„To nie extraction shooter, hero shooter ani taktyczna strzelanka”. Twórcy cyberpunkowego Defect uspokajają graczy
Deweloperzy celują w zupełnie inny gameplay.
Trendy w branży gier rozprzestrzeniają się błyskawicznie, czasami do takiego stopnia, że rynek szybko staje się przesycony opartymi na podobnych założeniach grami. W obliczu pojawiających się wątpliwości, twórcy cyberpunkowej strzelanki Defect zapewniają, że ich dzieło nie jest kolejnym przedstawicielem jednego z modnych ostatnio gatunków.
„To nie jest extraction shooter, hero shooter ani kompetytywna taktyczna strzelanka” - wyjaśnia reżyser gry Emanuel Palalic w rozmowie z portalem PC Gamer. Twórcy określają tytuł jako „immersyjną strzelankę opartą na wykonywaniu celów”. To wzbudziło obawy wielu graczy, że pod tym enigmatycznym opisem kryje się po prostu dobrze znany i często powielany format rozgrywki.
„Mamy wrażenie, że nie istnieje żaden nurt w grach FPS, który pasowałby do naszej gry lepiej niż Immersyjna Strzelanka” - kontynuuje deweloper. „Dodaliśmy określenie »oparta na wykonywaniu celów«, ponieważ każda drużyna ma własny dynamicznie dobierany cel do wykonania na mapie, podobnie do rozgrywki w Ready or Not, Swat albo GTFO”.
„Różnica polega na tym, że na przykład inny zespół może zabić lub aresztować cel, za którym musi podążać twoja drużyna, aby ukończyć misję. Wyobraź sobie rozgrywkę w Ready or Not, ale inny oddział nagle zaczyna przeszkadzać wam w wykonaniu zadania, co zapewnia dodatkowe napięcie w już i tak intensywnej misji” - wyjaśnia dalej Palalic.
Dalej mogliśmy się dowiedzieć, że podstawowym celem twórców było zapewnienie graczom pełnego zanurzenia się w świecie gry, na przykład poprzez zredukowanie wyświetlanego na ekranie interfejsu do minimum. Dodatkowo deweloperzy chcą, aby świat przedstawiony w Defect wydawał się realistyczny i żywy, opowiadając historię w zaskakujące sposoby.
Oczywiście nie zabraknie także dawaniu graczy dużej swobody w np. dobieraniu ekwipunku do misji. Grając w kooperacji ze znajomymi lub w trybie PvP każdy z graczy będzie mógł korzystać ze zróżnicowanej broni i gadżetów, aby jak najlepiej uzupełniać się z innymi członkami drużyny.