Twórcy: Tomb Raider Definitive Edition na nowych konsolach to nie tylko ładniejsza Lara
Ulepszenia wpłyną na cały świat.
Studio Crystal Dynamics zapewnia, że Tomb Raider Definitive Edition, które ukaże się na konsolach nowej generacji, wprowadzi do gry więcej niż tylko zmiany w wyglądzie Lary.
Wszyscy bohaterowie będą wyglądać lepiej, a główna postać - jak przystało na gwiazdę - otrzymała kurację „super-deluxe” i nowy model, wykorzystywany także w przerywnikach filmowych.
„Dodaliśmy specjalne materiały, które zmieniają się dynamicznie, gdy brodzi przez błoto, pobrudzi się krwią lub zmoknie. TressFX zostało napisane i zoptymalizowane dla Lary. To dla nas pierwszy raz, ponieważ wcześniej nie mieliśmy tej technologii na konsolach” - wyjaśnia producent wykonawczy Scot Amos, odpowiadając na pytania graczy na oficjalnej stronie Eidos.
„Mamy teraz system cząsteczkowy, nowe oświetlenie i rzucanie cieni oraz tony elementów narracyjnych (więcej gruzu, detale na ścianach, gęstszą roślinność).”
„Kilku inżynierów zajmowało się tylko i wyłącznie poprawieniem fizyki: dla Lary i dla świata. Szybki przykład: bohaterka ma ekwipunek, który zdobywa wraz z postępami w przygodzie. Czekan, radio, łuk i kołczan. Wszystkie te elementy wyposażenia mają teraz subtelną, ale realistyczną symulację fizyki i reagują odpowiednio, gdy Lara biega, skacze, spada czy potyka się.”
„Jest też świat. Dodaliśmy wiele obiektów: rośliny, drzewa, które reagują realistycznie na wiatr i efekty pogodowe. Wiatr powoduje, że ruszają się drzewa i gałęzie, tkaniny łopoczą w zależności od siły powiewu, tak samo jak cząsteczki we włosach Lary” - dodaje Amos.
Deweloper nie zdradził nic na temat liczby klatek na sekundę, ale zarówno wersja PlayStation 4 jak i Xbox One wyświetlą grafikę w 1080p.
Większość z opisywanych powyżej efektów znalazła już zastosowanie w edycji PC, która pod względem graficznym była bardziej rozbudowana niż wersje PS3 i X360.
Tomb Raider Definitive Edition ukaże się na początku przyszłego roku w standardowej cenie, tylko na PS4 i Xbox One.