Tomb Raider zaczął przynosić zyski w końcówce 2013 roku
To twórcy, a nie Square Enix, zaproponowali stworzenie nowej wersji dla PlayStation 4 i Xbox One.
Scot Amos z Crystal Dynamics, producent wykonawczy nowej odsłony serii Tomb Raider, poinformował, że gra zaczęła przynosić zyski dopiero pod koniec 2013 roku.
- Dochodowość została osiągnięta dzięki wszystkim wersjom gry, zarówno na konsole jak też PC - zaznaczył Amos w rozmowie z Eurogamerem.
Przedstawiciele Square Enix chcieli, by w ciągu miesiąca do rąk graczy trafiło 5-6 mln egzemplarzy. Okazało się, że wynik z czterech tygodni był nieco mniejszy - sprzedano 3,4 mln egzemplarzy gry.
Mimo rozczarowania, firma nie przestała wspierać studia Crystal Dynamics, które zajmuje się obecnie produkcją kontynuacji nowego Tomb Raidera. Projektanci pracują także nad przeniesieniem tytułu z 2013 roku na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Amos podkreślił, że to zespół twórców, a nie Square Enix, wyszedł z pomysłem stworzenia nowej wersji gry.
- Gdy zakończyliśmy prace nad Tomb Raiderem, projektanci informowali, że „jest jeszcze tyle rzeczy, które chcieliby zrobić”, ale ograniczały ich konsole dostępne w tamtym czasie. Zaczęliśmy więc rozmawiać ze Square Enix, Microsoftem i Sony [o wydaniu gry na PS4 i Xbox One - dop. red.] - powiedział Amos.
- Temat ten pojawił się gdy tylko usłyszeliśmy pierwsze nieoficjalne doniesienia o nowych konsolach, jeszcze przed publikacją informacji o wynikach sprzedażowych gry.
Tomb Raider: Definitive Edition trafi na PS4 i Xbox One już 31 stycznia.