Tomb Raider 1 - sterowanie współczesne, tradycyjne, różnice
Różnice w dwóch trybach sterowania.
W grze Tomb Raider 1 w wersji Remastered dla wygody graczy wprowadzono dwa tryby sterowania, tak dla klawiatury jak i dla pada - tradycyjne, znane z pierwowzoru gry oraz współczesne, zbliżony stylem do innych aktualnie wydawanych gier.
Sterowanie możesz zmienić w dowolnym momencie gry otwierając menu i przechodząc do opcji Sterowanie, po czym zmieniając pierwszą pozycję "Tradycyjne / współczesne sterowanie". Różnice są zasadnicze i wyczuwalne.
Tradycyjne sterowanie:
- Tradycyjne sterowanie jest znacznie bardziej precyzyjne i powolne. Pozwala wykonywać dodatkowe akcje: skoki z saltem w tył, w bok, skok ze strzelaniem (po wyjęciu broni)
- Nie obracasz kamerą myszą, a porusza się ona automatycznie za Larą
- Chwyt krawędzi, podobnie jak opuszczanie się z nich, dokonujesz klawiszem akcji / działania
- Na PC wykorzystujesz jedynie klawiaturę (ruch na strzałkach, akcje na klawiszach funkcyjnych)
- Trzymając klawisz chodu (Shift, X / kwadrat na padzie) i klawisz w bok wykonujesz przesunięcie w wybranym kierunku, patrząc na wprost
- Nie musisz używać przycisku celowania - zamiast tego po wyciągnięciu broni zostaje ona w rękach Lary do czasu ponownego schowania
Współczesne sterowanie:
- Nowy tryb ("współczesne sterowanie") jest dużo dynamiczniejszy i swobodny - naciśnięcie klawisza kierunkowego powoduje natychmiastowe obrócenie się Lary w tą stronę
- Kamerą sterujesz niezależnie, używając myszy lub prawej gałki na padzie
- Do chwytania krawędzi przeznaczony jest nowy przycisk (w opcjach sterowania niefortunnie nazwany "Alternatywne" na ostatniej pozycji listy)
- Na PC wykorzystujesz klawiaturę i mysz (chwytanie, strzał i ruch kamery)
- Nie możesz przesuwać się w bok z pomocą przycisku chodu
- Możesz salta w bok i w tył utrzymując widok kamery na wprost tylko gdy trzymasz klawisz celowania
- By używać broni musisz cały czas trzymać klawisz celowania
Zdecydowanie zalecamy przyzwyczajenie się do klasycznego trybu sterowania, który zapewnia większą precyzję ruchów w sekwencjach zręcznościowych. Również walka jest łatwiejsza, gdy możesz odskoczyć w tył lub wykonać salto nadal celując we wroga.
Następnie: Tomb Raider 1 - sekrety, ukryte pomieszczenia, nagrody
Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Tomb Raider 1 - chwytanie krawędzi, jak doskoczyć, skok w miejscu