Skip to main content

The Sinking City - Frunący feniks: Joseph Hill, kapłanka Usha, Raymond, laboratorium, cmentarz

Docieramy do archeologa, który pomoże nam skorzystać z Pieczęci.

Kolejne śledztwo fabularne rozpocznie się automatycznie po ukończeniu zadania W obronie własnej bez względu na to czy pod koniec misji postanowiłeś zabić Johannesa czy też zostawiłeś go w spokoju.

Śledztwo rozpoczynasz z tropem na temat archeologa Josepha Hilla, który jest jedynym człowiekiem w mieście, wiedzącym jak dostać się do miejsca, gdzie można wykorzystać unikalną moc Pieczęci.

Pierwszym celem będzie udanie się do mieszkania (A na mapie) Josepha Hilla. Znajdziesz je na wschodzie Trzcinowych Wzgórz, przy ulicy Lumbert St, pomiędzy Healog St oraz Hale Lane.

Spotkanie z Josephem Hallem i kapłanką Ushą

Po dotarciu na miejsce sprawdź zwłoki człowieka na dole schodów. Ponadto okaże się, że drzwi z lewej są zablokowane. Jeśli chcesz możesz jednak przedostać się do tego pokoju.

Aby to uczynić należy dostać się do piwnicy i rozprawić z kilkoma potworami. Przy okazji możesz przyjrzeć się zwłokom wielu zabitych przez nich nieszczęśników. Przejdź do kolejnej lokacji w piwnicy i odnajdź meble (1), po których wejdziesz piętro wyżej. W pomieszczeniu odnajdziesz leżącą na komodzie notatkę, kilka skrzyń i zwłoki w białym garniturze.

Wróć do piwnicy, a potem na korytarz, po czym skieruj się po schodach na górę. Po dotarciu do pokoju z prawej zobaczysz kapłankę (2), która zakrada się do Josepha (3). Ostrzelaj ją, jak najszybciej, zanim zbliży się do bohatera. Następnie porozmawiaj z Hillem i rozejrzyj się po piętrze sprawdzając kolekcję Majów, czytając leżący na stoliku list i oglądając zdjęcie w drugim pomieszczeniu.

Na podstawie rozmowy z Hillem dowiesz się, że kolejnym krokiem będzie odnalezienie kapłanki, a pomóc w tym może pewien wampir.

Poszukiwania wampira i przeszukanie pokoju Raymonda

Aby odnaleźć krwiopijcę wspomnianego przez Hilla należy najpierw udać się na komendę policji (B na mapie), gdzie skorzystaj z archiwum. Odpowiedni raport możesz przeprowadzić w następujący sposób:

  • Dowód - Prośba Hilla
  • Przestępstwa - Brutalne przestępstwa
  • Tematy - Ofiary
  • Materiał dowodowy - Sposoby działania

Na podstawie wprowadzonych danych otrzymasz notatkę policyjną o nazwie Zwłoki bez kropli krwi. Znajdziesz w niej adres podwórza (C na mapie) w Porcie Odkupienia przy Oldchurch Road, pomiędzy C. Smith Avenue i Maple Lane.

Przy okazji skorzystaj od razu z pałacu umysłu, aby połączyć dwa tropy:

  • W mieście grasuje podobno „wampir" - Usha potrzebuje krwi, by zyskać na sile (Usha będzie mordować bez końca)

Po dotarciu pod wspomniany adres zlokalizuj dziurę (4) w płocie, przez którą przejdziesz na podwórze wspomniane w notatce. Na miejscu zbadaj torbę z listem, kilka ciał i plamy krwi na ścianie. Uważaj, bo po wejściu do zaułka zostaniesz zaatakowany przez potwory.

Po zdobyciu materiału dowodowego przeprowadź retrokognicję. Jako pierwsi pojawili się mężczyźni przy ognisku (5), potem doszło do walki (6), następnie do zahipnotyzowania Raymonda (7) i w końcu do opuszczenia (8) zaułka.

Po zbadaniu śladów skorzystaj z pałacu umysłu:

  • Usha zahipnotyzowała Raymodna - Torba z listem (Miejsce pobytu Raymonda)

Okaże się, że Raymond był zameldowany w hotelu (D na mapie) The Devil's Reef. Udaj się na miejsce i zapytaj o niego właściciela. Powie, że Raymond zniknął kilka dni temu, a jego pokój znajduje się na lewo od pokoju bohatera. Udaj się na górę, wejdź do lokacji i sprawdź następujące ślady: sprzęt (9) do nurkowania, rysunki (10) na ścianie oraz figurkę (11) na biurku.

Dwa ostatnie dowody sprawdź z wykorzystaniem oka umysłu. W pierwszym przypadku zobaczysz wizję z przeszłości, a w drugiej odblokujesz Pamiętnik Raymonda z nowym tropem.

Tajne laboratorium

Na podstawie informacji zdobytych w pokoju Raymond dowiesz się, że został zatrudniony w laboratorium (E na mapie), które jest położone przy zalanej drodze Moorland Road.

Do lokacji (12) możesz dostać się jedynie korzystając z łodzi. Po wejściu do środka przygotuj się na odparcie sporej ilości potworów, które pojawią się z lewej strony.

Następnie sprawdź tropy na parterze. Najważniejsze będzie przyjrzenie się okiem umysłu kajdanom przy słupie (13). Oprócz tego zwróć uwagę na narzędzia (14) i leżącą na biurku książkę (15) oraz na zatarasowane pomieszczenie na lewo od wejścia.

Skorzystaj też z pałacu umysłu:

  • Alchemik próbował poznać sekrety Ushy - Hill mi pomoże, jeśli znajdę Ushę (Usha niczego nie powiedziała Hillowi)

Udaj się na piętro i podejdź do biurka w gabinecie. Znajdziesz na nim Dziennik alchemika i słój. Następnie skorzystaj z pałacu umysłu:

  • Alchemik szuka lekarstwa na obłęd - Hill mi pomoże, jeśli znajdę Ushę (Hill ożywiał po informacje)

Po obejrzeniu wszystkich dowodów skorzystaj z retrokognicji i ułóż wydarzenia w następującym porządku: rozmowa w biurze (16) na piętrze, torturowanie (17) Ushy na parterze i walka (18).

Po ustaleniu kolejności wydarzeń w laboratorium pojawi się Raymond (19), ale w rzeczywistości będzie to przemawiająca jego ustami Usha. Pod koniec rozmowy będziesz musiał dokonać wyboru, jednak nie jest on wiążący - o wszystkim zadecydujesz w późniejszej części dochodzenia.

Po zakończeniu rozmowy z Raymondem/Ushem ponownie skorzystaj z pałacu umysłu:

  • Usha pragnie śmierci Hilla - Ożywiona Indianka próbowała zabić Hilla (Usha mi pomoże, jeśli zabiję Hilla)
  • Raymond był hieną cmentarną - Hill zostawił Raymonda na pastwę losu (Hill zdradził Raymonda)
  • Podwodny grobowiec - Palce ze skały w ogrodzie umarłych (Kryjówka Ushy)

W zależności od tego, jak ustawisz tropy w pałacu umysłu dojdziesz do jednej z trzech konkluzji, a mianowicie, że zginąć musi: Usha, Hill lub oboje.

Zakończenie sprawy

Bez względu na wariant, który wybierzesz kolejnym krokiem będzie skierowanie się do mieszkania (A na mapie) Josepha Hilla.

Na miejscu udaj się na piętro i porozmawiaj z gospodarzem. Pod koniec rozmowy musisz zdecydować o dalszym postępowaniu. Możesz opowiedzieć się po stronie Josepha (20) - wariant 1 lub stanąć po stronie Ushy (21) - wariant 2.


Wariant 1 - opowiedzenie się po stronie Josepha Hilla

Jeśli zdecydowałeś się zabić Ushę i pomóc Hillowi w zdobyciu odpowiednich informacji, to pierwszym krokiem będzie skierowanie się na cmentarz (F na mapie).

Na miejscu zlokalizuj kamienną kryptę, w której znajdziesz strój (22) do nurkowania. Wejdź z nim w interakcję, a po chwili znajdziesz się pod wodą.

Rusz przed siebie uważając na miejsca z wystrzeliwanymi z ziemi bąblami. Kontynuuj, aż dotrzesz do wejścia do jaskini (po drodze będziesz musiał użyć oka umysłu na kamiennym posągu, aby odblokować tajne przejście). Zachowaj czujność, ponieważ pojawi się tu potwór (23), w którego strzel z harpuna. Przejdź szybko obok niego i udaj się do tunelu.

W nowej lokacji natkniesz się na Ushę (24), z którą będziesz musiał stanąć do walki. Pamiętaj, aby pozostawać w ciągłym ruchu, ponieważ przeciwniczka będzie rzucać w bohatera ostrzami oraz atakować z bliska. Jeśli zniknie, to podążaj za obłokiem dymu, ponieważ wskazuje, gdzie wkrótce pojawi się rywalka.

Po rozprawieniu się z Ushą opuść jaskinię. Na górze spotkasz Josepha, który powie, abyście spotkali się w laboratorium (E na mapie). Udaj się na miejsce i podejdź do Hilla (25). Rozpocznie się ostatnia rozmowa, w trakcie której dowiesz się, jak skorzystać z Pieczęci, żeby otworzyć tajne przejście.

Na sam koniec zdecyduj czy zabijesz Josepha czy pozostawisz go przy życiu - nie ma to żadnych konsekwencji i automatycznie rozpoczniesz ostatnie śledztwo - Ku głębinom.


Wariant 2 - opowiedzenie się po stronie Ushy

Jeśli zdecydowałeś się rozwiązać sprawę przy pomocy krwawej kapłanki, to pierwszym krokiem będzie pozbycie się Josepha Hilla.

Pod koniec rozmowy w jego rezydencji powiedz, że wybierasz kapłankę. Następnie szybko przygotuj jakąś broń i zastrzel archeologa (26). Po jego śmierci zejdź na dół mieszkania, gdzie spotkasz Raymonda, przez którego będzie przemawiać Usha.

Po zakończeniu rozmowy udaj się na cmentarz (F na mapie), z którego dostaniesz się do podwodnej kryjówki kapłanki (droga do niej jest identyczna, jak w wariancie 1). Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z Ushą (27), a na sam koniec zdecyduj czy zostawisz ją w spokoju czy też zabijesz. Decyzja nie będzie miała konsekwencji fabularnych i automatycznie rozpoczniesz ostatnie śledztwo - Ku głębinom.


Zobacz także