„To idioci” - szef Unity o twórcach gier, którzy nie przywiązują wagi do monetyzacji
Ostre słowa.
Szef firmy Unity - odpowiedzialnej za popularny silnik graficzny - stwierdził, że twórcy gier, którzy nie planują monetyzacji na wczesnych etapach produkcyjnych, są „pier****nymi idiotami”.
Zdanie padło podczas wywiadu dla PocketGamer.biz, którego głównym tematem było połączenie Unity z kontrowersyjną firmą IronSource, która tworzy narzędzia monetyzacji i reklamy dla deweloperów aplikacji na urządzenia mobilne. Prowadzący rozmowę stwierdził, że nie dla wszystkich planowanie monetyzacji na wczesnym etapie twórczym jest najważniejsze. Odpowiedź Johna Riccitiello była dość ostra.
- Ferrari i niektórzy inni producenci samochodów z wyższej półki wciąż używają gliny i noży do rzeźbienia - powiedział szef Unity, odnosząc się do prymitywnych sposobów planowania monetyzacji. - Tak działa też bardzo mała część branży gier, a niektórzy z tych [deweloperów - red.] są moimi ulubionymi ludźmi na świecie, z którymi mogę walczyć. To najpiękniejsi i najczystsi, genialni ludzie. Są też jednymi z największych pier****nych idiotów.
Wypowiedź Riccitiello odbiła się szerokim echem wśród internautów, a sprzeciw wyrazili w szczególności twórcy gier indie.
„Zdecydowanie nie zgadzam się z Johnem Riccitiello. Ten gnojek nie zdaje sobie sprawy z tego, że niektórzy ludzie po prostu lubią tworzyć gry dla zabawy, albo po to, by edukować, albo dzielić się myślą, pomysłem lub doświadczeniem” - napisał jeden z niezależnych deweloperów na Twitterze.
Inny nieprzebierający w słowach komentarz nazywa Riccitiello „kapitalistyczną świnią”, której zależy tylko na pieniądzach.