Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię
Staramy się rozwiązać zagadkę komory rezonansowej.
Po pokonaniu Rozpaczy w Meandrach Mroku obudzisz się w małym pomieszczeniu tuż obok zniszczonej komory rezonansowej. Przy okazji spotkasz tu dwójkę rozmawiających postaci - Callistege oraz Aligerna. Możesz ich wypytać o kilka rzeczy związanych między innymi z miejscem, do którego trafiłeś (dowiesz się, że to Azyl), a także zdobyć informacje na temat Pana Wcieleń oraz siebie samego.
Po zakończeniu dialogu w końcu nadejdzie czas na wyruszenie w drogę, w której dołączy do ciebie dwójka towarzyszy. Aligern to zahartowany nano potrafiący posługiwać się numenerami. Posiada także zdolności techniczne i destrukcyjne (rozwalanie), a jego główną bronią jest buława. Callistege jest z kolei przebiegłą nano mogącą przebywać w wielu wymiarach jednocześnie (stąd stale wokół niej krążą wcielenia jej „siostrzyczek"). Bazuje głównie na swojej wiedzy oraz tarczownicy, lekkiej dystansowej broni palnej.
Po wylądowaniu na ziemi i rozmowie z Aligernem i Callistege w dzienniku pojawi się misja główna, której celem jest naprawienie komory rezonansowej. Przy jej pomocy będziesz mógł powstrzymać Rozpacz. Aligern zasugeruje, aby udać się do wyznawców Pana Wcieleń, natomiast Callistege zaproponuje skierowanie się do Zakonu Prawdy.
Zanim wyruszysz dalej warto jeszcze rozejrzeć się po komnacie. Zwróć uwagę na rozbity sarkofag (1 na obrazku powyżej). Przyjrzyj mu się dokładnie, a zwłaszcza rozrzuconym wokół odłamkom. Podnieś jeden z nich, który może posłużyć za broń (Kryształowy okruch - lekka broń sieczna).
Warto też przeszukać skrzynię na górze z lewej (2), w której znajdziesz między innymi Katalizator mózgowy przywracający kilka punktów intelektu oraz Mech cucący regenerujący szybkość. Możesz też spróbować dostać się do mechanizmu na prawo od pojemnika. Jeśli uda ci się do niego dostać, to możesz zdobyć enigmat o nazwie Niestabilna detonacja.
Rafa Upadłych Światów i spotkanie z Qorro
Po przeszukaniu komnaty możesz wyjść na zewnątrz, korzystając z drzwi z prawej. Dotrzesz do Rafy Upadłych Światów, gdzie możesz porozmawiać z Aligernem, który powie o obawach związanych z Callistege oraz o tym, że należy, jak najszybciej opuścić to miejsce.
W nowej lokacji zobaczysz wirujące, różowe stożki (1 na obrazku powyżej), z którymi możesz wejść w interakcję. Jeśli z powodzeniem skorzystasz ze zdolności Zwinne ręce, to zyskasz kilka punktów doświadczenia. Znajdziesz tu również szlam (2), z którego przy pomocy Zwinnych rąk i Percepcji możesz zdobyć przedmiot (Opary orzeźwienia), a jeżeli przypatrzysz się temu miejscu i cierpliwie poczekasz (kilkukrotnie wciśnij odpowiednią opcję dialogową), to wyłoni się także Kula z rzeką smoły. Uważaj jednak, bo możesz wpaść do szlamu i będziesz spowolniony do następnego odpoczynku.
W lokacji jest także zamknięty obecnie dom (3) związany z zadaniem dodatkowym Lazaret Zdławionego Echa oraz znajdujący się z prawej obelisk (4). Możesz wejść z nim w interakcję i naładować kryształ znaleziony przy sarkofagu. Możesz także spróbować dotknąć obelisku - jeżeli to uczynisz, to umrzesz, ale możesz też spróbować w ostatniej chwili cofnąć rękę (jednak nic więcej dzięki temu nie zyskasz). Warto także przeszukać kamienie na południu (5) oraz kłebowisko z prawej (6), gdzie możesz znaleźć buławę.
Finalnie i tak będziesz musiał udać się na północ. Kiedy się tam skierujesz spotkasz niejakiego Qorro (1 na obrazku powyżej). Po chwili rozpocznie się rozmowa, która może potoczyć się w dwóch kierunkach. Pierwsza możliwość to poddanie się Qorro. W tym przypadku zostaniesz związany i wraz z Callistege zabrany do Zakonu Prawdy, gdzie szefowa Qorro uwolni cię.
Druga opcja, to dążenie do rozpoczęcia walki. Gdyby do niej doszło staraj się korzystać ze specjalnych umiejętności postaci i jak najszybciej eliminować przeciwników. Najlepiej skupić się wszystkimi kompanami z drużyny na jednym z nich i dopiero po jego wyeliminowaniu atakować kolejnego. Dobrze jest się też wspomóc elementami otoczenia: wieżyczką z kwasem (2) oraz psioniczną falą (3) wywołująca u wrogów negatywny stan demoralizacji.
Po zabraniu Qorro większej ilości życia może się on rzucić do ucieczki, co zakończy pojedynek. Jeżeli jednak uda ci się go zabić, to wyłącz Aligernem (skorzystaj z Rozwalania, Zwinnych rąk lub Wiedzy o maszynach) specjalny system w rękawicach Qorro, który aktywuje lokalne pułapki. Jeżeli tego nie uczynisz, to możesz stracić sporo zdrowia. Wystarczy podejść do ciała przeciwnika i wejść z nim w interakcję, a potem wybrać jedną z opcji dialogowych dezaktywujących cały system.
Po zakończeniu starcia dojdzie do kłótni między Aligernem i Callistege. Mężczyzna będzie oskarżał dziewczynę, że to ona jest odpowiedzialna za przybycie Qorro i jego bandy. Niestety nie istnieje możliwość pogodzenia obu postaci. Musisz zdecydować, z którą z osób chcesz podróżować. Możesz też wybrać wariant samotnej podróży. W ostatnim przypadku będziesz mógł znaleźć Aligerna i Callistege w późniejszej części gry.
Jeżeli poddałeś się Qorro, to trafisz do wspomnianego Zakonu Prawdy leżącego Placu Rządowym, leżącego w północnej części miasta. Jeżeli wybrałeś starcie, to wejdź po północnych schodach na górę (4), dzięki czemu trafisz do południowej części miasta - Małego Rynku.
Naprawa zegara
Jeśli podążyłeś drogą z Aligernem, to na małym rynku udaj się do Mimeona, Kasminy i zegara (#10 na mapie Mały Rynek), których znajdziesz w północnej części dzielnicy. Rozpocznij rozmowę z dwójką wspomnianych osób, a dowiesz się, że jeśli chcesz odkryć sposób naprawienia komory rezonansowej, to musisz najpierw zająć się tajemniczym zegarem znajdującym się za nimi.
Wejdź z nim w interakcję (1 na obrazku powyżej), po czym przyjrzyj się maszynie. Rozpocznie się wizja, po której aktywują się pobliskie urządzenia (2-4 na obrazku powyżej). Kiedy zaczniesz wchodzić z nimi w interakcję pojawią się opisy trzech wspomnień: podwodnego miasta, zarośniętej doliny i oblężonego miasta. Jeśli chcesz uruchomić zegar, to na pierwszym urządzeniu od lewej (2 na obrazku powyżej) zablokuj obraz zarośniętej doliny. Na drugim urządzeniu (3) zablokuj obraz podwodnego miasta, a na trzecim (4) obraz oblężonego miasta. W ten sposób aktywujesz zegar (1), z którym wejdź w interakcję. Jeżeli zablokujesz obrazy w innej kolejności, to będziesz mógł je przestawić, albo na jednym z urządzeń użyć zdolności Rozwalanie albo Wiedza o maszynerii, co również aktywuje zegar, ale na lokację padnie mrok.
Wejdź w interakcję z zegarem ponownie, a zostaniesz przeniesiony od Meandra Zegara, gdzie spotkasz trzy postacie - Kamose, Divitiacu oraz Villon. W trakcie rozmowy dowiesz się, że zostały tu uwięzione w umyśle głównego bohatera i tylko on możesz znaleźć stąd wyjście. Następnie wybieraj kolejne odpowiedzi, w tym tę o typie (klasie postaci) głównego bohatera, po czym powiedz, że nie posiadasz odpowiedniej umiejętności, o której wspominają, po czym poszukaj jej we wspomnieniach. W tym momencie pojawi się ekran specjalizacji, gdzie musisz wybrać jedną z kilku dostępnych umiejętności.
Po chwili aktywuje się portal, przez który przejdź do odwiedzonej już na początku gry Samotni, gdzie możesz porozmawiać z Fantomem. Następnie przejdź przez portal na południu, dzięki czemu wrócisz do rzeczywistości. Porozmawiaj z Kasminą i Mimeonem, co zakończy bieżącą misję. Dowiesz się od nich również o Matkinie, która możesz wiedzieć, jak odtworzyć komorę rezonansową. Jest z nią związane kolejne zadanie główne, które pojawi się w dzienniku - Chłodny, opanowany szelma.
Zakon prawdy
Jeśli poddałeś się Qorro lub wybrałeś drogę związaną z Callistege, to udaj się do Zakonu Prawdy (#5 na mapie Plac Rządowy). Na miejscu porozmawiaj z Salimeri, która powie, że udzieli ci wsparcia pod warunkiem, że wyświadczysz jej pewną przysługę, a konkretnie zrealizujesz zadanie dodatkowe o nazwie Lazaret Zdławionego Echa.
Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Torment: Tides of Numenera - początek gry: Meander Mroku
- Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma
Po jego wykonaniu wróć do Salimeri, która powie ci, że osoba mogąca naprawić komorę znajduje się w Bractwie Pana Wcieleń (#10 na mapie Mały Rynek). Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z Mimeonem i Kasminem, którzy powiedzą ci o zegarze. Dalszy przebieg misji został opisany powyżej w akapicie Naprawa zegara.