Skip to main content

Tomb Raider 2 - Wrak statku Maria Doria, wyłącznik prądowy, kajuta

Eksploruj wnętrze rozbitego statku w misji ósmej.

Wrak statku Maria Doria to kontynuacja misji 40 sążni w Tomb Raider 2. Eksploruj wnętrz rozbitej łodzi i znajdź wyłączniki prądowe.


Na tej stronie:


Łazienka, pierwszy wyłącznik prądowy

W pierwszej kolejności trafisz do "kuchni", możesz też zebrać kamienną figurkę. W rogu znajdziesz duże, ciemno zielone kosze. Wysuń oba i wepchnij do otworów po lewej stronie. W dużej sali przejdź do rogu, gdzie na ziemi znajdują się kolce. Podejdź do dziury i opuść się na krawędź niższej półki. Tam zbierzesz klucz do łazienki.

Wróć do dużej sali i stań w rogu na nierównym fragmencie podłogi, skąd możesz chwycić się krawędzi. Wespnij się i idź w lewo (schodząc do zwisu przy ściankach), aby obejść niemal całą salę. Na ostatnim balkoniku za przeskokiem znajdziesz wyłącznik prądowy.

Wróć teraz do "kuchni", stąd zaś przejdź do drugiej sali za wiklinowymi blokami. W rogu znajdziesz dziurkę od klucza. Po otwarciu drzwi wciśnij przycisk na ścianie, potem kolejny na przeciwległej ścianie. Otworzą się drzwi na piętrze dużej sali. Musisz wspiąć się na balkonik podobnie jak wcześniej idąc po wyłącznik prądowy.


Gdzie znaleźć zardzewiały klucz

Potrzebujesz teraz zardzewiałego klucza, by otworzyć zamek w korytarzu. Przy okazji możesz też zebrać figurkę. Otwórz ostatnie drzwi po prawej. Zeskocz w dół i przestaw metalową skrzynię pod przełącznikiem po czym użyj go i wyskocz do otwartego okienka. W ostatnim pomieszczeniu przesuń skrzynię pod dźwignię i użyj jej oraz zbierz zardzewiały klucz z podłogi. Wróć na korytarz i użyj go.

Teraz przesuń dolny blok jako przedłużenie górnej ścieżki i wysuń górny blok. Za nim bowiem znajduje się kolejny, ten jednak możesz popchnąć do przodu. Znajdziesz się w pomieszczeniu z wodą. Zanurkuj i użyj dźwigni. Na prawo od drabiny. Przejdź otwartym włazem w połowie pomieszczenia i przejdź przez drzwi, które zamkną się za tobą.

Gdy zaczniesz ześlizgiwać się po rampie, otworzy się zapadnia. Przeskakuj pomiędzy stronami (naciskając jedynie skok, bez kierunku) dopóki klapa się nie zamknie. Wtedy wyskoczysz wyżej i użyjesz wajchy. Wróć do pomieszczenia z wodą i wyjdź kolejnym korytarzem do głównej sali.


Drugi wyłącznik prądowy

W sali bankietowej użyj przycisku, a otworzy się klapa w podłodze, którą zeskoczysz na niższe piętro. Zabierz z rogu sali wyłącznik prądowy i użyj kolejnego przełącznika. Wracaj do pomieszczenia z wodą. Klapa pozwalające wrócić na wyższe piętro zamyka się po upływie czasu. Jeśli chcesz ją otworzyć ponownie, przejdź przez róg sali, gdzie zebrałeś wyłącznik prądowy.


Trzeci wyłącznik prądowy

Trafisz do wentylacji. Idź na wprost i naciśnij przycisk za oknem. Wróć do góry i dwukrotnie skręć w prawo. Po zeskoku użyj przełącznika po lewej stronie. Powoduje on zamianę układu ścianek. Wróć do pierwszego przycisku, a będziesz teraz mógł zebrać wyłącznik prądowy.

Ponownie wskocz przez poprzednią klapę do pomieszczenia z żółtymi ścianami, potem przejdź do kuchni i wskakuj do wody - musisz wrócić do miejsca, skąd rozpocząłeś rozgrywkę. Przed wyjściem użyj dźwigni, by uchylić klapę. Na koniec włóż wyłączniki prądowe do gniazd na ścianie przy płomieniach. Potem pociągnij do siebie skrzynie i wyjdź do korytarza na wysokości. Użyj dźwigni i przeskocz na przeciwległy kraniec hangaru.


Klucz do kajuty

Przepłyń pod wodą i podejdź na wprost do koła sterowego. Popatrz w lewo, gdzie znajdują się drzwi do otwarcia, a za nimi pierwsza wajcha. Spowoduje ona odblokowanie się drzwi po przeciwnej stronie - na prawo od koła sterowego. Tam znajdziesz drugą dźwignię, ale ukaże się dopiero, gdy popchniesz w przód metalowy blok.

Teraz idź do koła sterowego i dwukrotnie skręć w lewo, by dotrzeć do klapy w podłodze prowadzącej do wody. Płyń trzymając się prawej ściany, a na dnie zbiornika za zakrętem znajdziesz klucz do kajuty. Możesz też tu zebrać złotą figurkę smoka. Wróć na pokład do koła sterowego i teraz kieruj się do miejsca, skąd przyszedłeś, a ujrzysz zamknięte drzwi i zamek.

Po użyciu znajdującej się tam dźwigni, wróć ponownie w pobliże steru i wskocz przez otwartą klapę. Popchnij metalowy blok, by użyć dźwigni. Wróć do kajuty i wskocz na korytarz. Znajdziesz się w drugiej sali balowej. Wskocz do wody pośrodku. Skieruj się do dziury za beczkami i płyń do końca, aż ujrzysz ekran zakończenia misji.

Następnie: Tomb Raider 2 - Pomieszczenia mieszkalne, teatr

Spis treści: Tomb Raider 2 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 2 - 40 sążni, łódź

Zobacz także