Torment: Tides of Numenera - zadanie dodatkowe: Infekcja
Kolejna misja poboczna rozgrywana Samotni.
Misja ta pojawi się w dzienniku zaraz po zakończeniu zadania dodatkowego o nazwie Wyrwany umysł. Po skorzystaniu z portalu trafisz ponownie do Samotni, czyli dobrze już znanej miejscówki w Torment: Tides of Numenera, gdzie odradzasz się po śmierci. W trakcie rozmowy z Fantomem dowiesz się, że na wschodzie lokacji otworzył się nagle drugi portal, do którego się skieruj.
Po przejściu przez niego okaże się, że w umyśle, a konkretnie w Meandrze Mroku, pojawiły się kolejne Cząstki Rozpaczy. Po chwili będziesz musiał zdecydować czy chcesz im stawić czoło samemu czy też z drużyną (drugi wariant zapewnia oczywiście przewagę). Na szczęście kolejni przeciwnicy będą pojawiać się stopniowo, na początku będzie tylko jeden.
Istnieje kilka strategii walki z Cząstkami Rozpaczy. Pierwsza to typowe starcie. Wtedy najlepiej jest okrążać przeciwników i atakować ich wszystkimi członkami drużyny tak długo, aż rywal padnie. Dopiero po zabiciu jednego kieruj się w stronę kolejnego. Druga metoda może być przydatna dla słabszych drużyn. W każdej chwili możesz bowiem opuścić pole bitwy przez portal (1 na obrazku powyżej), zregenerować drużynę i wrócić do bitwy (przeciwnicy będą osłabieni o tyle obrażeń, ile im zadałeś).
Trzeci wariant, to skorzystanie ze specjalnych maszyn i komór, które mogą zwabiać przeciwników, a następnie wysyłać neutralizujący ich impuls. W lokacji są trzy takie stanowiska (2-5 na obrazku powyżej). Skieruj się do najbliższego (2) i uruchom je przy pomocy wiedzy o maszynerii.
Po uruchomieniu komputera i aktywowaniu komory wybierz opcję Spowoduj wyciek energii ze zbiornika. W ten sposób zwabisz do komory lokalnych wrogów (teren wokół zacznie iskrzyć się kolorowo). Kiedy Cząstki Rozpaczy się zbliżą ponownie użyj komputera, aby wrócił do normalnego stanu. Następnie skorzystaj z niego po raz trzeci, ale tym razem wybierz akcję Zacznij ładować impuls nurtu.
Po uczynieniu tego wystarczy poczekać kilka kolejek, po których kolumna wystrzeli wspomnianym impulsem. Wszyscy przeciwnicy znajdujący się w zasięgu zostaną sparaliżowani i wyeliminowani z walki. Po zużyciu impulsu komora staje się bezużyteczna, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z następnych (3-5 na obrazku powyżej).
Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Torment: Tides of Numenera - zadanie dodatkowe: Oczy adwersarza
- Torment: Tides of Numenera - zadanie dodatkowe: Szara imitacja
- Torment: Tides of Numenera - zadanie dodatkowe: Wyrwany umysł
Pamiętaj, że za każdym razem najpierw należy doprowadzić do wycieku energii, potem wrócić komputerem do normalnego stanu, a na końcu wysłać impuls energii. Po pozbyciu się wszystkich wrogów wejdź w interakcję z każdym ze zbiorników, dzięki czemu zyskasz nieco punktów doświadczenia. Następnie opuść lokację wychodząc przez portal do Samotni.