Skip to main content

Tomb Raider 1 - Koloseum, arena

Szósty region, gdzie zmierzysz się z dzikimi zwierzętami w poszukiwaniu zardzewiałego klucza.

Koloseum to nazwa szóstej lokacji w Tomb Raider 1. Trafisz do niej zaraz po ukończeniu Szaleństwo Św. Franciszka w Grecji. Co ważne, w tej misji możesz odnaleźć pistolety Megnum, zastępujące twoją podstawową broń (dopóki nie skończy się w nich amunicja).


Na tej stronie:


Droga na arenę

Wskakuj do wody (ale najpierw zastrzel pływającego tam krokodyla) i przepłyń pod skałami. Po drugiej stronie czekają na ciebie dwa lwy. Po ich eliminacji wespnij się na drugie piętro budynku przed tobą, po skałach z lewej strony i przejdź po gzymsie do skalnego okienka po prawej.

Na korytarzu uważaj na rów z krokodylami. Nie dasz rady go przeskoczyć - złap się bocznej krawędzi i przejdź bokiem, zwisając nad przepaścią. Trafisz na arenę - na dole czekają na ciebie lwy, u góry znajdziesz przestępców z bronią palną.


Zardzewiały klucz i co otwiera

Teraz musisz otworzyć kilka drzwi, aby zdobyć zardzewiały klucz. Gdy zajmiesz się wszystkimi przeciwnikami na arenie i jednym człowiekiem biegnącym w twoją stronę od lewej, twoim celem będzie przejście w ścianie areny. Napotkasz tam dwa lwy i dwie dźwignie - jedna otwierająca odległe przejście, druga - kratę do wyjścia na arenę.

Ostrożnie wespnij się do góry (ponownie na arenie pojawią się lwy). Kolejne pomieszczenie znajdziesz w przeciwległym pośród skał po lewej stronie. Tam przed wejściem pokonaj lwa, a w środku stań na płycie naciskowej. Otworzą się kraty - wejdź przez lewą, użyj dźwigni, potem użyj kolejnej w prawej celi.

Użyj skał, by dostać się na balkon na piętrze. Czekają tu na ciebie dwa goryle. Zapamiętaj to miejsce - wrócisz tu, gdy zdobędziesz zardzewiały klucz. Po zabiciu zwierząt przyciągnij szary blok, by znaleźć za nim wajchę otwierającą drzwi na animacji.

Wyjdź z budynku i idź do lewego rogu areny. Tu też czeka cię pułapka ze spadającym kamieniem - wejdź do dziury przed tobą, by uniknąć zmiażdżenia. Użyj dźwigni i opuść pokój.

Następne pomieszczeni znajduje się po wyjściu na wprost, w rogu areny. Gdy wespniesz się po filarach pod sufit wystarczająco szybko, w bocznym pokoiku [1] znajdziesz pistolety Magnum. Ciebie jednak interesuje dźwignia [2] na ścianie poza pomieszczeniem. By zebrać broń, musisz okrążyć drugi filar na podłodze - znajduje się tam niewidzialna płyta, która otwiera drzwi do pokoiku na około 5 sekund, w trakcie których musisz tam dotrzeć.

Ostatni pokój, do którego musisz wejść znajduje się po wyjściu na arenę na wprost, w przeciwległym rogu. Użyj dźwigni a potem zanurkuj w wodzie. Popchnij dwukrotni i pociągnij w prawo szary blok, by znaleźć srebrny klucz.

Opuść pomieszczenie i wróć na balkon, który teraz znajduje się po twojej lewej stronie. Tam znajduje się brama, którą otworzysz zebranym kluczem. Wskocz do wody i wypłyń w pierwszym otworze nad głową, gdzie znajduje się ostatnia dźwignia. Płyń dalej, a zakończysz ten poziom. Kolejny to Pałac Midasa.

Następnie: Tomb Raider 1 - Pałac Midasa, sztabki ołowiu, złoto

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 - Szaleństwo Św Franciszka, Neptun, Atlas, Damokles, Thor

Zobacz także