To jednak prawda. Żniwa w Stardew Valley są szybsze od lewej do prawej
Ośmioletni bug zostanie załatany.
Najbardziej zagorzali miłośnicy Stardew Valley już kilka lat temu dowiedli, że zbieranie upraw w grze jeszcze szybsze, jeśli robimy to od lewej do prawej, a nie w przeciwnym kierunku. Teraz fakt potwierdził twórca produkcji, Eric Barone.
„Odkryłem to grając na Switchu na najnowszą wersję 1.5. Zebranie trzech rzędów po siedem kolumn daje dokładnie dwie sekundy różnicy. Nie zastosowano żadnych wzmocnień ani efektów statusu” - napisał trzy lata temu niejaki „Snow-Infernus” w serwisie Reddit.
Od tego czasu trwały spekulacje, dlaczego dokładnie tak się dzieje. Wkrótce produkcja doczeka się aktualizacji 1.6, więc jest idealna okazja na wyjaśnienie sprawy. Sam Barone przyznał więc w serwisie X, że wyjaśnienie jest dość prozaiczne - to błąd.
„Czy ten bug był w grze od samego początku?” - zapytał dziennikarz serwisu PC Gamer. „O ile mi wiadomo, tak. Animacja zbierania roślin z postacią zwróconą w lewą stronę ekranu była o 100 ms dłuższa, niż powinna” - odparł twórca.
I wszystko jasne. Co kluczowe, deweloperów wyjaśnia, że animacja „była” za długa. Czas przeszły zastosowano, ponieważ ośmioletni najwyraźniej błąd zniknie wraz z patchem 1.6, zaplanowanym już na przyszły tydzień, 19 marca.
Można także sprecyzować, że aktualizacja sprawi, iż prędkość od prawej do lewej dorówna do tej od lewej do prawej. Pisząc w skrócie: będzie szybciej.
Łatka 1.6 będzie podobno ostatnią większą porcją nowości, lecz to samo Barone mówił w przeszłości o patchu 1.5. Wśród innych nowości wymienić można kolejny duży festiwal, dwa mini-festiwale, więcej atrakcji dla zaawansowanych postaci, nowe przedmioty, schematy rzemiosła, kwestie dialogowe, zimowe stroje postacie niezależny czy wsparcie dla kooperacji ośmiu graczy na PC. Zapisy z 1.5 pozostaną kompatybilne.