Tomb Raider jako horror - ujawniono wideo z prototypu
Eksperymenty sprzed 2013 roku.
- Tomb Raider z 2013 roku mógł być znacznie straszniejszą produkcją
- Ujęcia z prototypu pokazują liczne potwory
- Ostatecznie zdecydowano się na inny kierunek
Twórcy serii Tomb Raider opublikowali materiał wideo z prototypu gry Tomb Raider: Ascension, która - wraz z upływem czasu - przekształciła się w produkcję resetującą cykl, wydaną w 2013 roku.
Projekt „zabierał Tomb Raider głęboko w rejony gatunku survival horror, podczas fazy eksploracji, która ostatecznie zamieniła się w reboot z 2013 roku” - czytamy w opisie pod filmem.
„To właśnie przez Ascension zespół określił wizję opowiedzenia historii początków bohaterki, z naciskiem na sztukę przetrwania” - dodano. Kulisy prac ujawniane są z okazji 25-lecia serii, która debiutowała 25 października 1996 roku.
Materiał prezentuje w większości lokacje pozbawione tekstur i oświetlenia, lecz w oczy rzuca się właśnie większy nacisk na walkę z przeróżnymi potworami niż z ludźmi. Jest też na przykład ucieczka na grzbiecie konia.
Drugie wideo koncentruje się na grafikach koncepcyjnych z tej fazy eksploracji, prezentując przeróżne ujęcia głównej bohaterki, lokacji oraz - ponownie - potworów.