Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma
Próbujemy dotrzeć do bardzo niebezpiecznego człowieka.
Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po zakończeniu poprzedniego zadania głównego, czyli Upadek na ziemię. Twoim celem, w drugiej misji Torment: Tides of Numenera, będzie odszukanie zabójczej albinoski o imieniu Matkina, nazywaną też Białą Śmiercią. Warto zacząć rozpytywać o nią napotkanych ludzi. Prędzej czy później dowiesz się, że ostatnio widziano ją w Bebechach, gdzie warto się udać (#12 na mapie Mały Rynek).
Po dotarciu do podziemi zlokalizuj stojącego mniej więcej w centrum lokacji Kartografa (#7 na mapie Bebechy). Mutant powie, że z chęcią udzieli ci odpowiednich informacji, ale pod warunkiem wyświadczenia przysługi polegającej na odnalezieniu tajemnego sanktuarium. Kartograf sam nie może się do niego dostać, ponieważ teren jest pilnowany przez rasę stychów.
Legowisko stychów
Skieruj się na północny-wschód i rozpocznij rozmowę z Ch'kektem (#5 na mapie Bebechy). Jeśli wcześniej wypełniłeś któreś z zadań pozwalających zrozumieć mowę stychów (np. Niewidoczny przeciwnik), to od razu będziesz mógł dogadać się z istotą. W przeciwnym razie spróbuj rozpocząć dialog i kontynuuj go tak długo, aż pojawi się opcja związana z anamnezą. Po zaliczeniu próby przypomnisz sobie język tych istot i będziesz mógł normalnie porozumieć się z Ch'kektem.
Kiedy zapytasz go o sanktuarium rozmówca odpowie, że nie może cię do niego zabrać, ponieważ po drodze są jaja stychów, które zostaną zniszczone. Stwór powie przy tym, że może ci pomóc, jeśli załatwisz sprawę z rybostworem - wariant ten pojawi się tylko wtedy, gdy nie wykonałeś jeszcze zadania dodatkowego Niestabilne fundamenty. Aby je rozpocząć należy porozmawiać z Peliai (#8 na mapie Bebechy).
Kolejne kroki dostania się do legowiska stychów, a następnie sanktuarium są takie same, jak w zadaniu Niestabilne fundamenty. Należy zatem skierować się do tunelu tunelu (#9 na mapie Bebechy) i przekopać go, odnajdując ciało stycha. Udaj się teraz do Głównego brygadzisty (#10 na mapie Bebechy) i poproś o stworzenie robota do kopania, po czym powiedz mu o odkrytym niedawno ciele. Wróć do tunelu i powiedz konstruktowi, że chcesz się przekonać do sanktuarium Pana Wcieleń lub do legowiska stychów - finalnie i tak znajdziesz się w drugiej lokacji.
Sposób przejścia przez legowisko stychów został opisany w zadaniu dodatkowym Niestabilne fundamenty. Przejście do sanktuarium, a konkretnie do lokacji o nazwie Zasypane Rozwidlenie znajdziesz w południowo-zachodniej części tego miejsca.
Zasypane Rozwidlenie - sanktuarium Pana Wcieleń
Po dotarciu do Zasypanego Rozwidlenia możesz wyłączyć silnik na zachodzie, o ile jesteś w trakcie wykonywania zadania dodatkowego Szara imitacja. Z lewej strony są natomiast skrzynie z księgą związaną z zadaniem dodatkowym Pożyczone i zgubione.
Podejdź do luster na środku sali (1 na obrazku powyżej). Będzie ich kilka, a z każdym związanych jest parę akcji. Poniżej wymieniamy te, które będą miały jakiś efekt (pozostałe opcje nie wywołują żadnych reakcji).
- Stłuczone lustro - śmierć i przeniesienie do Samotni.
- Złote - za pierwszym razem nic, za drugim - przeniesienie do zegara (#10 na mapie Mały Rynek).
- Małe lusterko - podniesienie kamienia i stłuczenie lustra - utrata punktów życia.
- Małe lusterko - odłączenie przedmiotu - otrzymanie Kuli z brązu (artefakt).
- Duże lustro - ogniskowanie - atak abykosów.
Jeśli doprowadziłeś do ataku abykosów, to staraj się ich eliminować jednego po drugim. Możesz rozbić drużynę na dwa oddziały, co spowoduje, że przeciwnicy się podzielą lub zebrać wszystkich między lustrami - z przodu postacie silniejsze, a z tyłu wspomagające oraz/lub korzystające z broni dystansowej. Za pokonanie wrogów otrzymasz sporo punktów doświadczenia.
Ważnym elementem jest stojąca z lewej strony maszyna (2 na obrazku powyżej). Bohater nie będzie w stanie nic z nią zrobić. Niezbędna do jej uruchomienia jest Callistege. Jeśli nie masz jej w drużynie, to znajdziesz ją w Zakonie Prawdy (#5 na mapie Plac Rządowy), ale dołączy do drużyny tylko wówczas, gdy nie znajduje się w niej Aligern. Podejdź do maszyny i użyj anamnezy, aby ją przeanalizować. Znajdziesz w niej dziennik Pana Wcieleń.
Dotarcie do Matkiny
Bez względu na to czy uczyniłeś coś z maszyną i lustrami czy też nie, po dotarciu do sanktuarium wróć do Kartografa (#7 na mapie Bebechy) i powiedz mu o odkrytej lokalizacji. Kartograf w nagrodę zdradzi, że Matkina przebywa Jaskini Ostatnich Słów, do której można dostać się przez tunele lub Karawanseraj.
Jeśli chcesz dostać się do Matkiny przez tunele, to należy udać się do kopiącego stycha (#9 na mapie w Bebechach) i poprosić go o przekopanie się do Jaskini Ostatnich Słów. W przypadku Karawanseraju, do którego możesz dostać się przez Skraj Klifu (#2 na mapie Skraj Klifu), to należy na głównym placu zlokalizować przejście w ziemi (#5 na mapie Karawanseraj).
Kiedy dotrzesz do podziemnej kryjówki rozpocznij rozmowę z Matkiną. Możesz wypytać ją o kilka rzeczy, ale finalnie i tak rozmowa sprowadzi się do tematu związanego z retrowizją. Twoim celem będzie wniknięcie w nią i odnalezienie jahk.
Następnie zostaniesz przeniesiony na nową planszę, gdzie będziesz musiał podejmować wybory w trakcie snującej się historii. Jak zwykle możesz w nich korzystać ze swoich zdolności, które mogą odblokowywać nowe opcje dialogowe, a także chronić twoje zdrowie. Po powrocie do rzeczywistości Matkina powie ci o Mazzofie, który mógł stworzyć komorę rezonansową. Powinieneś go poszukać w sanktuarium porzuconych Miel Avest.
Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Torment: Tides of Numenera - początek gry: Meander Mroku
- Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię
W tym momencie, jeśli nie posiadasz kompletu towarzyszy, możesz dołączyć Matkinę do drużyny. Przy okazji dziewczyna powie ci, jak dotrzeć do wspomnianego miejsca i poda ci przy tym kod 3431. Po zdobyciu tych informacji misja zakończy się, a w dzienniku pojawi się kolejna - Na tropie konstruktora.