Tomb Raider 2 - Świątynia Xian, smocza pieczęć, klucz
Opis przejścia piętnastej misji fabularnej.
Świątynia Xian to piętnasta lokacja w Tomb Raider 2, do której trafisz po przejściu przez Pałac Lodowy. Twoim celem jest dotarcie do ołtarza na jej końcu, zbierając klucze do kolejnych przejść w labiryncie korytarzy.
Na tej stronie:
Smocza Pieczęć
Próbując dotrzeć do centralnej części świątyni zaczniesz spadać w dół - nie musisz nic robić, chyba że chcesz uniknąć obrażeń, to przeskocz nad pułapkami, zaś żeby zebrać pierwszą figurkę, musisz w ostatniej sekwencji chwycić się krawędzi. Wpadniesz do wody. Przepłyń do wejścia do świątyni i dostań się na dach używając płyty naciskowej w rogu, która wybije cię w powietrze.
Po przestawieniu wajchy wróć do poprzedniej groty i wspinaj się po drabinie. W grocie z lawą opuść się o jeden poziom i idź w lewo po krawędzi. Opuść się niżej na drugiej drabinie (łapiąc się dolnej krawędzi trzymaj także klawisz w przód), potem wespnij do okna na przeciwnej ścianie. W tym pomieszczeniu powinieneś z łatwością dostrzec i zebrać kamienną figurkę.
Przejdź korytarzem i wspinaj się po ścianie. Na koniec wyskocz na skośny dach i szybko odskocz na miejsce bez kolców. Potem stań na ostatnim fragmencie rozpadającej się podłogi. Potem aktywuj dźwignię, która otwiera wejście do pierwszej odwiedzonej świątyni. W świątyni czeka cię sekwencja przeskoków nad lawą po rampach - nie używaj klawiszy kierunku podczas ześlizgu, by właściwie wykonać skok.
Na końcu drogi wpadniesz do pomieszczenia ze schodzącymi się ścianami. Szybko aktywuj dźwignię na wprost - otwiera ona drzwi za twoimi plecami. Zignoruj apteczkę leżącą na ziemi. Czekać się teraz będzie seria pułapek. Wespnij się po drabinie, po czym trafisz do zaciemnionego pokoju. Z flarą w ręce zlokalizuj przełącznik, który otwiera okienko na lewo.
Za pułapkami pokonaj ptaki i aktywuj przycisk na ścianie, który otwiera wrota za twoimi plecami. Musisz się spieszyć. Za wahadłami musisz aktywować dwa przyciski: najpierw prawy później lewy. Na koniec doskocz do artefaktu - jest nim Smocza Pieczęć.
Wespnij się teraz za posąg, gdzie znajduje się dźwignia - jej użycie spowoduje zmianę układu brył nad lawą. Musisz dotrzeć do okienka w górnym lewym rogu. Ostatnia platforma nad lawą stanowi odskocznię. W tym miejscu możesz zebrać ostatnią sekretną figurkę.
Na górze wyciągnij skrzynkę ze ściany i aktywuj dźwignię. Wskocz przez klapę i wyjdziesz znowu w głównej sali świątyni. Nim zeskoczysz w dół, pozbądź się wszystkich zwierząt. Umieść Smoczą pieczęć przy zamkniętych drzwiach.
Złoty klucz
Wpadniesz do pokoju z małą ilością wody. Użyj trzech dźwigni i nurkuj do kolejnego przełącznika. Po jego aktywacji poziom wody się podniesie, musisz więc płynąć w inne miejsce, by zaczerpnąć powietrza. Potem płyń do długiego kanału, gdzie musisz przesunąć dwie dźwignie po sobie w wąskim, prawym korytarzu. Zostaw sobie na koniec zewnętrzną, która aktywuje prąd wodny, który zabierze cię szybko do pierwszego zbiornika.
W pierwszym zbiorniku zostaną otwarte podwodne drzwi. Użyj za nimi dźwigni, potem kolejnej, przed tymi drzwiami (która podnosi poziom wody) i wespnij się w najwyższym punkcie groty do okienka. Użyj dźwigni w sąsiednim pokoju i wejdź do klapy z wodą. Na końcu tunelu znajdziesz złoty klucz. Użyj go, by otworzyć bramę przy drabinie.
Srebrny klucz
Wpłyń do bocznego pomieszczenia i użyj dźwigni na jednym z filarów. Wypłyń na wprost i kieruj się na powierzchnię. Zlokalizuj wejście do jaskini i wejdź do niej. Możesz całkowicie zignorować pająki wewnątrz. Na końcu musisz wskoczyć jedynie do okna po słupach. Na ostatnim z nich znajduje się srebrny klucz.
Przepłyń ponownie do pierwszej świątyni. Zamek na srebrny klucz znajduje się po prawej stronie. Idź aż do pokoju z czerwonymi ścianami. Wespnij się do najwyższego okienka na jednej z tych ścian, omiń ruchome talerze i naciśnij przycisk za mostem.
Wyjdź z czerwonego korytarza i popatrz w lewo. W drodze na górę pomogą ci płyty naciskowe, które wybiją cię na kolejne szczeble. Trafisz do pomieszczenia z lawą. Użyj drabiny, potem kolejnej, a na końcu korytarza znajdziesz dźwignię. Otworzy się krata, która pozwoli ci stąd doskoczyć do klucza do głównej komnaty.
Zjedź po wężu w dół i użyj klucza w zamku przy pierwszej platformie. Otrzymasz teraz dostęp do drabiny za twoimi plecami. Wyjdź do góry koło głowy węża, tam czeka cię jeszcze jedna wspinaczka, ponad sufit przy figurce smoka - lecz nie tej, gdzie wziąłeś klucz, a po przeciwnej stronie. Gdy uda ci się dotrzeć na sam szczyt omijając noże, dotrzesz do końca misji.
Następnie: Tomb Raider 2 - Latające wyspy, mistyczna tabliczka
Spis treści: Tomb Raider 2 Remastered - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Tomb Raider 2 - Pałac Lodowy, dzwony, młot