"To nasza wina". Epic przeprasza Ubisoft za wpadkę z The Division 2
Ujawnia korespondencja.
- W maju 2019 roku poprzez EGS masowo dokonywano nieuczciwych transakcji dotyczących The Division 2
- Oszuści kupowali grę kradzionymi kartami kredytowymi i sprzedawali
- Za problemy prezesa Ubisoftu przeprosił szef Epic Games
Przedstawiona w ramach trwającego sporu sądowego między Epic Games a Apple korespondencja ujawnia, że pierwsza z firm przeprosiła Ubisoft za problemy związane z The Division 2.
Z treści e-maila adresowanego do szefa francuskiego wydawcy - Yvesa Guillemota - wynika, że w maju 2019 roku ponad 70 procent związanych ze wspomnianą strzelanką transakcji, które dokonywano za pośrednictwem Epic Games Store, było „nieuczciwych”.
„Drogi Yvesie, piszę, aby przeprosić za niedociągnięcia naszego sklepu i naszej integracji z Uplay” - napisał szef Epic Games, Tim Sweeney, w wiadomości datowanej na 11 maja 2019 roku, cytowanej przez serwis Kotaku.
„W ciągu ostatnich 48 godzin wskaźnik nieuczciwych transakcji związanych z The Division 2 przekroczył 70 procent i zbliżył się do 90 procent. Wyrafinowani hakerzy tworzyli konta Epic, kupowali gry Ubisoftu kradzionymi kartami kredytowymi, a następnie sprzedawali połączone z Uplay profile szybciej niż byliśmy w stanie je wyłączać” - wyjaśniał menedżer.
Sweeney zwracał również uwagę, że to „niezwykła sytuacja”, ponieważ odsetek „nieuczciwych transakcji” w przypadku innych tytułów oferowanych w Epic Games Store był wówczas znacznie niższy i wynosił jedynie 2 procent (1 procent w kontekście Fortnite).
„Aby temu zapobiec, wyłączamy możliwość kupowania gier Ubisoftu. Dołożymy wszelkich starań, aby przywrócić usługę tak szybko, jak to możliwe (…) To najprawdopodobniej zajmie co najmniej dwa tygodnie” - dodał menedżer. „Wina leży całkowicie po stronie Epic, a wszystkie minimalne gwarancje przychodów pozostają bez zmian. Przepraszam za kłopot” - podsumował.