Skip to main content

"To katastrofa" - niezależni twórcy krytykują Steam za nowy algorytm rekomendacji gier

"Miesiące wysiłków zrujnowane w jednej chwili".

W ubiegłym tygodniu Valve wprowadziło nowy algorytm rekomendacji gier na Steamie. Mechanizm, który miał zwiększyć widoczność tytułów, krytykowany jest przez niezależnych deweloperów.

Współzałożyciel dwuosobowego studia Flying Oak Games - Thomas Altenburger - napisał na Twitterze, że system negatywnie wpływa na popularność poszczególnych produkcji. Jako przykład przedstawił przypadek projektu swojego zespołu, czyli ScourgeBringer.

„Nowy algorytm Steama nie jest lepszy, to katastrofa… Otrzymujemy informacje od wielu deweloperów, że dzienne dodania na listy życzeń znacznie spadły. Wynik ScourgeBringer jest niższy o 66 procent. Miesiące wysiłków zrujnowane w jednej chwili…” - twierdzi.

„Mechanizm miał promować mniej znane tytuły, ale z tego co obserwujemy, w jeszcze większym stopniu skupia się na bestsellerach i produkcjach, które są najczęściej dodawane do list życzeń. Nie bierze pod uwagę tagów. Nasza pozycja w zasadzie zniknęła z większości rekomendacji. To dla nas okropna strata” - zaznacza.

Altenburger zwraca uwagę, że wspomniany spadek o 66 procent zanotowano 12 września, a więc w dniu, gdy nowy algorytm udostępniono wszystkim użytkownikom Steama. Podkreśla też, że system negatywnie odbija się szczególnie na grach, które się jeszcze nie ukazały.

W podobnym tonie wypowiedzieli się również twórcy platformowego Unbound: Worlds Apart - deweloperzy na Twitterze opublikowali wykres dotyczący dodawania tytułu do list życzeń, „dziękując” Valve za zabijanie rynku niezależnego.

O dużym spadku związanym najprawdopodobniej z nowym algorytmem rekomendacji poinformował także Mark Viola, który pracuje obecnie nad Bright Red Skies - stawiającym na fabułę przedstawicielem gatunku jRPG.

Valve wyjaśnia, że zmiany są reakcją na sugestie graczy, narzekających, że lista rekomendacji i dział „Podobne tytuły” nie prezentowały wystarczająco różnorodnych pozycji. Użytkownicy przekonywali też, że sekcja „Polecane dla ciebie” nie była odpowiednio spersonalizowana i wyświetlała głównie najpopularniejsze projekty.

Następnie: Death Stranding doczeka się kontynuacji? Hideo Kojima chce stworzyć nowy gatunek gier

Zobacz także