The Sinking City - wszystkie zakończenia
Wybierz jeden z trzech dostępnych finałów.
Pod koniec ostatniej sprawy fabularnej o nazwie Ku głębinom trafisz do tajemniczego miejsca, gdzie będziesz musiał zadecydować o zakończeniu gry, a tym samym o losach głównego bohatera oraz mieszkańców Oakmont. Warto wiedzieć, że podjęte podczas śledztw wybory nie będą miały żadnego znaczenia na wybór zakończenia.
Ponadto warto przed podjęciem decyzji zapisać grę, co umożliwi powrót do miejsca dokonania wyboru i sprawdzenie innej opcji. Jeśli chodzi o samo podejmowanie decyzji, to należy wybrać jedną z trzech ścieżek, następnie można skorzystać z oka umysłu i każdorazowo zaznaczyć dwa punkty. Następnie wystarczy wejść w interakcję z kamiennym posągiem, co spowoduje uruchomienie filmiku z danym zakończeniem.
Poniżej opisujemy wszystkie trzy, dostępne zakończenia.
Zakończenie 1 - rozpoczęcie Cyklu od nowa (poświęcenie bohatera)
Jeśli postanowiłeś przerwać bieżący Cykl, to skieruj się do ścieżki z lewej (1) strony komnaty. Możesz skorzystać z retrokognicji, w której bohater najpierw staje przy piedestale, a potem podchodzi do przepaści.
Wejście w interakcję z piedestałem spowoduje uruchomienie zakończenia, w którym bohater rzuca się w przepaść.
Tym samym ratuje mieszkańców Oakmont, a Cykl zaczyna się powtarzać. W ostatniej scenie widać Johannesa van der Berga czekającego na dobijający do portu statek.
Zakończenie 2 - przerwanie wszystkich Cyklów (unicestwienie wszystkiego)
Jeśli postanowiłeś przerwać wszystkie Cykle, to udaj się w stronę środkowego podestu (2), gdzie będziesz mógł sprawdzić retrokognicję składającą się z dwóch obrazów - pierwszym przy kamiennym podium, a drugim pod paszczą kamiennego potwora.
Przyłożenie Pieczęci do tego piedestału sprawi, że kamienna figura ożyje i zacznie wciągać głównego bohatera, pochłaniając tym samym Nasienie.
W kolejnej scenie będzie można zobaczyć ogromną falę, która zalewa Oakmont i prawdopodobnie cały świat, niszcząc wszystko na swojej drodze.
Zakończenie 3 - ucieczka z miasta (rozprzestrzenienie obłędu)
Jeśli chcesz skorzystać z ostatniego zakończenia, to skieruj się do małego tunelu (3) z prawej strony. Dotrzesz do podestu, przy którym natkniesz się na ostatnią wskazówkę do pałacu umysłu:
- Oakmont jest więzione przez Cthygonnarr - Droga ucieczki (Mógłbym wyzwolić Oakmont)
Po skorzystaniu z retrokognicji i wejściu w interakcję z kamiennym podestem rozpocznie się scenka, w której bohater wyrywa Oakmont spod wpływu tajemniczych sił.
Druga scena rozgrywa się kilka lat później w mieście głównego bohatera - Bostonie. Okazuje się, że ludzie zaczynają popadać w nim w obłęd, a do tego w miejscowości dochodzi do powodzi. W ostatniej scenie pojawia się Johannes van der Berg, który klepie bohatera po ramieniu.