Skip to main content

Torment: Tides of Numenera - towarzysze: Tybir

Poznaj mocne i słabe strony lokalnego szelmy.

Tybir to jedna z postaci w Torment: Tides of Numenera, która może dołączyć do zespołu głównego bohatera. Spotkasz go na początku przygody, a konkretnie podczas wykonywania pierwszej misji głównej, czyli Upadek na ziemię. W jej trakcie będziesz eksplorował różne miejsca, a w jednym z nich będziesz świadkiem egzekucji (#3 na mapie Mały Rynek).

To właśnie w tłumie przyglądających się osób spotkasz Tybira, który zleci zadanie dodatkowe Ułaskawienie. Po jego wykonaniu będziesz mógł dołączyć tę postać do drużyny. Tybir jest szelmą próbującym różnymi sposobami przetrwać w nieprzyjaznym świecie. Był już żołnierzem i żeglarzem, a obecnie próbuje utrzymać się z szemranych interesów.

Tybira spotkasz przy miejscu egzekucji w lokacji Mały rynek.

Dzięki dużej zręczności i szybkości Tybir nadaje się świetnie do wykonywania zadań wymagających sprawnych rąk oraz zdolności oratorskich, dzięki którym może przekonywać rozmówców do swojego zdania. Jeśli odłączysz go od drużyny, to będziesz mógł się z nim połączyć w pobliżu statku powietrznego (#7 na mapie Karawanseraj). Jest z nim związane zadanie Złamane serca.

Poniżej znajdują się początkowe statystyki, umiejętności oraz zdolności Tybira:


Statystyki:

  • Siła - 4
  • Szybkość - 5
  • Intelekt - 6
  • Zdrowie - 22

Umiejętności:

  • Wszechstronność - możesz o jeden punkt poziomu wyszkolenia rozwinąć wybraną zdolność. Efekt ten utrzymuje się do kolejnego wypoczynku (podobnie, jak kolejna możliwość skorzystania z tej umiejętności).
  • Nieczysty cios - w trakcie ataku cel otrzymuje dodatkowe 3 punkty obrażeń, a jeśli posiada negatywne efekty, to na jedną rundę staje się oszołomiony.
  • Hak - dzięki niemu możesz szybko przyciągnąć do siebie wybranego przeciwnika, znajdującego się w polu działania umiejętności.
  • Finta - możesz nałożyć na cel stan zmylenie, dzięki któremu kolejny celny cios zada mu dodatkowe 4 punkty obrażeń.
  • Orator - wszyscy członkowie drużyny zyskują 5 procent do zdolności: oszustwo, zastraszanie, perswazja.

Zdolności:

  • Oszustwo (stopień - specjalizacja) - masz o 30% większe szanse na oszukanie rozmówców w trakcie dialogów.
  • Inicjatywa (wyszkolenie) - w trakcie kryzysu wykonujesz ruchy przed postaciami z mniejszą inicjatywą.
  • Perswazja (specjalizacja) - o 30% większe szanse na przekonanie osób, z którymi rozmawiasz, do swojego zdania.
  • Zwinne ręce (wyszkolenie) - zwiększa o 15% akcje związane z przeszukiwaniem różnych miejsc oraz korzystania z deliktanych przedmiotów i maszyn.

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - towarzysze: Aligern

- Torment: Tides of Numenera - towarzysze: Rhin

- Torment: Tides of Numenera - towarzysze: Erritis


Brak wyszkolenia:

  • Rozwalanie - dużo mniejsze szanse na powodzenie niszczenia różnych elementów, z którymi wchodzisz w interakcję.
  • Użycie enigmatu - Tybir posiada dość ograniczone możliwości przenoszenia enigmatów.
  • Broń ciężka - znacznie ogranicza możliwości korzystania z broni ciężkiej przez tę postać.

Zobacz także