Tomb Raider uruchomiony na Game Boyu - youtuber pokazuje demo konwersji
Pierwsze trzy poziomy z gry.
Youtuber przedstawił port klasycznego Tomb Raidera na konsolę Game Boy Advance. Pokazane demo zawiera trzy poziomy z gry. Prace nad projektem trwały rok.
Moder o pseudonimie XProger wyjaśnił na forum GBATemp, że do konwersji wykorzystał darmowy silnik OpenLara, zmodyfikowany dla jak najlepszej optymalizacji. Planuje też dalsze poprawki - między innymi, by zmieścić całą grę na standardowym kartridżu o pojemności 32 MB.
Tomb Raider na konsoli Nintendo działa w ok. 15 kl/s. Konieczna była modyfikacja sterowania, ponieważ Game Boy posiada mniej przycisków niż PlayStation. Warto dodać, że przenośna platforma nie obsługuje natywnie grafiki 3D, a mimo to projekt XProgera jest grą w pełni trójwymiarową.
Plik ROM z demem można pobrać za darmo na stronie projektu OpenLara w serwisie GitHub. Znajdziemy tam również konwersje Tomb Raidera na inne platformy, w tym PS Vita, Android czy Xbox One.