Skip to main content

Total War: Warhammer 2 - premiera i najważniejsze informacje

Wszystko, co warto wiedzieć.

Strategia Total War: Warhammer 2 została zapowiedziana w marcu 2017 roku - niecały rok po premierze pierwszej części. Deweloperzy od ujawnienia cyklu zaznaczali, że chcą wyprodukować trylogię w uniwersum Młota Bitewnego.

Sequel nie wprowadzi oczywiście większych zmian w podstawie rozgrywki, ponieważ wciąż mamy do czynienia z charakterystycznym dla Total War rodzajem strategii, z podziałem na grę na mapie świata i sterowanie armią na polu bitwy. Nowe lokacje, rasy i mechaniki wprowadzają jednak odpowiednią dawkę świeżości.

  • Premiera: 28 września 2017
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: Creative Assembly
  • Wydawca: SEGA

Data premiery i dostępne edycje

Total War: Warhammer 2 zadebiutuje w Polsce już 28 września 2017 roku. Gra trafi oczywiście wyłącznie na PC. Podobnie jak pierwsza część, sequel będzie oferowany w wersji z polskimi napisami.

W przedsprzedaży dostępna jest tylko zwykła wersja gry - obecnie nie można jeszcze zamówić edycji kolekcjonerskiej, chociaż prawdopodobnie pojawi się ona w sprzedaży we wrześniu.

Podstawowa edycja Total War: Warhammer 2 kosztuje ok. 190 zł.

Bonusem do każdego zamówienia złożonego przed premierą oraz w pierwszym tygodniu po premierze jest nietypowy dodatek - ponieważ przeznaczony dla posiadaczy pierwszej części.

Nabywcy otrzymają - jeszcze w sierpniu - dostęp do frakcji plemion Norski. To składająca się z przedstawicieli wielu ras frakcja z krainy znajdującej się na północy kontynentu Starego Świata, dostępnego w Total War: Warhammer.

Frakcja z Norski wykorzysta między innymi mamuty

Miejsce akcji i fabuła

Główny wątek Total War: Warhammer 2 przenosi użytkowników na zachód od kontynentu z pierwszej części - do Nowego Świata. W sumie gramy w czterech regionach: Lustrii, Ulthuanie, Naggaroth i na Południowych Ziemiach.

Historia związana jest tym razem z magicznym wielkim wirem, ściągającym potężną moc Wiatrów Magii z całego świata. Został stworzony w przeszłości, by pomóc w pozbyciu się demonów.

Moc wiru zaczyna jednak słabnąć, a celem w kampanii - w zależności od wybranej frakcji - będzie osłabienie lub wzmocnienie jego mocy. By tego dokonać, bohaterowie będą musieli wcześniej wykonać szereg rytuałów.

Książę Tyrion prowadzi wysokiego rodu podczas prób ustabilizowania wiru. Mag-kapłan Mazdamundi z zastępami Jaszczuroludzi także pragnie zapobiec katastrofie, choć nie zgadza się z metodami elfów.

Inne podejście ma wiedźmi król Malekith i armie mrocznych elfów, które ruszają z Naggaroth, by w ramach zemsty i sprowadzenia na świat chaosu zniszczyć wir.


Frakcje i rozgrywka

W Total War: Warhammer 2 znajdą się cztery różne frakcje.

  • Elfy Wysokiego Rodu
  • Mroczne Elfy
  • Jaszczuroludzie

Czwarta rasa nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana, ale pierwszy zwiastun gry jasno sugeruje, że są to Skaveni.

Każda frakcja to inny styl rozgrywki - nie tylko na polu bitwy, ale i na mapie świata. Przykładowo, Jaszczuroludzie mogą budować swoje miasta tylko w specjalnych punktach mocy, co zapewnia im dodatkowe bonusy.

Wysokie Elfy to z kolei mistrzowie dyplomacji i szpiegowania. Dlatego kiedy zaczynają handlować z dowolną grupą czy frakcją, automatycznie odkrywają cały teren w zasięgu widzenia partnera handlowego. Każda rasa dysponuje także unikalną, własną walutą dodatkową, wykorzystywaną w różnych celach.

Różnice w rozgrywce podczas walki nie dotyczą wyłącznie zupełnie innego wyglądu jednostek. Tak jak w pierwszej części, każda frakcja ma inne mocne i słabe strony. Jaszczuroludzie mogą polegać na hordach piechoty zalewających wroga i potężnych dinozaurach. Z kolei Wysokie Elfy to rasa zbalansowana, oferująca zarówno dobrych łuczników, jak i kawalerię.

Jaszczuroludzie wykorzystają w walce między innymi dinozaury

Na polu bitwy, o ile bohaterowie parają się magią, wykorzystamy także zaklęcia. Niektóre wzmocnią nasze armie, a inne mogą siać spustoszenie w szeregach wroga.

W kampanii na mapie świata zajmiemy się eksploracją, rekrutowaniem armii, rozbudowywaniem miast czy też handlem. Fanów oryginału ucieszą zapewne niektóre zmiany - jak choćby fakt, że w sequelu każda frakcja może przejąć dowolne miasto na mapie, a nie tylko niektóre.

Inna zmiana dotyczy też bohaterów, czyli legendarnych Lordów. Każda frakcja zaoferuje na początku dwie takie jednostki do wyboru. W Total War: Warhammer 2 decyzja zdeterminuje punkt startowy naszej kampanii, co wprowadza większą różnorodność. Co więcej, niewybrany przez nas Lord nadal znajduje się na mapie. Steruje nim komputer, a my możemy wchodzić z nim w interakcje, by nawiązać współpracę.

Na końcu warto też przypomnieć, że po premierze Total War: Warhammer 2 deweloperzy wydadzą aktualizację, która połączy sequel z pierwszą częścią serii, umożliwiając graczom rozpoczęcie tak zwanej wielkiej kampanii - obejmie ona regiony z obydwu produkcji.

Zobacz także