The Touryst to pierwsza gra w 8K i 60 FPS na PS5
Ekstremalna jakość obrazu.
Digital Foundry informuje, że niezależna gra akcji The Touryst jest pierwszą pozycją na PlayStation 5, którą włączyć można w natywnej rozdzielczości 8K, przy 60 klatkach na sekundę.
Jak zapewniają sami twórcy, otrzymujemy pełne 7680 × 4320, bez skalowania i innych form rekonstrukcji obrazu. Istotnym problemem pozostaje jednak fakt, że PS5 nie wspiera obecnie 8K przez HDMI 2.1 - pomimo napisu na pudełku.
Dlatego też pozycja Shin'en Multimedia korzysta z wysokiej rozdzielczości, by skalować ją w dół do 4K, co zapewnia dość ekstremalną - lecz na pewno skuteczną - formę wygładzania krawędzi. Można oczywiście włączyć też natywne 2160p.
W osiągnięciu takiego poziomu oprawy bez wątpienia pomógł styl oprawy graficznej, stawiającej na woksele. Dość powiedzieć, że gra powstała pierwotnie z myślą o 720p i 60 FPS na Nintendo Switch, co potwierdza znakomite skalowanie.
Woksele oznaczają także wiele ostrych kątów i powierzchni, więc zaawansowane wygładzanie krawędzi jak najbardziej przydaje się do usunięcia „ząbków”.
The Touryst oferuje podobną opcję na Xbox Series X, gdzie maksimum wynosi jednak 6K (5760 × 3240). Jak zapewnia Digital Foundry, obie konsole nie mają też większych problemów z osiągnięciem i utrzymaniem poziomu 60 klatek na sekundę.