Thief w 1080p i 30 FPS na PlayStation 4
900p dla Xbox One.
Square Enix potwierdziło w rozmowie z Eurogamerem, że skradanka Thief działa w natywnej rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 oraz 900p w przypadku Xbox One. Obie konsole zapewnią płynność na poziomie 30 klatek na sekundę.
Powyższa informacja nie powinna już chyba dziwić: nowa odsłona popularnej serii to kolejny z projektów na wiele platform, gdzie lepszą rozdzielczość osiąga sprzęt Sony. Podobnie było z Call of Duty: Ghosts, a będzie z Metal Gear Solid: Ground Zeroes, jednak różnica nie jest tak duża, jak w tych dwóch tytułach.
Na podobną wydajność postawiono na Xbox One przy produkcji Assassin's Creed 4 i Ryse: Son of Rome, gdzie również mamy do czynienia z 900p i 30 FPS.
- Potrzeba naprawdę dobrych oczu, by zobaczyć różnicę - mówi na temat rozdzielczości producent Nicolas Cantin, szybko dodając, że wersja Xbox One jest równie dobra, co odpowiednik na PS4, a rozmiar obrazu „nie ma większego znaczenia.”
- Dla mnie, jako dewelopera, nie jest to istotne - dodaje. - Inaczej jest w przypadku inżynierów. Ale jako dyrektorowie kreatywni i artystyczni mamy te same dane. Ostatecznie jest to bardziej aspekt techniczny. Inżynierowi muszą sobie z tym poradzić.
Dla Cantina dużo większą różnicę widać przy porównaniu wersji na starą i nową generację konsol, czego można się spodziewać.
- Na nowej generacji można bardziej wejść w świat gry - wyjaśnia. - Włożyliśmy tam więcej detali, efektów specjalnych. Ale równocześnie zadbaliśmy o taką samą rozgrywkę na obu generacjach konsol.
Thief zadebiutuje 28 lutego, także na PC.