To może być już koniec Tribes 3. Twórcy ograniczają wsparcie tytułu po słabej premierze
Gra zadebiutowała zaledwie trzy miesiące temu.
Prophecy Games wydało oświadczenie w sprawie wydanego kilka miesięcy temu Tribes 3. Deweloperzy wyjaśniają, że gra nie osiągnęła oczekiwanej popularności, wobec czego jej rozwój zostaje ograniczony. Osoby, które kupiły grę, otrzymają za darmo walutę premium w nadchodzącej produkcji studia.
„Robimy co w naszej mocy, aby dalej wspierać Tribes 3 ograniczonymi aktualizacjami (wraz z nadchodzącą przeceną, aby przyciągnąć więcej graczy, a także planujemy wrócić do rozwoju Starsiege Deadzon, kiedy tylko firma będzie miała na to środki” - czytamy w opublikowanej wiadomości. „Niestety żadna z tych nie nie osiągnęła jeszcze na tyle dużego sukcesu, aby opłacało się skupiać na nich uwagę głównego zespołu deweloperskiego. Niemniej bardzo je obie kochamy”.
Jak możemy się dowiedzieć z ogłoszenia, każdy dolar wydany na Starsiege: Deadzone oraz Tribes 3 przed 27 czerwca 2024, zostanie automatycznie zrekompensowany w nadchodzącym Ultra Strikers. Brany pod uwagę jest zakup podstawowej wersji gier oraz mikropłatności, jak zakup przepustek sezonowych oraz przedmiotów kosmetycznych.
Samo Ultra Strikers nie ma na razie daty premiery i przechodzi przez fazę playtestów. Samo założenie przypomina nieco Rocket League, ale zamiast piłki nożnej i samochodów mamy piłkę ręczną i futurystycznych komandosów z bronią palną. Mecze rozgrywane są w trzyosobowych drużynach.
Jeśli natomiast chodzi o Tribes 3: Rivals, to jest to wydana po latach kontynuacja bardzo popularnego niegdyś cyklu wieloosobowych strzelanek. Szczęścia nie miało również poprzednia odsłona cyklu o podtytule Ascend. Gra została rok po premierze porzucona przez dewelopera - studio High-Rez - na rzecz rozwoju Smite oraz Paladins. Po trzech latach bez aktualizacji deweloperzy na krótko wznowili wspieranie strzelanki, jednak wkrótce znowu zamknęli projekt, tym razem na dobre.
Cechą charakterystyczną całego cyklu jest położenie nacisku na bardzo szybkie poruszanie się postaci po mapie. Lokacje są zwykle usiane pagórkami i stokami, a gracze wykorzystują plecak odrzutowy i specjalne buty, aby „ślizgać” się po nich, tym samym nabierając szybkości. Przekładało się to na interesujące doświadczenie, gdzie precyzja w strzelaniu do błyskawicznie ruszających się celów była najważniejsza.