Skip to main content

Tibia - pierwsze kroki w grze, czyli jak zacząć

Początek przygody.

Założyliśmy konto, wybraliśmy serwer i przeszliśmy samouczek. Nawet interfejs gry nie jest nam obcy, więc co dalej? Trafiamy do Dawnport, czyli lokacji startowej w Tibii. To tutaj zdobędziemy pierwsze poziomy i poznamy podstawy walki oraz różnice pomiędzy klasami postaci. Zabawę warto rozpocząć od rozmowy z NPC o imieniu Inigo, który opowie nieco o okolicy.

Teraz sami decydujemy, którą ścieżkę wybierzemy. Znajdujemy się w centrum wioski, a każda z 4 dróg oferuje odmienne doznania. Dlaczego? Wybierając daną ścieżkę, np. północną, automatycznie zmieniamy się w klasę knighta (rycerza). Bądźcie jednak spokojni, ta zmiana nie jest na stałe. Dopóki nie osiągniemy pewnych wymagań, zostaniemy w Dawnport, by móc swobodnie testować wszystkie klasy. Wystarczy zawrócić do wioski i wybrać inną drogę, by nasza klasa postaci została zmieniona. W ogólnym rozrachunku do dyspozycji mamy takie klasy:

Po wybraniu odpowiedniej ścieżki, automatycznie otrzymamy na czas testowania odpowiedni ekwipunek i zdolności, przynależne do danej klasy. W ten sposób możemy się z nimi zapoznać, zanim dokonamy właściwego wyboru.

Dawnport pełne jest początkujących graczy

Po pierwszych testach warto porozmawiać z Mr Morris, który będzie miał dla nas pierwsze zadanie do wykonania. Z czasem, gdy zdobędziemy wyższe poziomy, misje staną się odpowiednio trudniejsze. Pamiętajmy jednak, że Dawnport to jedynie początek przygody. Lokację startową można opuścić już na 8 poziomie (maksymalny poziom do zdobycia w Dawnport to 20). Wraz z podjęciem decyzji, by wyruszyć na główny kontynent, musimy ostatecznie wybrać klasę postaci, której potem już nie zmienimy. Wystarczy porozmawiać z Oressą, a następnie udać się do odpowiedniego pokoju. Znajdziemy w nim skrzynkę z ekwipunkiem odpowiadającym naszemu wyborowi. Następnie udamy się na statek, gdzie kapitan opowie o miastach startowych na głównym kontynencie.


Dawnport czy Rookgaard?

Starsi gracze Tibii pamiętają, że początki przygody rozpoczynało się niegdyś w lokacji Rookgaard. Miasto to nadal jest dostępne w grze, ale by zacząć tam przygodę, należy mieć przynajmniej jedną postać na głównym kontynencie. Warto przy tym pamiętać, że postać, która chcę bawić się w Rookgaard nie może mieć poziomu 10 lub wyższego. W dodatku już nigdy nie wróci do Dawnport. Chcąc przenieść się do starej krainy początkujących, należy porozmawiać z Inigo.

Należy pamiętać, że nie możemy zabrać wszystkich zdobyczy z Dawnport, czy Rookgard:

  • Postacie na poziomie 8 mogą mieć maksymalnie 1000 złota w banku, 500 złota w plecaku i nie więcej niż 20 egzemplarzy danego przedmiotu (jak np. drewna).
  • Postacie w przedziale od 9 do 20 poziomu mogą mieć 1500 złota w banku, 500 złota w plecaku i nie więcej niż 20 egzemplarzy danego przedmiotu (jak np. drewna).
  • Wszystkie runy, eliksiry na życie lub manę oraz ekwipunek otrzymany przy wybieraniu ścieżek zostanie skasowany, gdy opuścimy Dawnport.

Spis treści: Tibia - poradnik i najlepsze wskazówki

Następnie: Tibia - handel, Stamina oraz Soul Points


Czas zacząć prawdziwą grę

Przygoda na głównym kontynencie w rzeczywistości nie różni się za bardzo od tej z Dawnport. Otrzymujemy po prostu więcej możliwości rozwijania naszej postaci, nowe wyzwania oraz obszary do zwiedzenia. Czeka na nas również bardziej zaawansowana magia, gildie oraz inni gracze żądni przygód. Gdy już porozmawiamy ze strażnikiem i zlokalizujemy swój depozyt, należy znaleźć sprzedawcę magicznych ksiąg. Każda klasa ma dostęp do zaklęć i już na starcie warto zaopatrzyć się w początkowe czary.

Na początku warto trzymać się niedaleko swojego miasta, bowiem w razie zagrożenia, warto schronić się za jego murami. Jednak taka taktyka nie sprawi, że staniemy się potężniejsi, dlatego z czasem musimy opuścić bezpieczne schronienie. Do tego czasu warto zapoznać się z zaletami i wadami swojej klasy. Na głównym kontynencie spotkamy bowiem potwory, których nie widzieliśmy w Dawnport, więc będzie zdecydowanie ciężej. Dlatego warto szlifować swoje umiejętności i gdy poczujemy się pewniej, wyruszyć na pierwsze polowanie w głąb świata.

Zobacz także