Skip to main content

The Outer Worlds - szczegóły o towarzyszach i eksploracji

RPG twórców Fallout: New Vegas.

W rozmowie z redaktorem serwisu RPG Site, projektantka narracji - Kathryn Megan Starks - opowiedziała o towarzyszach, eksploracji i możliwościach eliminacji wrogów w grze The Outer Worlds.

Tytuł powstaje w studiu Obsidian, odpowiedzialnym m.in. za Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity czy Star Wars: The Old Republic II.

W grze rozbudujemy drużynę o nowych kompanów o zróżnicowanych umiejętnościach, charakterach i ideałach. Towarzysze zareagują na działania gracza i jeśli nie zgodzą się z naszymi poczynaniami, zawsze dadzą nam to do zrozumienia.

- Poproszą cię, abyś pomógł im w ich zadaniach i poinformują, jeśli nie poprą twoich poczynań. Chcemy, aby motywacje i cele zawsze definiowały ich charakter - mówi Starks.

Kompani mają swoje zdanie

Projektantka zaznacza, że świat będzie otwarty do eksploracji przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego prowadzenia narracji. Do części obszarów dostaniemy się po ukończeniu określonych zadań lub zakupie przepustek wewnątrz gry.

- Chcieliśmy dostarczyć skoncentrowaną historię dla jednego gracza, pozostawiając otwarte opcje, aby zbadać różne środowiska - dodaje.

Niemal każdą z postaci, jaką napotkamy podczas przygody, będziemy mogli zabić. Starks uważa, że gra pozwalająca na taką swobodę pozwala osiągnąć lepsze doświadczenia.

Zobacz na YouTube

W grze znajdzie się także system słabych punktów. Gra ma analizować częstotliwość występowania określonych wydarzeń i na tej podstawie odkrywać słabości postaci. Decydując się na obniżenie sprawności podczas walki z określonym typem przeciwników, bohater zyska w zamian dodatkowe atuty.

Nowa produkcja Obsidian Entertainment nie będzie zawierać systemu mikropłatności, o czym poinformował Tim Cain - jeden z kierowników projektu i współtwórca pierwszego Fallouta - w rozmowie z redaktorem serwisu Gamestar.

The Outer Worlds zadebiutuje w 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz także