Skip to main content

The Sinking City - Na łeb, na szyję: Ebernote Blackwood, Ku Klux Klan, świątynia Dagona, profesor Harriet Dough

Zdobywamy informacje na temat pobytu poszukiwanej pani naukowiec i docieramy do niej.

Kolejne główne śledztwo zacznie się po zakończeniu sprawy o nazwie Ojcowie i synowie. Celem będzie spotkanie z Ebernotem Blackwoodem, na którego otrzymałeś namiary od Freda. Mężczyzna powinien wiedzieć, gdzie przebywa poszukiwana doktor.

Pierwszym celem jest skierowanie się do biura (A na mapie) Blackwooda, znajdującego się w dzielnicy Trzcinowe Wzgórza przy Sam Reed Street, pomiędzy Innsmouth Road i Oak Street.

Biuro Blackwooda

Aby dotrzeć na miejsce należy skorzystać z łodzi, ponieważ ulica, przy której znajduje się budynek, jest zalana wodą.

Od razu po wejściu do środka zastrzel dwóch członków Ku Klux Klanu (KKK), którzy zaatakują bohatera. Następnie zajmij się badanie śladów. Sprawdź ciało mężczyzny (1), leżące na podłodze i obejrzyj nóż, przy której znajdziesz jeden ślad. Następnie udaj się do biura (2) z prawej i przyjrzyj się powieszonym zwłokom - zwróć uwagę na notatkę (Ostrzeżenie).

Jeśli przy zwłokach na ziemi skorzystasz z oka umysłu, to zobaczysz ślad prowadzący na górę. Kontynuuj, aż dotrzesz do biura, gdzie na ziemi znajdziesz dokument (3) - Notatki do tłumaczenia. Przyjrzyj się jeszcze kulom w ścianie oraz kolejnemu denatowi, przy którym znajdziesz list Do profesor Dough.

Skorzystaj z oka umysłu i rozpocznij retrokognicję. Kolejność jest następująca bandyci (4) na schodach na piętrze, scena w biurze (5) na piętrze, powieszenie (6) ofiary na parterze, wyjście napastników (7) z porwanym Blackwoodem.

Na podstawie zebranych dowodów przejdź do pałacu umysłu i połącz następujące tropy:

  • Nie pierwszy i nie ostatni - Masakra z kapturami (Rybie mordy niemile widziane)

Klub Orion i Cesarski Czarodziej

Kolejnym celem będzie ustalenie przestępców. Udaj się na komisariat policji (B na mapie) i skorzystaj z archiwum, łącząc następujące elementy:

  • Przestępstwa - Brutalne przestępstwa
  • Tematy - Podejrzani
  • Materiał dowodowy - Sposoby działania

W ten sposób uzyskasz informację o Klubie Orion (C na mapie), który znajduje się w centrum dzielnicy Adwent. Zanim udasz się na miejsce zaopatrz bohatera w spore zapasy apteczek i pocisków do broni. Następnie skieruj się do budynku (8) klubu.

Już na wejściu znajdziesz zwłoki (9) mężczyzny, którym się przyjrzyj. Bądź czujny, bo w korytarzu z lewej pojawią się potwory (10), z którymi się rozpraw. Skieruj się do piwnicy, gdzie spotkasz kolejną grupę potworów. Jeden z nich posiada żółty ślad na plecach - w trakcie celowania, najlepiej ze strzelby lub karabinu, najlepiej strzelać właśnie w ten punkt.

Po oczyszczeniu terenu przeszukaj piwnicę. Po pozbieraniu przedmiotów porozmawiaj z rannym mężczyzną (11). Jeśli podarujesz mu apteczkę, to uratujesz jego życie, a przy okazji otrzymasz nieco pocisków. Skorzystaj z oka umysłu, żeby odkryć symbole na ścianie (12). Po ich połączeniu skorzystaj z sekretnego przejścia.

W kolejnym pomieszczeniu przeszukaj zwłoki, po czym wejdź po meblach (13) na górę, wchodząc tym samym do kolejnej części budynku. W nowym pomieszczeniu podnieś notatkę ze stołu (Rozkazy KKK) i koniecznie przeszukaj dwie skrzynie, w których znajdziesz sporo rzeczy do ekwipunku.

Możesz też zniszczyć kłódkę na drzwiach, dzięki czemu odblokujesz przejście w pobliżu drzwi wejściowych do budynku. Aby przejść dalej wejdź na stół, gdzie leżał list, po czym po szafie (14) wespnij się na wyższy poziom.

Przygotuj się, ponieważ zostaniesz zaatakowany przez dużą grupę potworów. Postaraj się pozostawać w ruchu, z lekkiej broni wyeliminować słabsze, a z mocniejszej silniejszych wrogów. W toalecie znajdziesz znak na ścianie, jednak ważniejsze jest miejsce przy stoliku (15). Na blacie znajdziesz narzędzia tortur, na kontuarze z lewej informacje, a pod nią klucz, natomiast skorzystanie z oka umysłu na ciele doprowadzi do retrospekcji.

Przeszukaj resztę pokoju, po czym zniszcz kłódkę, wyjdź na korytarz i rozpraw się z kolejną grupą potworów. Udaj się na górę i przygotuj się na odparcie następnych grup rywali - w pierwszej kolejności dobrze pozbyć się tych z dołu schodów.

Skorzystaj z klucza, aby wejść do pomieszczenia z prawej strony korytarza. W środku natkniesz się na Cesarskiego Czarodzieja (16), z którym rozpocznie się rozmowa, w wyniku której zdobędziesz ważny adres. Bez względu na jej przebieg dojdzie do walki. Ukryj się wtedy za szafką z lewej i szybko pozbądź się Czarodzieja oraz jego dwóch ludzi.

W pokoju znajdziesz już tylko nic nie znaczące książki i miejsca z surowcami. Możesz więc opuścić Klub Orion.

Kryjówka Blackwooda

Po zdobyciu od Cesarskiego Czarodzieja wskazówki na temat kryjówki Blackwooda, przyjdzie czas na udanie się do niej.

Jest ona zlokalizowana (D na mapie) przy Deepshore Road, pomiędzy Skipper Road oraz Marsh Avenue w dzielnicy Zatoka Ponurej Przystani. Budynek łatwo zlokalizować, ponieważ piętro jest pomalowane na zielono, a na lewo od wejścia znajdują się sieci rybackie.

Po wejściu do środka rozpocznie się wizja, po której skorzystaj z środków uspokajających, aby bohater wrócił do sił psychicznych. Na parterze znajdziesz kilka plakatów, niepościelone łóżko, skrzynie z rybami, czajnik oraz mapę (17) przy schodach prowadzących do piwnicy.

Skorzystaj z oka umysłu, a zobaczysz ducha prowadzącego na dół. Podążaj za nim do ściany (18), gdzie po połączeniu symboli odkryjesz przejście do sekretnego pomieszczenia. Znajdziesz w nim dwa ciała członków Ku Klux Klanu, którym się przyjrzy.

Wróć na parter, a potem udaj się na piętro, gdzie przypatrz się mównicy. Wróć na parter i użyj oka umysłu, dzięki czemu będziesz mógł rozpocząć retrokognicję. Zacznij od ciał (19) w piwnicy, potem zaznacz scenę przy schodach (20) na parterze, a na końcu zebranie przy mównicy (21).

Po zdobyciu dowodów skorzystaj z pałacu umysłu, aby połączyć następujące tropy:

  • ZD zaplanowało porwanie - ZD to niebezpieczna organizacja (ZD potrzebuje Harriet)
  • Wewnątrz morza - Oznaczenia na mapie (Ku głębinom)
  • Korespondencja na linii Blackwood-Dough - Blackwood i pani Profesor (Blackwood ma plan)

Na tej podstawie ustalisz, że Blackwood sprowadził Harriet w głębiny. Czas zatem wyruszyć pod wodę.

Głębia, podwodna jaskinia, odnalezienie Blackwooda i Harriet

Po przeszukaniu kryjówki Eberneta trzeba będzie dotrzeć do miejsca, z którego będziesz mógł rozpocząć nurkowanie. Jest nim Marina przy Spokojnym Brzegu (E na mapie), znajdująca się w dzielnicy Port Odkupienia, na zachodzie Pembroke Lane.

Po dotarciu do skafandra skorzystaj z niego i dostań się pod wodę. Ruszaj przed siebie kierując się białymi lampkami i uważając na małe, podwodne gejzery. W dalszej części natkniesz się na potwora (22). Strzel w niego z harpuna i przebiegnij obok, zanim zaatakuje bohatera. Identycznie postąp z drugim, którego spotkasz niedługo potem. Kontynuuj, aż dotrzesz do jaskini.

Kiedy dotrzesz do jaskini przyjrzyj się zwłokom, przeszukaj pobliskie skrzynie i przygotuj zapasy amunicji. Rusz przed siebie, a już po chwili trafisz na kultystów (23) ze strzelbami. Rozpraw się z nimi na dystans i ruszaj dalej. Po drodze natkniesz się na jaja - warto się tu nieco rozejrzeć za skrzyniami z amunicją (jedna jest w zaułku z lewej).

Po chwili dotrzesz w pobliże schodów, gdzie rozpraw się z dwoma kolejnymi parami wrogów. Następnie wejdź na górę, gdzie natkniesz się na poszukiwanego Blackwooda (24). Zamień z nim kilka słów i ruszaj dalej.

W dalszej części jaskini dotrzesz do fresku (25) na ścianie. Podejdź do niego i po zbadaniu malowidła skorzystaj z oka umysłu, żeby połączyć symbole i odkryć tajne przejście. Identycznie postąp z dwoma kolejnymi freskami, jakie spotkasz na drodze.

W końcu dotrzesz do miejsca z Profesor Harriet Dough (26). Rozpocznij z nią rozmowę, po której połącz w pałacu umysłu wszystkie dotychczasowe tropy:

  • Jeden zbawca - Przepowiednia (Tylko jeden może przeżyć / Zostanie tylko jeden)
  • Przepowiednia - ZD zaplanowało porwanie (Harriet może być jedną z Wybranych)
  • Przepowiednia - Kolejna wizja (Być może jestem jednym z wybranych)

Na podstawie całego materiału możesz ustalić jedną z dwóch ścieżek. W pierwszej bohater decyduje się na zabicie Harriet, a w drugiej stwierdza, że należy ją uratować.

Wybór, jak zwykle zapadnie podczas decydującej rozmowy. W jej trakcie zadecyduj czy chcesz pomóc Harriet (27) w wydostaniu się z jaskini czy też postanowisz ją zabić (28). Po wybraniu drugiego wariantu będziesz musiał bronią białą lub palną zastrzelić Profesor.

Bez względu na podjęte działania podejdź do posągu muszli, przy którym stała Harriet i wejdź z nim w interakcję. Dojdzie do scenki, po której Reed obudzi się w szpitalu, kończąc tym samym śledztwo. Otrzymasz za nie punkty doświadczenia i rozpoczniesz dwa kolejne śledztwa - fabularne o nazwie Ugoda z diabłem oraz poboczne zatytułowane Milczenie jest złotem.

Uwaga - nawet jeśli zdecydowałeś się pomóc Profesor Harriet w wydostaniu się na powierzchnię, to podczas kolejnej sprawy dowiesz się, że kobieta straciła życie.


Zobacz także