Thief z lepszymi teksturami i większą liczbą detali w nowej generacji
Ale „doświadczenie” będzie takie samo.
Thief to kolejny przykład gry wydawanej na obie generacje konsol. Twórcy zapewniają, że nowe maszyny pozwolą zaoferować lepszą grafikę, choć same wrażenia z rozgrywki pozostaną takie same.
- Na nowych konsolach możemy wyświetlić więcej - mówi w rozmowie z Eurogamerem producent gry, Joe Khuory. - Na PS4, Xbox One [i PC] lepsze będą tekstury, zaoferujemy więcej detali.
- Na pewno pojawią się różnice, ale staramy się, by wersje X360 i PS3 wyglądały najlepiej jak to możliwe. Nie chcemy, by któraś platforma otrzymała wybrakowany produkt. Gra będzie tak dobra, jak to tylko możliwe na danym sprzęcie.
- Doświadczenie ma być takie samo - dodaje. - Różnice obecne będą może w optymalizacji, czasach ładowania czy teksturach, ale liczba klatek na sekundę będzie taka sama, tu nie ma kompromisu.
Większe różnice możemy odczuć w kwestii sterowania. Potwierdzono już, że wersja PlayStation 4 zostanie przystosowana do możliwości DualShock 4. Co z Xbox One?
- Prawdopodobnie przyjrzymy się funkcjom dostępnym na Xbox One. Korzystanie z łuku może być możliwe przy użyciu Kinecta, ale musimy się upewnić, że takie rozwiązanie pasuje do serii - tłumaczy deweloper, a obecny przy rozmowie przedstawiciel Square Enix szybko zapewnia, że powyższa wypowiedź nie jest oficjalnym potwierdzeniem, że gra wspierać będzie Kinect.
- Dodawanie tych rzeczy nie jest trudne. To zabawne: jeden z programistów powiedział, że praca nad wsparciem dla paska świetlnego na kontrolerze PS4 zajęła mu dwie godziny, więc mamy miejsce na eksperymenty i testowanie pomysłów.
- Wszystkie funkcje specyficzne dla PS4 i Xbox One to dla nas otwarta sprawa. Sprawdzamy elementy pasujące do gry, ale obecnie naszym priorytetem jest stworzenie wypasionej gry z odpowiednią rozgrywką.