Skip to main content

Tomb Raider 1 - Sanktuarium Scion, Anch, mumie

Zbierz krzyże Anch w misji dwunastej.

W Sanktuarium Scion w Tomb Raider 1 zmierzysz się z dużą ilością wrogów będących mutantami. Zadanie to rozpoczyna się po przejściu przez lokację Obelisk Khamoon. Twoim zadaniem jest zebraniu dwóch krzyży Anch i wydostanie się z jaskini. W tej misji możesz zdobyć pistolet maszynowy Uzi.


Na tej stronie:


Pierwszy krzyż Anch

Rozpoczniesz przed schodami. W drodze na górę załatw dwie mumie. Wyjdź na samą górę i ześliźnij się w stronę kamieni. Rozpocznij wspinaczkę w rogu po kamiennych słupach. Użyj dźwigni i poczekaj na latającego mutanta. Możesz teraz zejść na dół.

Kolejną wspinaczkę rozpocznij w przeciwległym rogu, by dostać się do kolejnego przełącznika. Nieopodal możesz zebrać broń - pistolety Uzi. Są one sekretem i leżą na niewidzialnej platformie. Kontynuuj przeskoki po skałach przy ścianie, by dotrzeć do otwartych wcześniej drzwi na wysokości.

Popchnij blok z prawej strony i wyskocz do góry. Zapisz grę i wyposaż się Uzi lub strzelbę. W kolejnym pokoju bowiem zmierzysz się z centaurem. Jedynie skuteczne uniki lub próba krążenia wokół wroga oraz leczenie w czasie bitwy mogą cię uratować. Po walce musisz podnieść krzyż Anch leżący pośrodku.


Drugi krzyż Anch

Wyjdź i skręć w prawo i trzymając się ściany zjedź w dół. Zabij mutanta na sfinksie i zsuń się z jego prawej strony w stronę wejścia otwartego drugą wajchą. Teraz musisz zjechać w dół po pochylni i złapać się krawędzi w ostatniej chwili. Jest to możliwe jedynie, gdy podchodzisz do ześlizgu tyłem. By to zrobić przy sterowaniu w trybie współczesnym, wyciągnij broń i trzymając klawisz chodu wciśnij przycisk ruchu w tył.

Wspinaj się po schodkach i odwiedź lewy korytarz w połowie wysokości - na dole zbiornika wodnego znajdziesz złoty klucz. Wyjdź na szczyt schodów i zjedź po pochylni. W ostatniej chwili wybij się i doskocz na kamienną kładkę. Na prawej ścianie znajduje się zamek przyjmujący złoty klucz. Otwiera on drzwi po przeciwnej stronie, gdzie zmierzysz się z drugim centaurem i zbierzesz kolejny krzyż Anch.


Zatopiony sfinks

Wróć do głównego pomieszczenia ze sfinksem, wdrap się na jego głowę po oświetlonej łapie i umieść krzyże Anch w gniazdach na czubku jego głowy po przeciwnych stronach. Drzwi, które się otworzyły, znajdują się pod głową sfinksa i wejdziesz przez nie z poziomu piasku.

Zanurkuj, a po prawej stronie przy dnie znajdziesz dźwignię [1]. Potem wspinaj się do góry, a wyjdziesz ponownie na otwartą przestrzeń. Uważaj na mutanta, który lata nieopodal. Zejdź na dół i użyj przełącznika [2]. Potem zanurkuj do otworu po lewej stronie [3].

Po długiej wspinaczce znajdziesz przed kratą skarabeusza. Uważaj - w tym pomieszczeniu czeka cię walka z centaurem i dwoma mutantami. Skarabeusza umieść w gnieździe przy zamkniętej kracie. Po zejściu w dół musisz pokonać ostatniego wroga - Larsona, wyposażonego w dwa pistolety. Nie stanowi on wyzwania. Zebranie sciona z ołtarza kończy ten poziom i rozpoczyna Kopalnia Natli.

Następnie: Tomb Raider 1 - Kopalnia Natli, bezpiecznik, piramida

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 - Obelisk Khamoon, mosty, oko Horusa

Zobacz także