Tomb Raider I-III Remastered ze szczegółami ulepszeń i nowych funkcji. Zapowiada się świetne wydanie
Przełączenie grafiki, nowocześniejsze sterowanie itd.
Na miesiąc przed premierą Tomb Raider I-III Remastered deweloperzy ze studia Aspyr Media nakreślili listę zmian i ulepszeń, którymi zamierzają uświetnić nowe wydanie klasycznych przygód Lary Croft. Klasycznie już, twórcy zapowiadają dostosowanie gier do nowych standardów, ale przy zachowaniu szacunku do oryginałów. Wygląda na to, że w tym przypadku się uda.
Aspyr Media podzieliło się szczegółami na blogu PlayStation. Jedną z najważniejszych wieści jest ta, że będziemy mogli przełączać grafikę między oryginalną a ulepszoną - i to „w locie”, bez konieczności wczytywania poprzedniego punktu kontrolnego.
Kolejna kluczowa sprawa to sterowanie. Nie zabraknie możliwości zastosowania klasycznych ustawień, ze sterowaniem typu „czołg”, ale będzie też opcja używania prawej gałki analogowej do kontroli kamery, a wtedy Lara będzie się obracać tam, gdzie patrzymy. Ma to nieco bardziej przypominać schemat sterowania, który znamy z nowoczesnych gier akcji.
Pozostałe nowości i ulepszenia:
- Opcjonalne paski życia bossów
- Sprite'y 2D przedmiotów podmienione na modele 3D
- Dodano ponad 200 trofeów, w tym jedno za zamknięcie lokaja Winstona w chłodni
- Dodano tryb fotograficzny, wraz z opcją zmiany mimiki itp.
- Nowe modele postaci, środowiska i przeciwników
- Nowe efekty świetlne, w tym czasu rzeczywistego
W kwestii grafiki Aspyr Media współpracowało z Crystal Dynamics, którego zaangażowanie w serię sięga jeszcze wydanego w 2006 roku Tomb Raider: Legend. Efekty możecie podziwiać na powyższych obrazkach.
Tomb Raider I-III Remastered zadebiutuje już 14 lutego na PC, obu generacjach PlayStation i Xbox oraz Switchu.