The Outer Worlds - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, zadania główne, poboczne i towarzyszy, mechanika, ważne wybory i decyzje, mapy.
Witamy w solucji i poradniku The Outer Worlds, w którym znajdziecie informacje przydatne na każdym etapie gry - począwszy od tworzenia postaci i jej rozwoju po mechaniki związane z rozgrywką.
W niniejszej publikacji zamieściliśmy także szczegółowy opis wszystkich misji głównych oraz zadań dodatkowych. Co więcej, w poradniku zawarliśmy wskazówki dotyczące ważnych wyborów i decyzji, które należy podjąć podczas gry.
Poradnik i wskazówki do The Outer Worlds
Poniżej znajdziecie porady i wskazówki ułatwiające zrozumienie mechanik zastosowanych w The Outer Worlds. Warto się z nimi zapoznać przed przystąpieniem do gry. Jeśli chcesz przejść do strony o wybranym zagadnieniu, kliknij w odpowiedni odnośnik z poniższej listy.
Podstawy i mechanika
- Interfejs i oznaczenia na ekranie (na dole strony)
- Odpoczynek, zmiana czasu (na dole strony)
- Szybka podróż (na dole strony)
- The Outer Worlds - sterowanie na PS4, Xbox One i PC
- The Outer Worlds - poziom trudności Supernowa: najważniejsze informacje i wskazówki
- The Outer Worlds - tworzenie postaci
- The Outer Worlds - rozwój postaci, awansowanie
- The Outer Worlds - resetowanie umiejętności i atutów
- The Outer Worlds - najlepsze umiejętności i atuty
- The Outer Worlds - doświadczenie, jak szybko awansować (levelować)
- The Outer Worlds - podstawy: waluta, udźwig, broń i amunicja
- The Outer Worlds - broń i pancerz: modyfikacja ulepszanie, naprawa, rozmontowywanie
- The Outer Worlds - wady: plusy i minusy, kiedy występują
- The Outer Worlds - zasłona holograficzna: jak i kiedy korzystać
- The Outer Worlds - walka wręcz czy bronią dystansową?
- The Outer Worlds - walka: taktyczne spowolnienie czasu (TSC)
- The Outer Worlds - drużyna, towarzysze: walka i zarządzanie
- The Outer Worlds - broń naukowa: jak zdobyć, gdzie znaleźć, czym się wyróżnia
- The Outer Worlds - otwieranie zamków
- The Outer Worlds - hakowanie komputerów i terminali
- The Outer Worlds - reputacja, frakcje
Opis przejścia: misje główne
Początek
- The Outer Worlds - Obcy w obcym kraju (cz. 1)
- The Outer Worlds - Nadchodzi moc, Obcy w obcym kraju (cz. 2)
Ścieżka Phineasa Wellesa
- The Outer Worlds - Podróż gdziekolwiek
- The Outer Worlds - Radio Wolny Monarch
- The Outer Worlds - Miasto i gwiazdy
Ścieżka Rady (Sophi Akande)
- The Outer Worlds - Niespłacony dług
- The Outer Worlds - Władcy marionetek
- The Outer Worlds - Kobieta do przeróbki
- The Outer Worlds - Daleko stąd
- The Outer Worlds - Ognisko sygnałowe w kosmosie
- The Outer Worlds - Fundacja
Zakończenie
- The Outer Worlds - Co przechowane, nie zapomniane
- The Outer Worlds - zakończenie: Nowy wspaniały świat
Zadania poboczne
Szmaragdowa Dolina (Terra 2)
- The Outer Worlds - Grobowa sprawa
- The Outer Worlds - Kilka bratnich dusz
- The Outer Worlds - Przerażony mechanik
- The Outer Worlds - Długie jutro
- The Outer Worlds - Giń, robocie
- The Outer Worlds - Za garść palców
Pionier i Zawodny
- The Outer Worlds - Statek w opałach
- The Outer Worlds - Ciche głosy
- The Outer Worlds - Kim jesteś?
- The Outer Worlds - Spóźniony transport
- The Outer Worlds - Wezwanie pomocy
Ogrody w Rozarium (Terra 2)
- The Outer Worlds - Przyszła na Rozarium zagłada
- The Outer Worlds - Alchemik-amator
- The Outer Worlds - Młot Wulkana
Monarch
- The Outer Worlds - Plakat dla Grimma
- The Outer Worlds - Kwiaty dla Sebastiana
- The Outer Worlds - Dzieło Herricka
- The Outer Worlds - Tajemniczy ludzie
- The Outer Worlds - Rodzinna sprawa
- The Outer Worlds - Stalowy szczur
- The Outer Worlds - Największe trofeum pana Picketta
- The Outer Worlds - Żuwaczki zagłady
- The Outer Worlds - Drobna pamiątka
- The Outer Worlds - Królowie pszczurów
- The Outer Worlds - Prace dorywcze
Bizancjum
- The Outer Worlds - Czy te globy mogą kłamać?
- The Outer Worlds - Kupidym doświadczalny
- The Outer Worlds - Cała Arkadia w jeden dzień
- The Outer Worlds - Wkładaj kombinezon i… zostań
Zadania towarzyszy
- The Outer Worlds - Podręcznik ilustrowany (Max)
- The Outer Worlds - Pijąc szafirowe wino (Parvati)
- The Outer Worlds - Najgorszy kontakt (Ellie)
- The Outer Worlds - Maszyna czyszcząca (Sam)
- The Outer Worlds - Pasja w pigułce (Nyoka)
- The Outer Worlds - Towarzysze broni (Nyoka)
- The Outer Worlds - Dług u przyjaciela (Felix)
- The Outer Worlds - Pusty człowiek (Max)
- The Outer Worlds - Przyziemna krucjata (Ellie)
- The Outer Worlds - Nie kąsaj słońca (Parvati)
Zadania frakcji
- The Outer Worlds - Odzyskiwacz w przestworzach; Kontinuum czasoprzestępcze (Odzysk i Transport PodŚwiatło)
- The Outer Worlds - Lodowy pałac (Odzysk i Transport PodŚwiatło)
- The Outer Worlds - Ostatni eksperyment chimerystki (Odzysk i Transport PodŚwiatło)
- The Outer Worlds - Tam i z powrotem (Inoklaści)
- The Outer Worlds - Druk ma swoją cenę (Inoklaści)
- The Outer Worlds - Wabik na naiwnych (Inoklaści)
- The Outer Worlds - W poszukiwaniu FPUL (Monarchijska Grupa Gwiezdna - MGG)
- The Outer Worlds - Niedostrzeżone błędy (Monarchijska Grupa Gwiezdna - MGG)
- The Outer Worlds - Kanidzia kołyska (Inoklaści i Monarchijska Grupa Gwiezdna)
Mapy
Poniżej znajdziesz mapy najważniejszych lokacji i regionów w The Outer Worlds, na których zamieściliśmy położenie najważniejszych postaci, budynków i ważnych miejsc.
- The Outer Worlds - Szmaragdowa Dolina (Terra 2): mapa
- The Outer Worlds - Nabrzeże (Terra 2): mapa
- The Outer Worlds - Pionier: mapa
- The Outer Worlds - Ogrody w Rozarium (Terra 2): mapa
- The Outer Worlds - Scylla: mapa
- The Outer Worlds - Gwiezdna Zatoka (Monarch): mapa
- The Outer Worlds - Dzicz Monarch (Monarch): mapa
- The Outer Worlds - Roztoka (Monarch): mapa
- The Outer Worlds - Bizancjum (Terra 2): mapa
Porady ogólne do The Outer Worlds
- The Outer Worlds to gra RPG nastawiona na eksploatacje świata. Dlatego warto bacznie rozglądać się po lokacji, w której przebywasz. Często znajdziesz w nich cenny i wartościowy sprzęt (np. broń, pancerz czy amunicję). Przedmioty pochowane są w skrzyniach, kufrach i innych pojemnikach. Niektóre skrzynki są zamknięte. W takim przypadku przyda się umiejętność otwierania zamków.
- The Outer Worlds to „pełnokrwista” gra RGP. Znaczy to, że tytuł ten zawiera niemalże wszystkie elementy gry fabularnej, takie jak rozwój postaci, rozmowy z NPC i przede wszystkim wybory, które należy podejmować podczas rozgrywki, a które mają swoje konsekwencje. Dlatego warto przemyśleć swoje decyzje, gdyż nierzadko będą miały odzwierciedlenie w dalszym etapie gry. W naszym poradniku , przy opisie zadań, znajdziesz informacje, dzięki którym poznasz następstwa decyzji, a tym samym pomogą dokonać odpowiedni wybór.
- Co więcej, niektóre zadania możesz wykonać na kilka sposobów. Ewentualne konflikty możesz zażegnać za pomocą rozmowy, nie wyciągając nawet broni. Wszystko zależy, jak poprowadzisz dialog i na jakim poziomie posiadasz umiejętności personalne. Oprócz tego, w niektórych misjach, możesz skorzystać ze zdolności otwierania zamków czy hakowania, co otworzy ci nowe możliwości zakończenia questów.
- Na początku gry, podczas tworzenia nowej postaci, zastanów się nad statystykami swojej postaci i w jakim kierunku chciałbyś ją rozwijać. Będzie miało to niebagatelne znaczenie podczas rozgrywki. Czy chciałbyś rozwiązywać problemy za pomocą dyskusji z NPC, czy raczej wolisz rozwiązania siłowe? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć uniwersalną postać, o wyważonych statystykach, dzięki którym, co prawda, nie będziesz ani mistrzem dyplomacji, ani najlepszym wojownikiem, ale częściej będziesz mógł dokonywać wyborów.
- Podczas rozgrywki możesz liczyć na wsparcie towarzyszy, których można dołączyć do drużyny w trakcie gry. Kompani nie tylko asystują głównemu bohaterowi w walce, ale także - dzięki swoim zdolnościom i atutom - mogą podnieść jego umiejętności. Dlatego warto przyłączyć do zespołu postacie, które mogą zostać twoim współtowarzyszami.
- Uważaj, gdzie stąpasz! Na ziemi, w niektórych miejscach, rozłożone są miny, które po aktywacji zranią cię i nierzadko nałożą na twoją postać negatywny efekt (np. oszołomienie). Gdy zauważysz minę, omiń ją lub zniszcz ją z broni palnej, zachowując odpowiedni dystans.
- W grze występują dwa rodzaje punktów handlowych, w których można kupić lub sprzedać zbędne przedmioty i śmieci. Niektórzy NPC (postanie niezależne) mogą z tobą handlować. Szukaj ich głównie w miastach i innych skupiskach ludzkich. Istnieją również automaty, w postaci metalowych budek, które spełniają tę samą rolę co ludzcy handlarze.
Interfejs i oznaczenia na ekranie
Poniżej opisujemy ikony i pola, jakie pojawiają się na głównym ekranie gry.
- Pasek zdrowia (1) - informacja graficzna o poziomie życia postaci. Jeśli spadnie do zera, bohater umrze.
- Pasek taktycznego spowolnienia czasu (2) - więcej na temat znajdziesz na stronie: The Outer Worlds - walka: taktyczne spowolnienie czasu (TSC).
- Poziom postaci i pasek doświadczenia (3) - liczba po lewej stronie informuje o aktualnym poziomie postaci, a pasek po prawej pokazuje, ile jeszcze brakuje do zdobycia kolejnego poziomu doświadczenia.
- Inhalator ratowniczy / Taktyczne spowolnienie czasu / Unik (4) - ikony informują, pod jakim przyciskiem znajdują się wymienione funkcje.
- Kompas (5) - pokazuje kierunki świata, położenie przeciwników i towarzyszy, aktualny cel zadania. Poniżej znajduje się nazwa lokacji, w której aktualnie przebywasz.
- Nazwa i cel zadania (6) - pojawianie się tego okna można zmienić w menu ustawień.
- Towarzysze (7) - informacja o tym, jakich kompanów dołączyłeś do drużyny, wraz z ich paskami zdrowia.
- Menu rozkazów towarzyszy (8) - za pomocą przycisków wydajemy komendy podwładnym.
- Stan bron i pancerza (9) - jeśli pojawi się ikona broni i/lub pancerza, to informacja dla ciebie, że ekwipunek wymaga naprawy.
- Amunicja (10) - liczba nabojów w magazynku / liczba dostępnej amunicji.
- Komunikaty (11) - w tym miejscu pojawiają się informacje związane z aktualną rozgrywką (np. informacja o nowo odkrytej lokacji, punktach doświadczenia zdobytych za wykonanie zadania lub zabicie przeciwnika, samouczki).
Odpoczynek, zmiana czasu
Podczas przemierzania świata The Outer Worlds często natkniesz się na miejsca do spania w postaci łóżek lub śpiworów. Aktywując je, może przespać się od 6 do 12 godzin. W tym czasie pasek zdrowia głównego bohatera uzupełni się do maksymalnego poziomu.
Niestety, nie masz możliwości wyboru godziny lub pory, w której się obudzisz. Co gorsza, nie widzimy również aktualnej godziny. W związku z tym, jeśli zależy ci, aby przeczekać noc lub dzień, musisz wybrać orientacyjny czas, po którym nastanie żądana pora dnia.
Szybka podróż
Szybka podróż dostępna jest niemalże od początku gry. Aby przenieść się do danej lokalizacji, najpierw trzeba ją odkryć, czyli dotrzeć do niej pieszo. Wówczas na mapie pojawi się charakterystyczna niebieska ikona kompasu.
Jeśli chcesz przedostać się do danego punktu, wystarczy przejść do menu mapy i wybrać na niej lokalizację oznaczoną niebieską ikoną kompasu, a następnie potwierdzić wybór. Po chwili przeniesiesz się do danej lokalizacji.
Szybka podróż nie zawsze jest dostępna. Czasami, gdy znajdujesz się we wnętrzu budynku, musisz najpierw wyjść na zewnątrz, aby skorzystać z szybkiego przemieszczania się.