Skip to main content

To nie koniec problemów Cities: Skylines 2. Kolejne dodatki zaliczają opóźnienie

Twórcy aktualizują plany rozwoju i naprawy gry.

Niedługo minie rok od niezbyt udanej premiery Cities: Skylines 2. Twórcy do dziś mierzą się z konsekwencjami wypuszczenia na rynek mocno niedopracowanego tytułu, jednocześnie wprowadzając multum poprawek i przygotowując nową zawartość. Niestety, zapowiedziane nowości ukażą się nieco później, niż zakładano.

Deweloperzy z Colossal Order podzielili się za pośrednictwem serwisu Steam planami na dalszy rozwój Cities: Skylines 2. Z oświadczenia dowiadujemy się, że dwa zapowiadane pakiety Creator Packs (czyli DLC tworzone przez społeczność), Modern Architecture i Urban Promenades, zostały już ukończone, lecz ich premiera została przesunięta z 3. kwartału na 4. kwartał 2024 roku.

Swoje decyzje twórcy tłumaczą chęcią dopracowania podstawowej wersji gry przed wypuszczeniem dodatkowej, płatnej zawartości. Z tego powodu opóźniono również premierę kolejnego zapowiedzianego rozszerzenia, Bridges & Ports. Ukaże się ono w 2. kwartale 2025 roku, a nie, jak wcześniej zapowiadano, w pierwszym.

Pierwszy płatny dodatek spotkał się z chłodnym przyjęciem. Twórcy chcą uniknąć popełnienia tych samych błędów, dlatego nie spieszą się z premierą kolejnych rozszerzeńZobacz na YouTube

Priorytetem deweloperów z Colossal Order jest dopracowanie i udostępnienie graczom Asset Editora, czyli oficjalnych narzędzi modderskich. „Asset Editor postawił przed nami więcej wyzwań, niż się spodziewaliśmy, ale poczyniliśmy spore postępy i dzielimy się zaktualizowanymi buildami z grupą moderów, aby mogli dobrze poznać nasz edytor i podzielić się z nami opinią na temat jego funkcjonalności.” - czytamy w oświadczeniu.

Szczegóły odnośnie daty premiery poznamy, gdy tylko sfinalizowane zostaną kluczowe aspekty, związane z wydajnością i płynnym działaniem edytora.

Data premiery konsolowych wersji gry wciąż pozostaje niewiadomą. Początkowo miały one ukazać się wiosną 2024 roku, później premierę przesunięto na październik, żeby ostatecznie zdecydowano się nie podawać żadnego, choćby przybliżonego terminu. Twórcy zapewniają jednak, że prace nad wersją na Xboxa i PlayStation wciąż trwają.

Colossal Order pracuje również nad usunięciem problemów związanych z hotelami i turystyką, balansem poziomu trudności oraz jego wpływem na zdobywanie osiągnięć. Zapowiada też łatkę Detailer's Patch #2, rozwijającą funkcje związane z dekoracjami, a także liczne poprawki błędów zgłaszanych przez graczy.

Zobacz także