Skip to main content

Tomb Raider 1 - Szaleństwo Św Franciszka, Neptun, Atlas, Damokles, Thor

Piąty region gry, w którym musisz zebrać cztery klucze, by przejść dalej.

Szaleństwo Św. Franciszka to nazwa piątej lokacji w Tomb Raider 1, do której trafisz po wyjściu z lokacji Grób Qualopeca. Twoim głównym zadaniem jest zebranie czterech kluczy, przy czym każdy chroniony jest przez nowe pułapki.


Na tej stronie:


Sala z blokami

Ten etap rozpoczniesz od walki z dwoma lwami. Jak najszybciej wskocz na kamienny blok i zabij je strzelając z góry. Potem idź na prawą stronę pomieszczenia ze słupami i popchnij blok w innym kolorze do przodu, by otworzyć parterowe drzwi na końcu groty. Pokonaj dwa goryle i użyj wajchy [1] na szczycie schodów na lewo od drzwi oraz drugiej [2] na wprost od wejścia.

Wyjdź i wróć do ruchomego bloku i popchnij go na drugą literę omega. W ten sposób otworzysz drzwi na piętrze [3] za swoimi plecami (to, czy są otwarte widać z dołu). Uważaj, bowiem między słupami kręci się uzbrojony mężczyzna. Nie możesz go zabić - musisz go jedynie osłabić na tyle, by zniknął bezpowrotnie za jedną ze ścianek. Po walce wespnij się do drzwi po blokach (ruchomy sześcian [4] popchnij do przeciwległej krawędzi by od niego rozpocząć wspinaczkę).

Ześliźnij się w dół i przepłyń kanał uważając na krokodyla. Na końcu wynurz się i użyj dźwigni. Woda opadła, ale zwierz nadal zostaje w kanale, więc schodź ostrożnie.


Dźwignie do drzwi

Twoim kolejnym zadaniem jest zebranie czterech kluczy. Na słupach w wysokim pomieszczeniu znajdują się przełączniki do kolejnych, opisanych drzwi. Najlepiej aktywować wszystkie od dołu do góry, po czym eksplorować drzwi od góry do dołu - unikniesz później nadmiernej wspinaczki.

  • Dźwignia drzwi Atlas znajduje się na samym dole
  • Wajchado wrót Neptune znajduje się na wysokości drugiego piętra
  • Przełącznik do drzwi Damocles znajdują się przy drzwiach Atlas piętro wyżej
  • Nad twoją głową znajduje się dźwignia do przejścia Thor

Klucze: Neptun, Atlas, Thor, Damokles

Teraz, gdy masz otwarte wszystkie drzwi, przejdź do zbierania kluczy do zagadki:

  • Drzwi Neptune - zaczynając od góry znajdziesz pomieszczenie prowadzące do klucza Neptuna. Wskocz do wody i płyń na sam dół, gdzie znajdziesz dźwignię otwierającą boczną ściankę, w której znajduje się klucz
  • Drzwi Atlas - zejdź trzy piętra niżej, drzwi do zagadki znajdują się po przeciwnej stronie. Pokonaj goryla i przejdź do bocznego korytarza. Gdy ruszysz się do przodu w twoją stronę zacznie toczyć się głaz. Wskocz do dziury za plecami i przyklej się lub zawiśnij z frontowej ścianki, by kamień przeleciał nad twoją głową. Idź korytarzem i wskocz w lewo na półkę, by zebrać klucz Atlasa
  • Drzwi Thor - drzwi znajdują się jedno piętro poniżej drogi do poprzedniej zagadki. Zapisz grę. Idź w prawo trzymając się ściany (na zewnątrz metalowych płyt) i przeskocz nad tą przy ścianie blokującą przejście. Potem stań na literze omega na podłodze przez dwie sekundy i wykonaj unik, nim młot cię uderzy. Na arenę spadną dwa bloki, które możesz przesunąć, by wspiąć się do wnęki pod sufitem i zebrać klucz Thora
  • Drzwi Damocles - stojąc u wyjścia z drzwi Thor wrócić na środek i zejść jedno piętro niżej, patrząc na prawą ścianę. Klucz zdobędziesz bez problemu (a nad nim na filarach znajdziesz apteczkę), jednak problemem będzie opuszczenie lokacji. Zapisz grę i użyj chodu, by powoli przesuwać się w stronę wyjścia, jak najdalej od wiszących przy suficie mieczy. Przechodź też między filarami, na których miecze mogą utknąć

Użyj kluczy i opuść lokację

Wyjście z lokacji znajduje się na parterze. Uważaj jednak, gdyż teraz znajduje się tam przestępca i dwa tygrysy - załatw ich przed zeskokiem. Klucze wkładasz do zamków od prawej strony do lewej, kolejno:

  • Thor
  • Damokles
  • Atlas
  • Neptun

To koniec tej przygody, ale nadal pozostajesz w Grecji - teraz trafisz do regionu Koloseum.

Następnie: Tomb Raider 1 - Koloseum, arena

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 - Grób Qualopeca, Scion, Larson

Zobacz także