The Sims 4 bije rekordy popularności. Pomogło przejście na Free to Play
Już 70 mln graczy.
Electronic Arts pochwaliło się mało zaskakującą wieścią - przejście The Sims 4 na model dystrybucji Free to Play było bardzo udanym krokiem, jeśli mowa o przyciągnięciu nowych graczy do słynnej serii.
Jak podano w komunikacie prasowym, w najnowszą odsłonę serii zagrało już ponad 70 milionów osób, co uczyniłoby z niej 20. największe państwo na świecie, przed Francją i Wielką Brytanią. „Od premiery w 2014 roku gra nadal służy jako cyfrowa platforma dla milionów graczy, którzy mogą dzielić się pomysłami i odkrywać nowe wersje samych siebie, bez granic” - napisano.
Jak dodaje wydawca, od czasu przejścia na darmową dystrybucję w październiku ubiegłego roku przyciągnięto ponad 16 milionów nowych użytkowników, a średnia tygodniowa liczba zaangażowanych graczy wzrastał o 53 procent.
„The Sims 4 od tego czasu doświadczyło także globalnej ekspansji, ponieważ 75 procent z tych nowych graczy pochodzi spoza Ameryki Północnej, reprezentując nowe obszary wzrostu, takie jak w Brazylia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania i Polska” - dodano w informacji prasowej.
„Nowo pozyskani użytkownicy z entuzjazmem wskoczyli także do katalogu dodatków, zawierającego ponad 60 pakietów i zestawów” - podaje EA. Jak można się domyślać, te elementy nie są już darmowe.
Wszystko to sprawiło, że najnowszy dodatek - Razem raźniej z 16 marca - był najpopularniejszym rozszerzeniem w historii produkcji. To zapewne spore osiągnięcie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że mowa o trzynastym - pechowym DLC tego typu. Jest też dwanaście „Game Packów” i mnóstwo mniejszych pozycji. Jeśli chcielibyśmy kupić je wszystkie na Steamie, zapłacimy 4,8 tys. zł.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.