Thief i Star Citizen ze wsparciem dla Mantle
AMD ogłasza nowych partnerów technologii.
AMD ogłosiło, że twórcy skradanki Thief i kosmicznego symulatora Star Citizen zamierzają zastosować technologię Mantle w swoich produkcjach na PC.
„Technologia Mantle jest niezwykle ważna dla gry takiej jak Star Citizen, która będzie potrzebować dużo mocy obliczeniowej karty graficznej. Nasz zespół może spędzić więcej czasu dopracowując naszą wizję artystyczną i mniej martwić się czy współczesny sprzęt dla graczy będzie gotowy, by ją zapewnić” - komentuje Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games.
„Technologia Mantle pozwala wykorzystać karty graficzne AMD dokładnie w ten sposób, w jaki zostały zaprojektowane do użycia, dając wiele nowych możliwości i zwiększając wydajność procesora i karty graficznej” - dodaje David Anfossi, zarządzający w Eidos Montréal, odpowiedzialnym za Thief.
- Zobacz także obszerny, darmowy poradnik do Thief. Znajdziesz tu opis przejścia misji głównych, pobocznych, mapy i wszystkie znajdźki.
Wykorzystanie Mantle zapowiada także Oxide Games. Studio złożone z byłych pracowników Firaxis i Microsoftu pracuje obecnie nad silnikiem graficznym Nitrous Engine, powstającym z myślą o grach strategicznych na PC i konsolach.
W skrócie, AMD oferuje dostęp niskiego poziomu do kart zbudowanych na bazie architektury Graphics Core Next (GCN). Mantle całkowicie zastępuje DirectX 11 i bezpośrednio odpowiada za wyświetlaną grafikę. Więcej szczegółów znaleźć można w analizie Digital Foundry.