Skip to main content

Tomb Raider 1 - Atlantyda

Zwiedź wnętrza Atlantydy w zadaniu czternastym.

W misji Atlantyda w Tomb Raider 1 przemierzysz labirynty Atlantydy poszukując Natli po opuszczeniu Kopalni Natli. Zmierzysz się z dużą ilością mutantów. Jest to przedostatnie zadanie, dlatego możesz sobie pozwolić na swobodniejsze korzystanie z broni i apteczek.

Idź do końca (z kokonów będą wydostawać się mutanty) sali i skręć w lewo na schody na piętro - drzwi otworzą się, gdy się do nich zbliżysz. W przeciwnym rogu piętra znajdziesz dwa przełączniki, które musisz przestawić. Potem zejdź niżej drugimi schodami - naprzeciwko pierwszych - gdzie znajduje się kolejna wajcha. Finalnie otworzą się drzwi prowadzące na wprost na parterze.

Trafisz do pomieszczenia z przepaścią. Musisz zeskoczyć w dół do przełącznika. Potem przeskocz nad rozpadliną na drugą krawędź mostu. Teraz wskocz do wody. Przy przeciwległej ścianie jest dźwignia [1]. Otwiera ona pobliskie drzwi [2], lecz by do nich dojść musisz wykonywać przeskoki po płaskich fragmentach rampy. Uważaj - drzwi zamkną się po kilkudziesięciu sekundach, więc musisz się spieszyć.

Użyj dźwigni w kolejnym pokoju i wyjdź drugimi drzwiami, potem na wprost skacząc po skałkach do szczeliny [3]. Wróć do poprzedniego pomieszczenia, w którym pojawiły się nowe punkty do przeskoków. Dalej zanurkuj, użyj dźwigni w i przepłyń przez otwartą bramę. Podejdź do krawędzi i przeskocz na prawą platformę. W kolejnej sali z pięcioma przełącznikami przestaw wszystkie i zanurkuj do otwartego kanału pod wodą.

Przed czerwonym korytarzem skręć w prawo. W pomieszczeniu za drzwiami pociągnij złoty blok i przesuń go, by zablokował kulę. Wyjdź drugim wyjściem, by okrążyć pomieszczenie - kula spada na nowo i tym razem nie blokuje przejścia. W następnym pomieszczeniu musisz zygzakiem przedostać się na przeciwległy kraniec: trzymaj się prawej ściany i przeskocz na środek z najwyższego punktu. Kolejno doskocz na drugi brzeg, użyj dźwigni i kieruj się do wyjścia.

Przejdź przez pokój z lawą i załatw trzy mumie. Za drzwiami nie naciskaj dźwigni, a wespnij się na trudno dostrzegalną półkę zaraz za przejściem. W sali z tronami popchnij kostkę przy lewym, potem użyj prawej dźwigni. Spadniesz w dół, co jest częścią drogi, bowiem za chwilę, gdy skierujesz się w górę, na prawej ścianie znajdziesz dźwignię, która otwiera drzwi na wyższym piętrze.

Kolejna zagadka jest prosta - jesteś w sali z sobowtórem, który kopiuje twoje ruchy. Wyskocz na ciemne skały i użyj dźwigni. Otworzy się zapadnia z lawą. Przejdź na przeciwległą półkę na jej środek tak, by "druga Lara" wpadła do lawy. Wtedy przejście za jej plecami otworzy się.

Pokonaj centaura i mutanta, a na koniec by otworzyć przejście na wprost użyj dwóch dźwigni po bokach (najpierw prawej, potem lewej). Za drzwiami znajdziesz ołtarz - wejdź z nim w interakcję, a zakończysz ten poziom i przejdziesz do ostatniej misji - Wielka Piramida.

Następnie: Tomb Raider 1 - zakończenie, Wielka Piramida

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 - Kopalnia Natli, bezpiecznik, piramida

Zobacz także