The Outer Worlds - zabawna historia błędu z niekończącą się drabiną
Usterka naprawiona niemal dwa miesiące po premierze.
Kilka dni temu do The Outer Worlds trafiła aktualizacja 1.2, która naprawiała między innymi błąd z nieskończoną drabiną - usterkę, której źródła studio Obsidian nie mogło znaleźć jeszcze od czasów testów gry.
Z niewiadomych powodów gra uznawała nagle, że sterowany przez sztuczną inteligencję kompan jest martwy, więc automatycznie kończyła niepowodzeniem wszystkie zadania powiązane z daną postacią.
Błąd był o tyle nietypowy, że poza trybem Supernova kompani w The Outer Worlds nie mogą zginąć. Testerzy próbowali odtworzyć błąd, ale nikt nie znalazł odpowiedniej metody. Jedną z teorii było to, że NPC stoi dokładnie tam, gdzie pojawia (spawnuje) się krowa, co wystrzeliwuje postać „w kosmos”, jednak nic takiego się nie działo.
Jak tłumaczy w długiej serii tweetów Taylor Swope - szef działu kontroli jakości w Obsidian Entertainment - twórcy spostrzegli z czasem, że nietypowe śmierci występują na statku. Podejrzewano więc, że chodzi o obrażenia od upadku, jednak żadne miejsce w lokacji nie było na tyle wysokie.
Okazało się, że gdy kompan wejdzie na drabinę, a w tym czasie gracz rozpocznie dialog, NPC nie potrafi zejść z drabiny. Zamiast tego wspina się znacznie wyżej, przenikając przez obiekty na drodze i finalnie upadając. Wraz z aktualizacją 1.2, problem zażegnano.
The Outer Worlds to RPG z elementami strzelanki, osadzone w uniwersum Sci-Fi. Akcja toczy się na planecie, będącej najdalszą ludzką kolonią. Twórcy zapowiedzieli już, że w 2020 roku gra otrzyma fabularne DLC.
Następnie: Pokemon Go - w mniejszych miejscowościach pojawia się teraz więcej Pokemonów