Skip to main content

Tomb Raider zbliża się do 100 milionów sprzedanych gier

Nowa gra w drodze.

Tomb Raider pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się marek w historii, mimo bardzo nierównej jakości poszczególnych odsłon. Od debiutu w 1996 roku na całym świecie rozeszło się ponad 95 milionów egzemplarzy gier o przygodach Lary Croft.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że Amazon Games pomoże studiu Crystal Dynamics wyprodukować „największą i najbardziej ambitną grę z serii Tomb Raider w historii”. Co jednak wielu umknęło, w oryginalnym ogłoszeniu pojawiły się dane na temat liczby sprzedanych egzemplarzy oparte o badanie NRG global study z maja tego roku.

Seria Tomb Raider obejmuje ponad 20 gier, jest uwielbiana przez ponad 170 milionów ludzi na całym świecie i sprzedała się w ponad 95 milionach egzemplarzy od czasu wydania pierwszej części w 1996 roku. Najnowsza trylogia rebootów, składająca się z Tomb Raider (2013), Rise of the Tomb Raider (2015) i Shadow of the Tomb Raider (2018), zdobyła ponad 200 różnych nagród i nominacji” - czytamy w ogłoszeniu Amazon Games.

Wcześniej Crystal Dynamics i Eidos Montreal zostały odkupione od Square Enix przez Embracer Group za 300 milionów euro. Wtedy również podano statystyki serii, jednak wynik był niższy o blisko 7 milionów. Tomb Raider pod względem liczby sprzedanych gier plasuje się pomiędzy Monster Hunter (88 mln) a Resident Evil (130 mln). Najlepiej sprzedającą się serią w historii pozostaje Mario z wynikiem ponad 776 milionów egzemplarzy.

Kolejne przygody Lary Croft znajdują się obecnie na wczesnym etapie rozwoju. Na razie wiemy, że tytuł powstaje na Unreal Engine 5 i będzie przygodową grą akcji dla jednego gracza, w której spory nacisk położony będzie na fabułę oraz kluczowe elementy serii - eksplorację, zagadki i walkę. Data premiery oraz platformy docelowe nie są w tej chwili znane.

Zobacz także