The Phantom Pain w 60 klatkach na sekundę na PS4 i Xbox One
Sony z większą rozdzielcznością.
Konami poinformowało na oficjalnej stronie Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, że produkcja z otwartym światem zadziała w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 4 i Xbox One.
Konsola Sony ma przewagę w rozdzielczości - gra wyświetli obraz w natywnej rozdzielczości 1080p, w porównaniu z przeskalowanym 900p na urządzeniu Microsoftu.
W przypadku odsłon PlayStation 3 i Xbox 360 możemy spodziewać się rozdzielczości 720p oraz 30 klatek na sekundę.
Jest jeszcze wersja PC, gdzie maksymalna rozdzielczość wyniesie 4K, czyli 3840×2160 pikseli. Do uruchomienia gry w takim rozmiarze na pewno potrzebny będzie jednak potężny komputer.
Co ciekawe, w rubryce z płynnością w przypadku odsłony Steam podano „maksymalnie 60 FPS”, co może sugerować, że Konami zdecydowało się na wprowadzenie jakiejś formy blokady. Może to być kontrowersyjna decyzja, zwłaszcza wśród posiadaczy monitorów z większymi częstotliwościami odświeżania.
Na oficjalnej stronie znaleźć można zestaw porównawczych screenshotów, ujawniających przede wszystkim znaczną przewagę PC pod względem jakoś tekstur i szczegółowości scen. Zestawienia z komputerami osobistymi są jednak mało miarodajne, ponieważ bazują na nieosiągalnej na konsolach rozdzielczości 4K.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain ukaże się 1 września na wszystkich platformach docelowych. Sieciowy komponent Metal Gear Online zadebiutuje 6 października na konsolach, a na PC trafi dopiero w styczniu 2016 roku.
Krótka przerwa? Zobacz także: