Skip to main content

Torment: Tides of Numenera - Na tropie konstruktora

Misja głównej, w której docieramy do zupełnie nowej lokacji poza Klifami Sagusa.

Jest to kolejna misja główna w Torment: Tides of Numenera, która rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania o nazwie Chłodny, opanowany szelma. Twoim celem będzie dotarcie do nowej lokacji, czyli Doliny Poległych Bohaterów. W dzienniku pojawi się też informacja, że możesz spróbować to uczynić wynajmując sterowiec w Karawanseraj.

Do lokacji możesz dostać się między innymi po schodach (#2 na mapie Skraj Klifu). Kiedy dotrzesz na miejsce zlokalizuj Mistrza Rennio (#6 na mapie Karawanseraj). Możesz zapytać go o możliwość przelotu sterowcem, co będzie kosztowało 600 błyszków. Drugi wariant to odnalezienie zguby kapitana w zadaniu dodatkowym Kradzież latającego okrętu - cała sprawa jest związana z Erritisem (#11 na mapie Skraj Klifu). Po załatwieniu sprawy z Rennio poproś go, aby przewiózł cię do Doliny Poległych Bohaterów.

Uwaga - przed podróżą upewnij się, że wykonałeś wszystkie zadania dodatkowe oraz odwiedziłeś wszystkie osoby, z którymi chciałeś się spotkać. Po podróży nie będziesz miał bowiem możliwości powrotu do Klifów Sagusa. Ponadto warto się przespać i zregenerować utracone siły.


Dolina Poległych Bohaterów

Po skorzystaniu z usług Mistrza Rennio zostaniesz przetransportowany do Doliny Poległych Bohaterów, gdzie od razu zaczepi cię Klin'Kar (#1 na mapie Dolina Poległych Bohaterów). Okaże się, że to jeden z wyznawców Dzieci Wiecznych Wrót, który poszukuje dwóch ukrywających się ludzi z wrogiego ugrupowania - Memorialistów.

Miejsce ukrycia Memorialistów (1).

Możesz teraz postąpić na trzy sposoby. Pierwsza z opcji to zaatakowanie przeciwników. Musisz jednak przygotować się na dość trudną walkę, ponieważ rywale dysponuje silnymi umiejętnościami. Po ich pokonaniu pojawi się Memorialista Beltrax, który zleci zadanie dodatkowe o nazwie Strach bez końca.

Druga opcja zakłada przyjęcie propozycji Klin'Kara i odnalezienie ukrywających się Memorialistów. Znajdziesz ich w okolicznej jaskini i będziesz mógł postąpić na trzy sposoby. Zabić ich usuwając kamień i zasypując grotę, wydać Klin'Karowi i jego ludziom lub ocalić zacierając ślady. W dwóch pierwszych przypadkach wyznawcy Dzieci Wiecznych Wrót zlecą zadanie dodatkowe Zagadka opiekunów.

Ostatni wariant, to zastraszenie Klin'Kara i jego ludzi. W tym przypadku rywale odejdą, a po chwili z kryjówki wyjdą Memorialiści (Beltrax, Ronos Cai'sul), którzy zlecą zadanie Strach bez końca. Bez względu na sposób, w jaki postąpiłeś, kolejnym celem jest dotarcie do Nekropolii.


Nekropolia - kultyści, Memorialiści oraz grobowce

Aby się do niej dostać skieruj się do jasnego minnimu (#6a na mapie Dolina Poległych Bohaterów), a następnie po murze przejdź do wejścia do Nekropolii (#18 na mapie). Na miejscu natkniesz się na człowieka o imieniu Pstry, który próbuje siłą wyciągnąć hasło do zamka od kilku Memorialistów. Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - pomóc kultystom albo rozpocząć z nimi walkę.

Pstry (1) oraz Talira Kyo (2).

W drugim przypadku możesz zaatakować wrogów od razu podczas dialogu z Pstrym lub po rozmowie z Memorialistką Talirą Kyo. Przygotuj się na dość trudne starcie, ponieważ rywale dysponują dość mocnymi umiejętnościami. Będzie ci łatwiej, jeśli wcześniej zabiłeś Klin'Kara i jego ludzi. Po walce porozmawiaj z Talirą na temat otworzenia zamka.

Druga opcja, to sprzymierzenie się z kultystami albo ich oszukanie. W pierwszym przypadku skorzystaj z perswazji i powiedz Pstremu, że wydobędziesz od Memorialistów hasło (krok ten możesz pominąć, jeśli wcześniej pomogłeś Klin'Karowi). Możesz teraz wyciągnąć hasło od Taliry. Brzmi ono Guni.

Teraz możesz wrócić do kultystów i przekazać im hasło, a następnie pozwolić na zabicie Memorialistów albo wstawić za tymi ostatnimi i przy pomocy zastraszania pozbyć się kultystów (Pstry zostawi notatkę z cyframi 5,1,4,3). W obydwu przypadkach uda ci się ominąć blokadę do Nekropolii.

Przejście do portalu (1) i fryz (2) z rytuałem otwierającym bramę.

Kiedy pozbędziesz się kopuły ochronnej podejdź do komputera i wybierz z niego pierwszą opcję, po czym wskaż grobowiec Pierwszej Porzuconej. Po chwili bohater wpisze kod 3431, który w misji głównej Chłodny, opanowany szelma https://www.eurogamer.pl/articles/2017-02-27-torment-chlodny-opanowany-szelma, zdradziła Matkina. Po chwili zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji.

Uwaga - możesz także zdobyć kody do innych grobowców i odwiedzić je przed wyruszeniem w dalszą drogę. Więcej na ich temat znajdziesz na stronie z mapą Doliny Poległych Bohaterów.


Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Początek gry: Meander Mroku

- Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię

- Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma


W grobowcu Pierwszej Porzuconej będziesz musiał otworzyć wielkie drzwi z lewej (1 na obrazku powyżej). Aby to uczynić podejdź do środkowego fryzu (2 na obrazku powyżej) i wejdź z nim w interakcję. Następnie daj się ponieść wspomnieniu, w którym zobaczysz rytuał, pozwalający otworzyć drzwi. Podejdź do nich ponownie i wykonaj odkryty niedawno gest. W ten sposób odblokujesz przejście do portalu prowadzącego do Miel Avest.

Uwaga - w tym momencie zakończysz bieżącą misję i rozpoczniesz następną o nazwie Sanktuarium Miel Avest. Zanim skorzystasz z portalu warto jednak dokończyć wszystkie zadania dodatkowe w Dolinie Poległych Bohaterów, a także zregenerować się przed podróżą.

Zobacz także