This War of Mine - pierwsze szczegóły na temat nowego projektu 11 bit studios
„To poważna, dojrzała gra.”
Polskie 11 bit studios odwiedziło tegoroczną konferencję GDC, by zaprezentować między innymi This War of Mine - nowy projekt na PC i urządzenia mobilne, opowiadający o życiu cywilów w czasie wojny.
Serwis Joystiq miał okazję porozmawiać ze scenarzystą Pawłem Miechowskim, który ujawnił kilka nowych szczegółów na temat gry.
Dziesięcioosobowy zespół z warszawskiego studia produkuje tytuł, w którym ważne będzie zarządzanie surowcami oraz wybory moralne. Jeśli podczas rozgrywki napotkamy osobę, która błaga nas o jedzenie, możemy poświęcić cenne zapasy w zamian za równie wartościowe informacje na temat okolicy lub po prostu odejść.
Nieznajomych będzie można także przyłączyć do tworzonej drużyny, by zwiększyć liczbę ludzi przeszukujących ruiny i chroniących naszego dobytku. Rozpoczniemy od pojedynczego domu, a poszczególne pokoje obejrzymy w 2D, na wzór bazy z XCOM: Enemy Unknown. Po zapadnięciu nocy wydamy rozkazy: szukanie surowców, obrona baza czy sen. Będziemy musieli zadbać o zaspokojenie głodu i pragnienia oraz zapewnić ogrzewane schronienie. Raz utracony bohater już nie powróci.
- To poważna, dojrzała gra - mówił Miechowski. - Jest jak w prawdziwym życiu. Na wojnie nie wracamy do życia. Tak samo jest w grze - dodał później.
Budynki na mapie nie będą generowane losowo, ale ich zawartość już tak. W środku znajdziemy nie tylko surowce, ale także pułapki i przeciwników - za każdym razem w innych miejscach. Całość ukryta jest pod znaną ze strategii „mgłą wojny”, rozwiewaną wraz z przeszukiwaniem pomieszczeń, zaglądaniem w dziurki od kluczy czy otwory w ścianach.
Twórcy nie pokazali jeszcze żadnych fragmentów rozgrywki, tłumacząc się wczesnym etapem produkcji. Styl graficzny ma jednak przypominać pierwszy trailer, gdzie dominowały odcienie szarości. Premiera jeszcze w tym roku.