Tomb Raider w plecaku. „Kolekcja Lary Croft” na Switcha dostała kategorię wiekową
Dwie gry zmierzają na „pstryka”.
Fanów Tomb Raider odwiedzających stronę organizacji ratingowej ESRB spotkała miła niespodzianka w postaci oceny dla „The Lara Croft Collection” na Nintendo Switch. Mowa o zestawie dwóch gier, choć niekoniecznie są to tytuły najbardziej wyczekiwane przez graczy.
Na stronie ESRB pojawił się wpis poświęcony ocenie kategorii wiekowej dwóch tajemniczych tytułów, które wkrótce zawitają na konsoli Nintendo Switch we wspólnym pakiecie. Gry otrzymały kategorię „Teen”, czyli „dla nastolatków” i choć w podsumowaniu oceny nie padają konkretne nazwy, to z treści jasno wynika, o jakie tytuły najprawdopodobniej chodzi.
„Jest to zbiór dwóch przygodowych gier akcji, w których gracze pomagają Larze Croft i jej sojusznikom w poszukiwaniu artefaktów, aby powstrzymać starożytnych bogów przed zniszczeniem świata. Z perspektywy izometrycznej 3/4 gracze przemierzają ruiny w dżungli i starożytne świątynie, rozwiązują zagadki oraz walczą z hordami wrogich stworzeń (np. z dinozaurami, gigantycznymi skarabeuszami czy kamiennymi demonami)” czytamy na stronie ESRB.
Fragment mówiący o „rzucie izometrycznym” w zasadzie nie pozostawia wątpliwości, że mowa o Lara Croft and the Guardian of Light oraz Lara Croft and the Temple of Osiris, czyli dwóch mniejszych produkcjach z serii, które ukazywały akcję z góry. Raczej nie o tym marzyli fani Tomb Raider grający na przenośnej konsoli Nintendo, choć obie produkcje wcale nie są złe w swojej kategorii.
Guardian of Light zostało dość ciepło przyjęte i może poszczycić się na Metacritic średnią rzędu 82% wśród recenzentów i 7,9 pośród graczy (w wersji PC). Druga gra zebrała nieco niższe noty (odpowiednio 73% i 5,8 w wersji PC), ale wcale nie oznacza to, że mamy do czynienia z tragiczną produkcją. Poza tym może to być pierwszy krok do tego, by Lara Croft zadomowiła się na Switchu na dobre.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.