Skip to main content

Titanfall 2 - tryby gry: Walka o flagę, Każdy na każdego

Dwa najbardziej klasyczne tryby w historii strzelanek.

Dzisiejsze strzelanki oferują wiele ciekawych i często bardzo zaawansowanych trybów rozgrywki w sieci. Do takich z pewnością możemy zaliczyć choćby Łowy, ale jeśli wychowałeś się na starszych tytułach i szukasz klasycznej rozgrywki, poniżej opisane tryby powinny przypaść ci do gustu.

Bazują bowiem na tym, co w klasycznych sieciowych strzelaninach najlepsze. Jeden z nich to bowiem walka o przejęcie flagi i dostarczenie jej do własnej bazy, przy jednoczesnej obronie własnego sztandaru. Coraz trudniej znaleźć ten typ zabawy w dzisiejszych grach.

Kolejny z opisywanych trybów to jazda na całego, czyli klasyczny deathmatch, polegający na wzajemnym zabijaniu się, bez podziału na drużyny. Możliwość biegania po ścianach i wykonywania podwójnych skoków tylko podkręca już i tak szybką oraz gorącą atmosferę.

Niestety, oba tryby w Titanfall 2 nie cieszą się zbyt dużą popularnością, czego efektem może być brak chętnych do zabawy. Większe szanse na rozegranie kilku partyjek będziesz miał, gdy zdecydujesz się na przykład na tryb Remix, który pozwala na mieszanie trybów w ramach jednej rozgrywki.


Walka o flagę - jeśli nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z takim lub podobnym trybem, postaramy się w kilku zdaniach nakreślić ci jego zasady. W tym przypadku ścierają się ze sobą dwie drużyny po pięciu zawodników w każdej. Każdy zespół ma swoją bazę, w której znajduje się flaga.

Twoim celem jest wykradnięcie flagi przeciwnika, a następnie przetransportowanie jej do swojej bazy. Jeśli podczas tego procesu zostaniesz zabity, upuścisz flagę, ale ktoś z twojej drużyny może ją przejąć i kontynuować proces. Jeśli zaś to tobie uda się zlikwidować złodzieja, musisz jak najszybciej podnieść własną flagę i zabezpieczyć ją.

Sprawia to, że każdy w zespole może przydać się do czegoś innego. Wygrywa ta drużyna, która przejmie wrogą flagę określoną liczbę lub zrobi to więcej razy w czasie dwunastu minut, gdyż tyle właśnie maksymalnie trwa każda z rund.

Musisz zatem jednocześnie nie dopuścić do przejęcia flagi twojej drużyny, a także próbować ukraść proporzec nieprzyjaciela lub wspierać kolegę z drużyny, który próbuje wykonać ten proces. Końcówka każdej rundy ma także epilog, w którym przegrana drużyna próbuje się ewakuować korzystając z powietrznego statku, a zwycięzcy próbują ich zabić lub zniszczyć statek.

Praca zespołowa w tym trybie to klucz do sukcesu.

Co ciekawe, z każdym większym postępem w zabawie, do gry mogą wkroczyć automatyczne wieżyczki, a nawet Tytany. Pamiętaj jednak, że przejęcie flagi może zostać dokonane tylko i wyłącznie przez pilota. Zasiadając za sterami mecha jesteś jednak znakomitym wsparciem obronnym, nie musisz więc od razu wysiadać zza sterów.


Spis treści: Titanfall 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Titanfall 2 - tryby gry: Wyniszczenie, Łowy

- Titanfall 2 - tryby gry: Obrona umocnień, Do ostatniego Tytana

- Titanfall 2 - tryby gry: Piloci kontra piloci, Koloseum

- Titanfall 2 - gra w sieci, multiplayer - jak zacząć?

- Titanfall 2 - wzmocnienia

- Titanfall 2 - Tytany, uzbrojenie i statystyki


Każdy na każdego - jak najmniejsza ilość zasad to w przypadku tego trybu gwarancja czystej i bezkompromisowej akcji. Na mapie spotyka się dwunastu graczy i każdy dla każdego jest przeciwnikiem. Runda trwa maksymalnie dziesięć minut, a zwycięża ją ten, kto na jej koniec zyska największą ilość punktów.

Punkty zdobywamy, rzecz jasna, po eksterminacji nieprzyjaciół. Najlepiej są punktowane zwalczania Tytanów, które są również dostępne w tym trybie. Moment pojawienia się wielkich mechów szybko oblicza obraz gry, gdyż piloci są zazwyczaj zajęci sobą. Jeśli w tym momencie nie dorobiłeś się jeszcze własnego Tytana, lepiej poświęć uwagę innym podobnym do ciebie.

Zaatakowanie wrogiego Tytana oczywiście może być znacznie lepiej punktowane, ale wymaga dużo czasu, mocnych broni i wiele pokładów szczęścia. Lepsze efekty może więc przynieść skupienie się na piechocie. Co innego, gdy dorobimy się już własnego Tytana, co może chwilę potrwać, jeśli nie idzie nam zbyt dobrze.

Podobnie jak w przypadku trybu Walki o flagę, tak w Każdy na każdego brakuje często chętnych do zabawy. Długi czas oczekiwania często zniechęca zapisanych chętnych, którzy szybko opuszczają kolejkę.

Zobacz także