Tomb Raider 1-3 Remastered na porównaniu grafiki z oryginałem. Tak zmieniła się Lara przez 28 lat
Stare kontra nowe.
Tomb Raider 1-3 Rematered - czyli zestaw obejmujący odświeżone wersje trzech pierwszych odsłon kultowego cykli gier akcji - trafi do sprzedaży już w tym tygodniu. Chociaż tytuł pozostaje możliwie wierny pierwowzorowi, to jakość grafiki uległa znacznej poprawie, co można dokładnie zobaczyć na dostępnym w sieci porównaniu.
Wzorem Halo: The Master Chief Collection, w grze możemy „w locie” przełączać się między klasyczną oraz uwspółcześnioną wersją oprawy wizualnej. Funkcję tę wykorzystała redakcja portalu IGN, która opublikowała w serwisie YouTube dziewięciominutowy gameplay, prezentujący początek pierwszej odsłony serii w dwóch wersjach.
Co od razu rzuca się w oczy, to oczywiście znacznie podwyższona rozdzielczość tekstur oraz poprawione i pełniejsze w detale modele Lary oraz jej przeciwników. Warto jednak zauważyć, że drastycznym zmianom nie uległa geometria poziomów - te nadal są w dużej mierze kanciaste, aby wiernie odwzorować pierwotne doświadczenie z lat 1996 - 1998 oraz oczywiście zachować kompatybilność z trybem klasycznej grafiki.
Zremasterowany wariant to oczywiście także przebudowany system oświetlenia i cieniowania. Groty i zapomniane ruiny są teraz poprawnie skąpane w mroku, który rozświetlają jedynie umieszczone tu i ówdzie świetliki w sklepieniu albo zawalone fragmenty ścian. Pojawił się także drobny detal nieobecny w oryginale - poprzez wszystkie te otwory do środka eksplorowanych ruin pada teraz śnieg.
Przypomnijmy, że Tomb Raider 1-3 Remastered trafi do sprzedazy już 14 lutego na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch. W zestawie znajdziemy trzy pierwsze odsłony cyklu wraz z dodatkami fabularnymi, a także nowości - klasyczny i współczesny tryb sterowania, paski życia bossów, modele 3D zastępujące niektóre dwuwymiarowe obiekty w oryginale, ponad 200 osiągnięć do odblokowania oraz tryb fotograficzny.