The Sinking City - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, porady, misje, mechanika, śledztwa, sekrety i znajdźki.
Witamy w solucji i poradniku do The Sinking City, w którym zawarliśmy wiele ważnych informacji związanych z różnymi elementami gry. Produkcja niezależnego, irlandzkiego studia Frogwares jest detektywistyczną, przygodową grą akcji, utrzymaną w klimacie bazującym na prozie H.P. Lovecrafta.
W The Sinking City wcielamy się w postać prywatnego detektywa o imieniu Reed, który trafia do tajemniczego miasta Oakmont. W tej na pół zatopionej mieścinie, wśród tubylców nieprzepadających za obcymi, przyjdzie mu rozwikłać szereg śledztw. Ich finalnym celem będzie odkrycie zagadki czającej się za popadaniem lokalnych ludzi w obłęd.
Poradnik i wskazówki do The Sinking City
Poniżej znajdują się różne porady oraz wskazówki, ułatwiające zrozumienie zasad panujących w świecie gry. W celu przejścia do wybranej strony publikacji o The Sinking City, wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu. Życzymy miłej zabawy i przyjemnej lektury!
Podstawy i mechanika
- Interfejs, oznaczenia na ekranie (na dole strony)
- Menu i ekran ekwipunku (na dole strony)
- The Sinking City - zdrowie bohatera, używanie i tworzenie przedmiotów
- The Sinking City - szybka podróż, budki telefoniczne
- The Sinking City - zdobywanie doświadczenia i punktów wiedzy, rozwój bohatera
- The Sinking City - umiejętności na początek; sprawność bojowa, żywotność, umysł
- The Sinking City - stroje bohatera, odblokowanie nowych ubrań
- The Sinking City - prowadzenie śledztw, oko umysłu, retrokognicja
- The Sinking City - teczka z aktami i pałac umysłu: tropy, poszlaki i dedukcja
Opis przejścia
W tym miejscu znajdziecie odnośniki do misji głównych i pobocznych, na jakie można natknąć się w trakcie rozgrywki w The Sinking City.
- The Sinking City - Mroźne powitanie: Throgmorton, Albert, dom rybaków, Lewis
- The Sinking City - Zagubieni na morzu: ekspedycja, archiwum, Sanders, nurkowanie, podwodna jaskinia
- The Sinking City - Quid pro quo: targ rybny, Anna, magazyn, uniwersytet, ratusz, Cavendish, Fred
- The Sinking City - Ojcowie i synowie: bar, przemytnicy, Brutus Carpenter, Warren, kościół, fanatycy, Graham, Fred
- The Sinking City - Na łeb, na szyję: Ebernot Blackwood, Ku Klux Klan, świątynia Dagona, profesor Harriet Dough
- The Sinking City - Ugoda z diabłem: Johannes, Billy Drunnon, Ebernote, posiadłość, Pieczęć, fabryka konserw, teatr
- The Sinking City - W obronie własnej: Johannes, Frank, Carpenter, Milton Price, Agatha, Glenn Byers
- The Sinking City - Frunący feniks: Joseph Hill, kapłanka Usha, Raymond, laboratorium, cmentarz
- The Sinking City - Ku głębinom: Monolity, Pieczęć, czciciele skały, halucynacje, Cthygonnarr
Sprawy poboczne
- The Sinking City - Listy z Oakmont: szukanie wiadomości, ulice, dzielnice (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Badania terenowe: doktor Grant, dom, sklep, restauracja, potwory (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Do wynajęcia: Walter, targ rybny, domy, kadzidła (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Dziedzictwo historyczne: zabytki, kamienne tablice, retrokognicje (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Nadgodziny: zdjęcia zwłok, Bekker, Nelson, Brian (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Dary morza: Vincent, dzienniki, Pride, Skylark, Red Queen (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Delikatna sprawa: Throgmorton, Herbert Glover, lustro, Squint, Stokes (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Po drugiej stronie lustra: Bethany, szpital, huta, Randall, dom szklarza (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Wieczny odpoczynek: cmentarz, ciała, Fabian Coswick, Virgina Cooper (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Milczenie jest złotem: dom, pies, sąsiad, Arthur Cox, Babcia Tkaczka (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Lektury obowiązkowe: trzy książki, studenci, Miller (sprawa poboczna)
- The Sinking City - Wszystko co się świeci: złoto, kosztowności, miejsca do przeszukania (sprawa poboczna)
Porady ogólne do The Sinking City
- Dokładnie przeszukuj wszystkie miejsca, do których trafisz. Znalezione przedmioty i elementy mogą często okazać się na wagę złota. Warto przy wiedzieć, że do przeszukanych skrzyń czy szafek możesz z czasem powracać, ponieważ będą zapełnione od nowa.
- Pamiętaj o możliwości tworzenia nowych rzeczy z posiadanych surowców. Aby to uczynić należy skorzystać z zakładki ekwipunku w menu.
- Podczas eksplorowania różnych miejsc możesz wspomagać się specjalną zdolnością o nazwie Oko Umysłu. Jest ono przydatne zwłaszcza w miejscach, gdzie pojawiają się charakterystyczne migotania obrazu. Możesz wtedy odkryć nowe przedmioty, a nawet całe lokacje.
- Czytaj wszystkie znalezione dokumenty i notatki. Umożliwiają nie tylko lepsze zrozumienie świata gry, ale często zawierają informacje niezbędne na przykład do ukończenia śledztwa lub znalezienia dowodów.
- Często korzystaj z mapy. Tytuł często nie zaznacza wielu ważnych miejsc, do których należy dotrzeć samodzielnie. W takich przypadkach nieodzowne staje się zajrzenie do mapy i zlokalizowanie wybranej lokacji.
- Pamiętaj o możliwości zapisywania gry. Wprawdzie tytuł oferuje możliwość automatycznego zapisu, ale przed podjęciem walki, wejściem do budynku z potworami lub kluczową rozmową zawsze warto skorzystać z możliwości manualnego zapisu.
- Pamiętaj, żeby dbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Są one symbolizowane przez dwa paski znajdujące się w lewym dolnym narożniku ekranu. Kolorem czerwonym oznaczono zdrowie fizyczne, które możemy tracić np. podczas walki, natomiast niebieski odnosi się do psychiki bohatera. Wpływ na nią mają między innymi wizje i widok potworów czy zabijanie niewinnych osób. Kiedy poziom zdrowia psychicznego spadnie do zera Reed może popełnić samobójstwo.
- W miarę możliwości staraj się rozmawiać z napotkanymi osobami. Część z nich to zwykłe postacie niezależne, które odpowiedzą bohaterowi jednym zdaniem, ale nie brakuje też postaci, które mogą zaproponować wykonanie dodatkowego zlecenia. W naszym poradniku będziemy wskazywać takich zleceniodawców.
- Nie zawsze walka okazuje się najlepszą możliwością. Jeśli przeciwnicy są zbyt silni, to zamiast wdawać się w pojedynki, w których możesz stracić zdrowie, a nawet życie, po prostu postaraj się uciec.
- Pamiętaj, aby zawsze mieć przy sobie dodatkowe naboje i apteczki. Prowadzenie śledztw w niebezpiecznych miejscach może prowadzić do konfrontacji z różnymi przeciwnikami, a spotkanie ich z pustym magazynkiem może okazać się śmiertelnym błędem.
- Dokładnie analizuj znaleziony materiał dowodowy. Dzięki niemu możesz trafić na nowe ślady, a także odnaleźć miejsca, do których trzeba się udać w trakcie śledztwa.
Interfejs, oznaczenia na ekranie
The Sinking City zawiera stosunkowo czytelne oznaczenia, pokazujące się na ekranie, dzięki czemu możemy szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami. W przypadku gdyby jednak coś było niejasne, to poniżej omawiamy poszczególne elementy interfejsu.
- Poziom zdrowia - czerwonym kolorem oznaczono poziom zdrowia fizycznego, natomiast niebieskim psychicznego. Pierwsze z nich możemy tracić w wyniku ran, które zadają przeciwnicy lub np. przy upadkach z wysokości. Zdrowie psychiczne traci się z kolei podczas wizji oraz narażanie bohatera na kontakt z potworami. Do leczenia zdrowia fizycznego służą apteczki, a do psychicznego m.in. leki uspokajające.
- Używany przedmiot - w tym miejscu można szybko sprawdzić, jaką rzecz bohater trzyma obecnie w rękach. Może to być między innymi apteczka czy broń. Cyfra poniżej ikony oznacza ile elementów lub pocisków do danego oręża obecnie posiadamy.
- Kompas - są na nim zaznaczane najbliższe ważne punkty lub miejsca, które sami oznaczymy na mapie. Ułatwia do docieranie do wyznaczonych punktów i orientację w terenie.
- Informacje - z prawej strony ekranu na bieżąco są wyświetlane różnego rodzaju wiadomości. Chodzi przede wszystkim o zebrane niedawno przedmioty lub dowody związane ze śledztwami.
Menu i ekran ekwipunku
Po uruchomieniu menu w grze przejdziemy do miejsca ze sporą ilością zakładek. Ich ilość oraz przeznaczenie mogą być początkowo nieznane, jednak z czasem ich dokładne poznanie stanie się koniecznością do prowadzenia śledztw. Poniżej omawiamy poszczególne opcje w menu.
- Pałac umysłu - jedna z ważniejszych zakładek, która umożliwia łączenie odnalezionych poszlak i wysuwanie na ich podstawie hipotez związanych ze śledztwami. Narzędzie przydatne do przeprowadzanie procesów dedukcji i wyciągania ostatecznych wniosków.
- Teczka z aktami - kolejna ważna zakładka, w której znajdują się dowody odnajdywane w trakcie śledztw. Trafiają tu różne przedmioty materialne i domysły głównego bohatera. Warto czytać opisy znajdujące się przy poszczególnych dowodach, ponieważ często prowadzą do kolejnych tropów. Przykładowo w dokumentach możemy znaleźć nazwę ulicy, do której trzeba będzie dotrzeć.
- Wiedza i opowieści - w tym miejscu przechowywane są wszelkiego rodzaju dokumenty i informacje związane ze światem gry. Warto je czytać, ponieważ dzięki nim możemy zdobyć wiedzę chociażby na temat oznaczeń budynków w mieście Oakmont.
- Umiejętności - za rozwiązywanie spraw i śledztw, a także za zabijanie potworów, bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia. Awansując na kolejne poziomy będzie w nagrodę otrzymywał punkty umiejętności umożliwiające wzmocnienie postaci. Umiejętności zostały podzielone na trzy główne kategorie: sprawność bojową, żywotność i umysł.
- Mapa - zakładka, z której będziemy bardzo często korzystać. Na mapie zaznaczono poszczególne dzielnice oraz ulice Oakmont. Są na niej zaznaczone również ważne miejsca i budynki, jednak kolejne będą pojawiać się dopiero po odkryciu przez bohatera.
- Ekwipunek - w tym miejscu możemy szybko sprawdzić stan posiadanych przez bohatera przedmiotów i materiałów, a także wytwarzać nowe elementy.
- Opcje - w tej zakładce możemy między innymi zapisywać i wczytywać grę, a także zmienić sterowanie.