Skip to main content

The Stanley Parable - 100 tys. sprzedanych egzemplarzy w pierwszych dniach

Dzięki nietypowemu marketingowi.

Davey Wreden, twórca nietypowej gry niezależnej The Stanley Parable poinformował na oficjalnym blogu, że od czwartkowej premiery udało się sprzedać już 100 tysięcy egzemplarzy produkcji.

Deweloper przyznaje, że wynik przekroczył jego oczekiwania i jest wynikiem interesującej kampanii marketingowej. Na potrzeby promocji przygotowano pięć trailerów i wersję demonstracyjną, nie korzystając z ujęć z pełnej gry.

„Jeśli przygotowane materiały są interesujące, nie jest istotne czy sprzedają grę” - napisał Wreden. „Naszym celem zawsze było stworzenie zawartości, która sama w sobie jest zabawna i interesująca. Nie próbowaliśmy sprzedać gry.”

Takie samo podejście zastosowano w przypadku wspomnianej wersji demonstracyjnej, którą pobrano ponad 200 tysięcy razy.

„Na dobrą sprawę otrzymaliśmy kampanię medialną godną dwóch tytułów” - dodaje deweloper. „Oczywiście, takie podejście nie zawsze się sprawdzi i nie każdy może sobie na nie pozwolić. Ale w naszym przypadku, nad The Stanley Parable pracowaliśmy przez dwa lata, a dwa miesiące dodatkowej pracy poskutkowały podwójnym zainteresowaniem w mediach.”

„Mogliśmy pozwolić sobie na zachowanie zawartości z pełnej wersji w tajemnicy, ponieważ w czasie premiery gra była na ustach wielu osób. Chcieliśmy dać ludziom temat do rozmów.”

The Stanley Parable powstało w 2011 roku, jako gra na silniku Source. W ubiegły czwartek wydano samodzielną wersję HD, która dostała się na Steam poprzez program Greenlight. Fabuła opowiada o tytułowym Stanleyu, wykonującym nudną i monotonną pracę w korporacji. Pewnego dnia ekran komputerowego monitora na biurku bohatera gaśnie, a ten przeczesuje dziwnie opustoszałe biuro w poszukiwaniu wskazówek.

Zobacz także