szeptów. Jeśli nie chcesz ryzykować pominięcia któregokolwiek z nich, zajrzyj do rozdziału echa przeszłości.

#27 Krocząca z duchami - Spędź 10 minut poza swoim ciałem. Z mechaniki opuszcania ciała korzystał będziesz dość często, przez co to osiągnięcie nie powinno być trudne do odblokowania.

#28 Kocie łakocie - Nakarm kota w mieszkaniu Jacka. Sposób zdobycia tego osiągnięcia opisujemy na stronie poświęconej sekcji w domu pogrzebowym.

#29 Ostrze szaleństwa - Zdobądź brzytwę. Brzytwa to przedmiot fabularny, który pozwoli ci przecinać skóry. Zdobędziesz go podczas przemierzania hotelu Niwa.

#30 Ostre cięcie - Zdobądź nożyce do metalu. Nożyce do metalu służą do przecinania łańcuchów, za pomocą których zablokowane są drzwi czy kluczowe pojemniki. Przedmiot ten znajdziesz chwilę przed dotarciem do świetlicy w Hotelu Niwa.

#31 Po drugiej stronie lustra - Przejdź na drugą stronę lustra. Jest to osiągnięcie ściśle związane z fabułą. Zdobędziesz je gdy po raz pierwszy przejdziesz przez lustro.

#32 Intuicja - Obejrzyj 25 przedmiotów w trakcie jednego przejścia gry. W trakcie zabawy obejrzysz kilkaset różnych przedmiotów, osiągnięcie to odblokuje się więc automatycznie.

#33 Głos wewnętrzny - Obejrzyj 50 przedmiotów w trakcie jednego przejścia gry. Sytuacja jak z trofeum #32 - odblokuje się bez twojej bezpośredniej ingerencji.

#34 Szósty zmysł - Obejrzyj 100 przedmiotów w trakcie jednego przejścia gry. Liczba 100 przedmiotów może się wydawać duża, lecz taka nie jest i tak jak w przypadku #32 i #33 trofeum to odblokuje się samoistnie.

#35 Piorunujące doznanie - Pokonaj stwora w zalanych ruinach. Osiągnięcie to odblokujesz po porażeniu potwora prądem w trakcie przedzierania się przez ruiny.

#36 Chrupiące skrzydełka - Przepal się przez ćmy używając duchowej tarczy. To trofeum zdobędziesz po wykorzystaniu duchowej tarczy do przejścia przez rój ciem - co wykonywał będziesz wielokrotnie podczas pojedynczego przejścia gry.

#37 Przewodnik - Przywróć zasilanie przy pomocy duchowego wyładowania. Zdobędziesz je gdy po raz pierwszy naładujesz bezpieczniki za pomocą duchowego uderzenia.

#38 Symulator biegania - Przebiegnij 2 kilometry. Jedno z prostszych trofeów do zdobycia. Musisz po prostu często korzystać z opcji biegu - dokonasz tego poruszając się ze wciśniętym klawiszem Shift (RT w przypadku wersji na konsole Xbox).

#39 Zjawa - Nie daj się odkryć potworowi. Jedno z trudniejszych osiągnięć do zdobycia. By je otrzymać, nie możesz dać wykryć się w trakcie ucieczki przed potworem. Jeśli wróg cię namierzy, konieczne będzie wczytanie zapisu rozgrywki przed tym etapem (np. w biurze Tomasza) i ponowne podejście.

Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Medium - PS5: czy gra wyjdzie na konsolę Sony

Zobacz także