Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Rój
Drugie zadanie w rozszerzeniu DLC do TR1.
Do poziomu Rój w Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy trafisz natychmiast po przejściu lokacji Atlantydzka twierdza. Jest to najtrudniejsza misja w DLC.
Znajdziesz się na szachownicy. Większość kolorowych płyt aktywuje upadek jednej z kul nad sufitem. Postaraj się pozbyć większości z nich, ponieważ po aktywacji przełączników na przeciwległej ścianie obudzą się dwa mutanty - dobrze, jeśli będziesz mógł wykonywać uniki w sposób swobodny. Poniżej prezentujemy przykładową ścieżkę:
- dotknij środkowego, czarnego pola i usuń się przed kulą
- biegnij do trzeciego pola, wykonaj unik na prawą płytę i po chwili powróć w lewo, by wykonać ostatni unik
- biegnij do prawej dźwigni. drogę powrotną wykonaj po tych samych polach, które nie mogą być aktywowane drugi raz
Ciebie interesuje tylko prawa dźwignia (lewa otwiera drzwi z dodatkowymi zapasami). Wracaj i przejdź przez otwarte lewe drzwi. Zaraz za nimi rozpoczniesz ześlizg pośród lawy - problematyczna jest końcówka, gdzie musisz skakać od lewej do prawej po skosach, powoli przesuwając się do przodu na twardy grunt.
WSKAZÓWKA: ruch do przodu wykonuj jedynie, gdy jesteś w powietrzu. By szybko odbijać się od skośnych powierzchni, naciskaj jedynie klawisz skoku, nie trzymając w tym czasie klawisza kierunkowego.
Wskocz przez drzwi [1]. Otwierają się poprzez stanięcie na brązowym słupie [2] i są pozostają uchylone jedynie przez kilkanaście sekund. Potem ześliźnij się w dół i kieruj się w prawo. Wyeliminuj dwa latające stwory i ponownie wykorzystaj przeskoki po ukosach na platformę (trzymając jedynie gałkę / strzałkę kierunku będąc w powietrzu). Stąd ujrzysz schodki.
Zamiast walczyć z centaurem na twojej drodze, omiń go i wskocz do dziury za jego plecami. Uważaj, gdyż upadek zabierze sporo punktów zdrowia. Na dole znajdziesz karabinki Uzi. Wpadniesz do basenu. Wypłyń i pozbądź się wrogów, potem użyj przełączników, by otworzyć złote bramy.
W kolejnej sali zabij dwa centaury i przestaw cztery dźwignie pośrodku sali. Możesz przejść do kolejnego pomieszczenia i zanurkować, by zebrać dodatkowe zapasy po ruszeniu dźwigni. Zamiast tego możesz zwyczajnie wrócić do poprzedniego pomieszczenia z wodą. Tu rozpocznij wspinaczkę na "wieżę" pośrodku.
Idąc długim korytarzem trafisz na salę z licznymi mutantami stojącymi w bezruchu. Wejdź na środkowy blok skalny i podnieś amunicję, by część z nich ożyła, przy czym jednocześnie zostają otwarte drzwi na korytarzu. Walka jest nieunikniona - dopiero po niej możesz iść do nowo otwartego przejścia. By się nie zmęczyć, zejdź na chwilę ze środka, a po wybudzeniu kilku mutantów wróć na blok, gdzie nie są w stanie cię dosięgnąć.
W kolejnej sali aktywuj dwa przełączniki przy wejściu, w kolejnej sali z gniazdami zejdź na piętro niżej. Użyj przełącznika po prawej stronie przy schodach. Drzwi otwierają się na ograniczoną ilość czasu. Jeśli jednak szybko przeskoczysz po blokach, unikniesz wyklucia się mutantów. Po wpadnięciu do wody i przepłynięciu do sąsiedniej groty zadanie zakończy się. Kolejna lokacja to Powrót do Egiptu.
Następnie: Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Powrót do Egiptu
Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Atlantydzka twierdza