Skip to main content

TopWare odpowiada na krytykę transakcji cyfrowych w Two Worlds 2

Dodanych po 7 latach.

Two Worlds 2 doczekało się w ubiegłym tygodniu nowego rozszerzenia, wydanego siedem lat po premierze podstawowej wersji gry. Na PC pojawiła się jednak dodatkowa innowacja, której fani się nie spodziewali: transakcje cyfrowe.

Nowa sekcja w menu głównym pozwala zakupić szereg przedmiotów: księgi gwarantujące umiejętności, materiały, kryształy, karty i pieniądze, w cenie od 50 centów do 2 dolarów.

Screen: Reddit
Screen: Reddit

Co więcej, zaktualizowana gra nie pozwalała włączyć już konsoli, gdzie gracze mogli dotychczas wpisywać polecenia, które umożliwiałyby pozyskanie tych samych dóbr - ale za darmo.

Użytkownicy ruszyli więc na Steam, by masowo wyrażać niezadowolenie w recenzjach na Steamie, zamieniając ogólne noty na „Przytłaczająco negatywne”. Teraz sprawę komentuje Dirk P. Hassinger, jeden z szefów TopWare.

Jak zapewnia w wypowiedzi dla Eurogamera, wprowadzona opcja transakcji cyfrowych nie jest do końca nowością, ponieważ do osłony PC przeniesiono ją w całości z wersji X360 z 2010 roku.

Menedżer dodał, że konsola została przywrócona po krytyce ze strony graczy, a korzystanie ze sklepu jest całkowicie opcjonalne i wszystkie przedmioty można zdobyć także podczas normalnej rozgrywki.

„Po siedmiu latach doświadczenia z wersją X360 wiedzieliśmy, że jest wielu użytkowników, którzy lubią możliwość kupowania przedmiotów, takich jak mikstury” - wyjaśnia Hassinger. „Ci, którzy tego nie lubią, nie muszą nic kupować, podobnie jak jest od 2010 roku na X360.”

Nowości dla Two Worlds 2 zapowiedziano niespodziewanie w marcu 2016 roku. Podstawowa wersja gry doczekała się opisywanej aktualizacji i pierwszego z dwóch planowanych rozszerzeń - Call of the Tenebrae - w ubiegłym tygodniu.

Zobacz na YouTube

Co ważniejsze, TopWare Interactive zapowiedziało równocześnie, że pracuje także nad Two Worlds 3, kolejną odsłoną serii tworzonej dotychczas przez krakowskie studio Reality Pump.

Warto pamiętać, że polska firma zbankrutowało w maju 2015 roku, lecz nazwa studia pozostała w rękach niemieckiego Zuxxez Entertainment. Ten podmiot został zamknięty w 2016 r., a właścicielem pozostałości po Reality Pump jest teraz właśnie TopWare.

Większość pracowników pamiętających czasy poprzednich odsłon Two Worlds pracuje teraz w krakowskim oddziale CD Projektu lub w Bloober Team, choć Hassinger zapewnia, że studio w Krakowie liczy obecnie około 40 osób i zajmuje się pre-produkcją TW3.

Zobacz także