The Outer Worlds - szczegóły o towarzyszach i eksploracji
RPG twórców Fallout: New Vegas.
W rozmowie z redaktorem serwisu RPG Site, projektantka narracji - Kathryn Megan Starks - opowiedziała o towarzyszach, eksploracji i możliwościach eliminacji wrogów w grze The Outer Worlds.
Tytuł powstaje w studiu Obsidian, odpowiedzialnym m.in. za Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity czy Star Wars: The Old Republic II.
W grze rozbudujemy drużynę o nowych kompanów o zróżnicowanych umiejętnościach, charakterach i ideałach. Towarzysze zareagują na działania gracza i jeśli nie zgodzą się z naszymi poczynaniami, zawsze dadzą nam to do zrozumienia.
- Poproszą cię, abyś pomógł im w ich zadaniach i poinformują, jeśli nie poprą twoich poczynań. Chcemy, aby motywacje i cele zawsze definiowały ich charakter - mówi Starks.
Projektantka zaznacza, że świat będzie otwarty do eksploracji przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego prowadzenia narracji. Do części obszarów dostaniemy się po ukończeniu określonych zadań lub zakupie przepustek wewnątrz gry.
- Chcieliśmy dostarczyć skoncentrowaną historię dla jednego gracza, pozostawiając otwarte opcje, aby zbadać różne środowiska - dodaje.
Niemal każdą z postaci, jaką napotkamy podczas przygody, będziemy mogli zabić. Starks uważa, że gra pozwalająca na taką swobodę pozwala osiągnąć lepsze doświadczenia.
W grze znajdzie się także system słabych punktów. Gra ma analizować częstotliwość występowania określonych wydarzeń i na tej podstawie odkrywać słabości postaci. Decydując się na obniżenie sprawności podczas walki z określonym typem przeciwników, bohater zyska w zamian dodatkowe atuty.
Nowa produkcja Obsidian Entertainment nie będzie zawierać systemu mikropłatności, o czym poinformował Tim Cain - jeden z kierowników projektu i współtwórca pierwszego Fallouta - w rozmowie z redaktorem serwisu Gamestar.
The Outer Worlds zadebiutuje w 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.