The Outer Worlds - Obcy w obcym kraju (cz. 1)
Początek historii.
Rozpoczynamy wielką przygodę w The Outer Worlds! Poniżej znajduje się opis pierwszej misji: Obcy w obcym kraju. Po obejrzeniu filmu wprowadzającego do fabuły, przejmiesz kontrolę nad głównym bohaterem.
Znajdź statek Hawthorne'a
Gdy wydostaniesz się z kapsuły, podążaj w dół ścieżki. Wykonuj polecenia pojawiające się na ekranie. Dotrzesz do ogniska, przy którym leżą zwłoki bandyty. Zabierz z ciała Adreno - przedmiot leczący.
Idź dalej. Ukryj się w zaroślach. Nad skałami ujrzysz dzikie zwierzęta (1). Postaraj się, aby cię nie zauważyły. Dlatego trzymaj się lewej strony - idź wzdłuż skał, aż dotrzesz do jaskini. Wejdź do środka. Gdy zeskoczysz na niższy poziom, stracisz punkty życia. Użyj inhalatora, aby zwiększyć poziom zdrowia.
Podejdź do Strażnika Pelhama (2) i porozmawiaj z nim. Jeśli masz odpowiedni poziom umiejętności Medycyny, to możesz wyleczyć rozmówcę, dzięki czemu otrzymasz punkty doświadczenia.
Pod koniec konwersacji, pojawią się trzy opcje dialogowe, na które mają wpływ zdolności Perswazji, Kłamstwa i Zastraszania. Twój wybór nie ma znaczenia - Strażnik Pelham wręczy ci pistolet, dzięki któremu możesz wydostać się z jaskini, strzelając w wybuchowe beczki (3). Koniecznie zachowaj bezpieczny dystans.
Gdy tylko wyłonisz się z jaskini, zaatakuje cię dwóch przeciwników. Użyj taktycznego spowolnienia czasu, by ułatwić sobie walkę. Koniecznie przeszukaj ich ciała, kiedy się z nimi uporasz.
Przy wyjściu z groty znajduje się obozowisko (4). Zabierz cenne przedmioty, w tym wytrychy magnetyczne, dzięki którym otworzysz żółtą skrzyneczkę (5).
Idąc dalej. Natrafisz na kolejnych przeciwników, następnie zobaczysz rozległą polanę, na środku której stoi statek (6). Zanim do niego podejdziesz, porozmawiaj z dwoma postaciami (7) stojącymi przy skale. Możesz namówić je do wspólnej walki, wybierając odpowiednią opcję dialogową (zastraszanie, perswazja lub kłamstwo).
Następnie pokonaj wrogów kręcących się wokół statku. Uwaga! Istnieje prawdopodobieństwo, że pomocnicy zginą podczas boju.
Po wygranej walce wejdź na pokład statku. Udaj się na prawo do panelu sterowania. Porozmawiaj ze sztuczną inteligencją. Przekaż Adzie, że Hawthrone nie żyje. Uzna cię za kapitana statku i od teraz będziesz mógł nim zarządzać. Dowiesz się również, że do uruchomienia pojazdu niezbędna jest naprawa regulatora zasilania głównego napędu.
Od Ady otrzymasz identyfikator kapitana. W ten sposób zakończyłeś pierwszą część zadania. Możesz opuścić statek.
Znajdź regulator zasilania
Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z Porucznik Mercer, która będzie chciała wlepić ci mandat za złe parkowanie. Wybierając jedną z trzech pierwszych odpowiedzi, wymigasz się od kary. Jeśli ta postać zginęła wcześniej podczas walki z maruderami, spotkasz Ernesta, z którym przeprowadź krótką rozmowę.
Zobacz: Mapa Szmaragdowej Doliny
Zerknij na mapę i udaj się na północny wschód, w kierunku miasta - Nabrzeża (Edgewater). Zielony wskaźnik doprowadzi cię do celu. Zanim przekroczysz bramę miejską, porozmawiaj z Silasem, którego znajdziesz przed mostem. Zapytaj go, gdzie możesz odnaleźć regulator zasilania, a także porozmawiaj z nim na temat ściągnięcia zaległych płatności czterech pracowników - w ten sposób zleci ci zadanie poboczne: Grobowa sprawa.
Gdy wejdziesz do miasta, kieruj się do fabryki konserw (SALTUNA CANNERY) (8), gdzie urzęduje niejaki Reed Tobson. Na parterze budynku, znajduje się winda, którą przedostaniesz się do biura administratora miasta. Porozmawiaj z nim - zapytaj go o regulator zasilania, który poszukujesz. Reed przekaże ci informację, gdzie znajduje się poszukiwana przez głównego bohatera część.
Na końcu rozmowy otrzymasz propozycję dołączenia kompana - Parvati. Jeśli się zgodzisz, będzie Ci towarzyszyć podczas podróży. W dzienniku pojawi się wpis z nowym zadaniem: Nadchodzi noc (aby przejść do opisu tej misji, kliknij w link poniżej).
Dalszy opis misji zamieściliśmy na kolejnej stronie.
Następnie: The Outer Worlds - Nadchodzi moc, Obcy w obcym kraju (cz. 2)
Spis treści: The Outer Worlds - Poradnik, Solucja