Skip to main content

Tomb Raider 3 - Miejsce katastrofy, Bishop, piranie

Kraina dinozaurów i rozbity samolot.

Miejsce katastrofy to kolejna misja po Nadmorska wioska w Tomb Raider 3, w serii zadań na Wyspach południowego Pacyfiku.


Na tej stronie:


Bagno i klucz komendanta Bishopa

Po przerywniku filmowym opuść budynek i podejdź do bagna. Musisz przeskoczyć na przeciwny brzeg, ale jest to możliwe tylko idąc po niektórych liściach - ścieżka widoczna jest na przedmiocie w ekwipunku: Mapa bagna z ekwipunku (górnego koła przedmiotów fabularnych). Musisz skakać tylko po roślinach, które oznaczone są na mapie czerwonym "X".

Wbiegnij do lasu. Po zabiciu dwóch dinozaurów skręć w prawo i idź przy skalnej ścianie. Łatwo ominąć wejście do groty na jej końcu, gdzie zbierzesz klucz komendanta Bishopa z krateru. Wcześniej możesz podnieść także karabin MP5.

Po zebraniu klucza zaatakuje cię wielki dinozaur. Możesz pominąć walkę, gdy szybko wydostaniesz się z lokacji. W tym celu użyj dźwigni przy miejscu, skąd przyszedłeś, potem drugiej po przeciwnej stronie jaskini (pod pochodnią). Wróć do pierwszego przełącznika, gdzie teraz odblokowane zostały kraty po lewej prowadzące na schody.

Po opuszczeniu obszaru kieruj się na wprost, do murowanego tunelu na prawo od drzewa. Tam musisz przestawić dwie dźwignie w pokoju z małymi dinozaurami. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zbierzesz tu kolejny karabin MP5.


Piranie - jak się pozbyć, klucz porucznika Tuckermana

Przejdź teraz do kolejnego tunelu na prawo od miejsca wykopalisk. Teraz musisz przełączyć dźwignię [1]. Wcześniej jednak musisz wspiąć się na drzewo, aby zestrzelić przywiązanego do liny dinozaura [2], który odwróci uwagę piranii znajdujących się w wodzie. Lara nie wyceluje w niego automatycznie, dlatego musisz stanąć w takim miejscu, by być na wprost zawieszonego ciała.

Dźwignia otwiera kratę za mostkiem, po drugiej stronie rzeki. Wewnątrz napotkasz dinozaury oraz znajdziesz trzy dźwignie na ścianach do przestawienia. Gdy to zrobisz, wskocz na półpiętro, by zebrać klucz porucznika Tuckermana.


Wejście do samolotu, zagadka z dźwigniami w jaskini

Mając oba klucze kieruj się na prawą stronę rozbitego samolotu pośrodku lokacji i rozpocznij wspinaczkęw rogu, przy skałach i przejdź na drzewo używając metalowych uchwytów wbitych w gałąź nad głową. Później musisz złapać się kamiennej ścianki i wejść do jaskini.

Wewnątrz jaskini najpierw zeskocz poniżej wejścia, by aktywować pierwszą dźwignię [3]. Potem użyj drugiej [4] naprzeciwko, kolejno wróć do pierwszej - zbierając po drodze niebieski kryształ - i przestaw ją do poprzedniej pozycji. Przejdź sufitem do końca trasy i przestaw ostatnią dźwignię [5].

By kontynuować przeprawę, wespnij się na półkę [6] i przeskocz z rampy [7] na początek trasy. W inny sposób nie dasz rady złapać się belek przy suficie. Wewnątrz samolotu użyj obu kluczy w kabinie pilotów, następnie na niższym poziomie użyj wajchy i podejdź do działka, by rozprawić się z falą dinozaurów. Korzystając z działka musisz dodatkowo zniszczyć ceglane mury w lewym rogu, które pozwolą ci na opuszczenie lokacji.

Następnie: Tomb Raider 3 - Wąwóz Madubu, kajak

Spis treści: Tomb Raider 3 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 3 - Nadmorska wioska, kamień węża

Zobacz także